نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه سیاه تلویزیون ال جی

فهرست مطالب

رفع مشکل صفحه سیاه تلویزیون ال جی

صفحه سیاه تلویزیون . امروزه صفحه نمایش تمامی تلویزیون های هوشمند در نهایت دچار مشکل می شود. این مشکلات صفحه نمایش گاهی اوقات می تواند نتیجه یک اشکال نرم افزاری یا یک نقص کوتاه مدت باشد، اما گاهی اوقات آنها توسط خود سخت افزار ایجاد می شوند. امروز در مورد صفحه سیاه تلویزیون ال جی صحبت خواهم کرد که فقط صدا دارد.

بسیاری از دارندگان تلویزیون ال جی پس از چند سال با این مشکل مواجه می شوند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا دریابید که چرا این اتفاق می افتد و چگونه مشکل نمایشگر را برطرف کنید. یک صفحه خالی اغلب با چرخاندن برق تلویزیون یا قطع مختصر آن برای تنظیم مجدد عملکرد تلویزیون برطرف می شود. بهترین راه حل برای این مشکل را در پاراگراف های زیر کشف کنید تا از برنامه های خود لذت ببرید.

صفحه سیاه تلویزیون

علت عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی

صفحه تاریک تلویزیون ال جی شما ممکن است به دلیل مشکلات متعددی باشد. اکثر مشکلات را می توان با به روز رسانی سیستم عامل، اطمینان از برق بودن تلویزیون و بررسی صحیح وصل بودن کابل ها برطرف کرد.

ال جی تولید کننده مشهور تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی مهم است. با این حال، یک مشکل اخیر در تلویزیون های هوشمند توسط بسیاری از مصرف کنندگان مشاهده شده است.

آنها به طور خاص روشن می شوند، اما هیچ تصویری روی صفحه بارگیری نمی شود. مشخص شده است که اینها دلایل اصلی این مشکل هستند:

  • سیستم عامل قدیمی: اگر سیستم عامل تلویزیون هوشمند شما قدیمی باشد، تصویر روی صفحه بارگیری نمی شود. زمانی اتفاق می افتد که منبع ورودی و تلویزیون هوشمند شما ناسازگار باشند.
  • کابل های شل: زمانی که تلویزیون هوشمند و سایر تجهیزات به درستی از طریق HDMI متصل نشده اند. نتیجه این است که صفحه خالی می شود و خروجی نمایش داده نمی شود.
  • مشکل سخت افزاری: اگر نور پس زمینه تلویزیون هوشمند شما کار نمی کند یا مشکل منبع تغذیه دارد، ممکن است با مشکل صفحه نمایش سیاه مواجه شوید.
  • اشکالات نرم افزار: اگر تنظیمات تصویر یا تنظیمات ورودی تلویزیون هوشمند مشخص نشده باشد، تلویزیون ال جی صدا دارد اما تصویر ندارد.
  • قطع برق: اکثر تصاویر را نمی توان در صفحه نمایش بارگذاری کرد، در حالی که تلویزیون به اندازه کافی برق ندارد. علاوه بر این، مرتباً خراب می شود یا روشنایی آن را آنقدر پایین نگه می دارد که هیچ عکسی دیده نمی شود.

تعمیر صفحه سیاه تلویزیون ال جی

داشتن صفحه سیاه روی تلویزیون ال جی می تواند خسته کننده باشد. گاهی اوقات یک مشکل تصادفی را می توان با خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون به سرعت برطرف کرد، اگرچه همیشه اینطور نیست. بیایید شایع ترین دلایل صفحه سیاه و همچنین موثرترین راه حل ها برای رفع این مشکل را بررسی کنیم.

راه اندازی مجدد تلویزیون

اگر تلویزیون ال‌جی همچنان صفحه سیاهی به شما نشان می‌دهد، حتی اگر به نظر می‌رسد همه ورودی‌های شما درست کار می‌کنند، ممکن است نیاز به راه‌اندازی مجدد تلویزیون داشته باشید تا مشکل را برطرف کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • تلویزیون را خاموش کنید.
  • دوشاخه تلویزیون را از دیوار جدا کنید.
  • قبل از اینکه تلویزیون را دوباره وصل کنید باید حداقل 40 ثانیه صبر کنید.
  • بررسی کنید که آیا با روشن شدن مجدد تلویزیون، مشکل صفحه سیاه دوباره ظاهر می شود یا خیر.
  • اگر بار اول جواب نداد، چند بار دیگر تلویزیون خود را راه اندازی مجدد کنید.

بررسی هر دو کابل ورودی و خروجی

سعی کنید بین ورودی ها حرکت کنید تا ببینید آیا تلویزیون شروع به نمایش چیزی می کند یا خیر. ممکن است ورودی را در پورت دیگری وارد کرده باشید.

درگاه پشت تلویزیونی را که دستگاه را در آن قرار داده‌اید، با نگاه کردن به شماره برچسب‌گذاری شده در انتهای هر پورت بررسی کنید و سپس تلویزیون را به آن ورودی تغییر دهید.

انجام چرخه قدرت

اکثر مردم با راه اندازی مجدد تلویزیون های هوشمند خود از مشکل صفحه سیاه مرگ رهایی یافته اند. قطع کردن دستگاه از منبع تغذیه به عنوان چرخه برق نامیده می شود.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • تلویزیون ال جی خود را پس از خاموش کردن از پریز برق جدا کنید.
  • 10-15 دقیقه دیگر صبر کنید.
  • پس از وصل کردن و روشن کردن تلویزیون هوشمند ال‌جی، دکمه پاور را در پایین تلویزیون هوشمند خود به مدت 10 تا 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

این دستورالعمل ها مشکلات صدا و صفحه سیاه را در تلویزیون های ال جی حل می کند. راه حل دیگر این است که به طور همزمان کلید پاور و کاهش صدا را فشار دهید، سپس تلویزیون خود را برای مدت کوتاهی از برق بکشید. وقتی تلویزیون شما را وصل کنید و روشن کنید دیگر صفحه سیاه نخواهد داشت.

تغییر حالت تصویر و تنظیمات نور پس زمینه

تغییر حالت تصویر و تنظیمات نور پس‌زمینه در تلویزیون ال‌جی ممکن است به شما در حل مشکل صفحه سیاه مرگ کمک کند، اگر بتوانید تصویر را پس از اجرای راه‌حل ببینید.

شما باید تنظیمات تصویر و نور پس زمینه را به صورت زیر تنظیم کنید:

  1. در کنترل تلویزیون، روی دکمه “صفحه اصلی” کلیک کنید.
  2. با انتخاب تنظیمات به همه تنظیمات بروید.
  3. انتخاب تنظیمات تصویر
  4. برای حالت تصویر استاندارد را انتخاب کنید.
  5. حالا نور پس زمینه را 10 تا 30 درصد کم کنید.
  6. در نهایت روشنایی را تا 50 افزایش دهید.

با این تنظیمات، پنل تلویزیون هوشمند شما بیشتر عمر می کند و نور پس زمینه بیش از حد گرم نمی شود. این می تواند به شما در جلوگیری از سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی کمک کند.

تعمیرات تخصصی تلویزیون الجی

بازنشانی تلویزیون ال جی خود به تنظیمات کارخانه

برخلاف اشکالات گاه به گاه یا مشکلات نوری، صفحه سیاه تلویزیون ال جی یکسان نیست. در این حالت، بینندگان در هنگام پخش صفحه سیاه یا تاریک را تجربه می‌کنند، اما همچنان می‌توانند از برنامه‌ها استفاده کنند و همه تنظیمات دیگر در حالت کار هستند.

پس از نشان‌واره ال‌جی و مدت کوتاهی بدون سیگنال، تلویزیون ال‌جی روشن می‌شود و یک صفحه سیاه نشان می‌دهد در حالی که برنامه‌ها و تنظیمات به کار خود ادامه می‌دهند. با انجام اقدامات ذکر شده در زیر، می توانید با برگرداندن تلویزیون ال جی به تنظیمات پیش فرض کارخانه، این مشکل را برطرف کنید.

در نتیجه، همه برنامه‌های تلویزیون برای شما از سیستم خارج می‌شوند و هر برنامه‌ای که پس از پیکربندی اولیه تلویزیون اضافه کرده‌اید نیز حذف می‌شود.

  • “همه تنظیمات” را از منوی گزینه ها انتخاب کنید.
  • با حرکت به سمت پایین، کلی را انتخاب کنید.
  • بازنشانی به تنظیمات اولیه را می توان با اسکرول کردن به پایین پیدا کرد.
  • برای تایید، اکنون روی OK کلیک کنید.

تلویزیون شما پس از بازنشانی، دیگر در مدل‌های ال‌جی صفحه سیاه را تجربه نخواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: اتصال موبایل به تلویزیون جی پلاس

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =