نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه سبز در تلویزیون الجی

فهرست مطالب

صفحه سبز در تلویزیون الجی  چگونه به وجود می آید؟ وقتی می‌خواهید آرام شوید و برنامه مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، اما وقتی تلویزیون الجی را روشن می‌کنید با یک صفحه سبز مواجه می‌شوید. پس چه چیزی باعث ایجاد صفحه سبز در تلویزیون الجی شما می شود؟ چگونه می توانید مشکل را برطرف کنید؟ برای رفع سریع صفحه سبز روی تلویزیون الجی، با رفتن به تنظیمات تصویر و تنظیم رنگ شروع کنید و همه کابل‌ها را از نظر آسیب یا شل شدن اتصالات بررسی کنید. تلویزیون الجی را روشن کنید و اگر صفحه هنوز سبز است، ادامه دهید و برای پشتیبانی با سازنده تماس بگیرید. بیایید وارد جزئیات شویم و دریابیم که چه چیزی باعث ایجاد صفحه سبز آزاردهنده در تلویزیون الجی شما می شود تا بتوانید مشکل را برطرف کنید و به سرگرمی خود بازگردید.

صفحه سبز در تلویزیون الجی
صفحه سبز در تلویزیون الجی

چرا صفحه تلویزیون الجی شما سبز است

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا صفحه تلویزیون الجی شما ممکن است سبز باشد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

اشکال موقت نرم افزار

صفحه تلویزیون الجی شما ممکن است به دلیل یک مشکل موقت نرم افزاری ناشی از نوسان برق، سبز شود.

کابل های شل یا آسیب دیده

کابل ها یا جک های اتصال شل یا آسیب دیده ممکن است برخی از اطلاعات رنگ را مخدوش کنند. تکنیک‌های مختلف اتصال ویدیویی اطلاعات ویدیویی را به روش‌های متفاوتی تجزیه، انتقال و بازسازی می‌کنند.

برای مثال، اگر کابل‌های SCART (معمولاً در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرند) معیوب باشند، تنها اطلاعات رنگی که می‌توانند به صفحه نمایش منتقل کنند، عمدتاً با قسمت سبز تصویر مرتبط است.

در موارد دیگر، خطاهای اتصال باعث می‌شود که تصویر رنگی با رنگ‌های زیادی به خود بگیرد – اما همچنان سبزتر از آنچه تصور می‌شود باشد.

تنظیمات تصویر اشتباه است

ممکن است صفحه تلویزیون الجی شما به دلیل پیکربندی نادرست تنظیمات تصویر سبز باشد. تلویزیون الجی شما اطلاعات رنگ را به اجزای سبز، قرمز و آبی تقسیم می‌کند و شدت آن رنگ‌ها را می‌توان به طور مستقل تغییر داد. اگر قرمز و آبی خیلی کم یا سبز خیلی زیاد باشد، می تواند تصویری بسیار سبز ایجاد کند.

خرابی سخت افزار تلویزیون الجی

اگر اتصالات کابل درست باشد و تنظیمات رنگ درست باشد، ممکن است تلویزیون الجی شما معیوب باشد. اگر تصویر کاملا سبز باشد، این می تواند حتی بیشتر صادق باشد. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی تفنگ‌هایی باشد که الکترون‌ها را روی صفحه رنگی رله می‌کنند. این تفنگ ها با رنگ های قرمز، سبز و آبی سروکار دارند. بنابراین، اگر تفنگ های آبی و قرمز معیوب باشند، ممکن است صفحه نمایش روی سبز گیر کند. چنین نقصی در اسلحه ها می تواند با نگه داشتن آهن ربا در کنار صفحه تلویزیون الجی ایجاد شود و می تواند موقت یا غیرقابل برگشت باشد.

چگونه صفحه سبز تلویزیون الجی خود را تعمیر کنید

قبل از اینکه صفحه تلویزیون الجی خود را به دلیل خطای صفحه سبز سریع به تعمیرگاه ببرید، می توانید تکنیک های عیب یابی زیر را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانند مشکل را برطرف کنند یا خیر. همچنین قبل از انجام برخی عیب یابی، در نظر بگیرید که تلویزیون الجی شما یک تلویزیون الجی معمولی است یا تلویزیون الجی هوشمند.

سیم های آسیب دیده و اتصالات کابل معیوب را بررسی کنید

قبل از انجام هر روش تعمیر سریع، بررسی کنید که کابل‌هایتان به درستی و محکم وصل شده باشند. هر سیم را از تلویزیون الجی خود جدا کنید، سپس آن را محکم وصل کنید و بررسی کنید که آیا رنگ سبز روی صفحه تغییر کرده است یا خیر. قرار دادن مجدد محکم کابل های اتصال، مشکل صفحه سبز را اغلب برطرف می کند.

در حالی که اطمینان حاصل می شود که همه سیم ها به درستی وصل شده اند، به بررسی اینکه آیا سیم ها آسیب دیده اند نیز کمک می کند. به دنبال خمیدگی های عجیب، مناطق فرسوده و شلی اطراف پریزها باشید. این عیب ها به راحتی قابل تشخیص هستند و جایگزینی کابل ها نسبتاً ارزان است.

تنظیمات رنگ را تنظیم کنید

برخی از تلویزیون الجی‌ها تنظیماتی برای تنظیم سطوح سبز، قرمز و آبی دارند. در صورت وجود این تنظیمات در دفترچه راهنمای خود تأیید کنید. اگر نه، جزئیات مربوط به ساخت و مدل تلویزیون الجی خود را در یک سایت آنلاین معتبر و قابل اعتماد جستجو کنید زیرا تنظیمات به کلاس و مدل تلویزیون الجی بستگی دارد.

چرخه برق تلویزیون الجی

دوچرخه‌سواری برق تلویزیون الجی شما می‌تواند صفحه سبز رنگ را در صورتی که یک اشکال موقت ایجاد کند، برطرف کند. در اینجا مراحل انجام چرخه برق آورده شده است:

  1. تلویزیون الجی خود را خاموش کنید و آن را از منبع برق جدا کنید.
  2. حدود 10-15 دقیقه صبر کنید.
  3. آن را دوباره به منبع برق وصل کنید.
  4. تلویزیون الجی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا چرخه برق خطا را برطرف کرده است.

به روز رسانی نرم افزار تلویزیون الجی

تلویزیون الجی‌های هوشمند برای اطمینان از عملکرد بهینه به به‌روزرسانی‌های منظم نیاز دارند. بنابراین، اگر نرم افزار سیستم تلویزیون الجی شما به روز نیست، ممکن است با مشکلات مختلفی مانند صفحه سبز مواجه شود. هر مدل تلویزیون الجی روش متفاوتی برای به‌روزرسانی نرم‌افزار دارد، اما در اینجا یک نمای کلی از کارهایی که باید انجام دهید آورده شده است:

  1. به تنظیمات تلویزیون الجی بروید.
  2. “Support” را انتخاب کنید و به “Software Update” بروید.
  3. “به روز رسانی نرم افزار” را انتخاب کنید.

تلویزیون الجی به طور خودکار خود را به روز می کند و پس از چند دقیقه پس از اتمام فرآیند به شما اطلاع می دهد.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر تصاویر فشرده یا کشیده یا بریده شده تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =