نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین دمای ماشین لباسشویی الجی

فهرست مطالب

بهترین دمای ماشین لباسشویی. هنگام تعیین نحوه صحیح شستن لباس ها باید عوامل زیادی را در نظر گرفت: بهترین شوینده لباسشویی الجی چیست؟ آیا باید از نرم کننده پارچه استفاده کرد؟ و نمادهای لباسشویی الجی شما در مورد بهترین روش شستشو چه چیزی را نشان می دهد؟ چه دمایی برای شستن لباس ها تصمیم دیگری است که باید بگیرید، و این تصمیمی است که اغلب افراد را گیج می کند. اگر هر دو آب سرد و گرم وسایل را به خوبی تمیز می کنند، چگونه می دانید که لباس ها را در چه دمایی بشویید؟ همه چیزهایی را که باید در مورد تنظیم دمای ماشین لباسشویی الجی بدانید، بخوانید.

بهترین دمای ماشین لباسشویی

دمای مناسب برای لباسشویی الجی

زینا می‌گوید اولین کاری که همیشه باید هنگام تشخیص دمای لباس‌ها انجام دهید این است که به برچسب مراقبت ویژه روی لباس خود مراجعه کنید تا ببینید آیا می‌توان آن را با آب گرم شست.

بسیاری از مردم از آب گرم برای شستن لباس های خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که لباس ها تمیزتر و لباس های سفید روشن تر می شود. او می‌گوید: «همانطور که هر کسی از تلاش برای تمیز کردن ظروف کثیف در آب سرد می‌داند، تمیز کردن آن در آب گرم آسان‌تر از آب سرد است، زیرا مواد پاک‌کننده با توجه به انرژی حرارتی بالاتر آب گرم فعال‌تر هستند.

اما در حالی که آب گرم به طور موثری تمیز می‌شود، می‌تواند لباس‌های شما را کوچک کند، باعث کم‌رنگ شدن و انتقال رنگ شود که می‌تواند لباس‌های شما را سریع‌تر پیرتر نشان دهد. همچنین به انرژی بیشتری نیاز دارد. زینا توضیح می‌دهد: «بیش از 90 درصد انرژی مصرف شده در فرآیند شستشو صرف گرم کردن آب شستشو برای چرخه‌های گرم یا گرم می‌شود.

موقعیت‌هایی وجود دارد که استفاده از آب گرم یا داغ مهم است، “مثل زمانی که یکی از اعضای خانواده بیمار است، یا برای لباس‌های بسیار کثیف مانند پوشک، ملحفه، و لباس‌های ورزشی.” همچنین اگر فردی در خانه مشکوک یا تأیید شود که مبتلا به کووید-19 است، آب گرم بهتر است، و دستورالعمل‌های لباسشویی الجی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تنظیمات مناسب آب را برای استفاده مشخص می‌کند. در این صورت ملحفه‌ها، روبالشی‌ها، لباس‌هایتان را با آب داغ بشویید.

مزایای آب گرم

استفاده از آب گرم در لباسشویی مزایایی به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • برای تمیز کردن لباس های خیلی کثیف خوب است
  • هوشمندانه ترین گزینه زمانی که یکی از اعضای خانواده بیمار است
  • زمانی که یکی از اعضای خانواده مبتلا به کووید-19 است ضروری است

معایب آب گرم

آیا تا به حال به معایب و مضرات آب گرم در شستن لباسهایتان فکر کرده اید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، در ادامه همراه ما باشید. آب گرم علاوه بر مزایا، معایبی به همراه دارد که در ادامه به شما معرفی می شوند:

  • ممکن است لباس ها را کوچک کند
  • می تواند منجر به محو شدن و/یا انتقال رنگ شود
  • انرژی بیشتری مصرف می کند

برای اینکه قبل از شستن لباس‌هایتان باقیمانده باقی‌مانده را پاک کنید، لباس‌ها را پاک کنید.

زمان استفاده از آب گرم

بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای بیشتر لباس های خود از آب گرم استفاده کنند. رسانه شاد، درست است؟ خوب، نه دقیقا. اغلب بهترین گزینه نیست. زینا توضیح می‌دهد: «آب گرم، اگرچه آسیب کمتری نسبت به آب داغ دارد، اما همچنان می‌تواند باعث انقباض، محو شدن و انتقال رنگ شود که می‌تواند باعث پیری زودرس لباس‌های شما شود.

برای کاهش خطر ابتلا به این اشتباهات در لباسشویی الجی، به برچسب مراقبت ویژه روی لباس خود (قبل از شستشو) مراجعه کنید تا ببینید آیا می توان آن را به طور ایمن در آب گرم شست.

اگرچه زینا پیشنهاد می‌کند که بیشتر وسایل خود را با آب سرد بشویید، اما اذعان می‌کند که آب گرم در مواقعی که کسی بیمار است یا وسایل به شدت کثیف شده است مفید است. به عنوان مثال، نحوه شستن حوله هایی است که از کار شما در گاراژ آغشته به چربی هستند.

مزایای آب گرم

  • برای تمیز کردن وسایل بسیار کثیف خوب است
  • گزینه خوبی برای زمانی که یکی از اعضای خانواده بیمار است

مضرات آب گرم

  • ممکن است لباس ها را کوچک کند
  • می تواند منجر به محو شدن و/یا انتقال رنگ شود

زمان استفاده از آب سرد

بسیاری از مردم به این فکر می‌کردند که لباس‌های سرد از تیره ساخته شده‌اند، در حالی که لباس‌های گرم پر از لباس‌های سفید هستند. زینا توضیح می‌دهد که در حقیقت، شما باید برای بیشتر بارهای خود از آب سرد استفاده کنید «زیرا تمیز کردن مؤثر، پایدارتر و افزایش طول عمر لباس‌های شما را با جلوگیری از ساییدگی و پارگی افزایش می‌دهد».

اگر شک دارید که در چه دمایی لباس‌ها را بشویید یا لباس‌ها را بدون برچسب مراقبت می‌شویید، آب سرد بهترین گزینه برای جلوگیری از آسیب‌ها، از جمله چروک شدن و محو شدن است. بله، این روش شستن سفیده ها برای روشن نگه داشتن آنها است. با این حال یک هشدار مهم وجود دارد: باید بررسی کنید که دمای آب سرد در ماشین لباسشویی الجی شما در محدوده 60 تا 80 درجه فارنهایت باشد (برای یادگیری نحوه انجام این کار به ادامه مطلب مراجعه کنید). اگر ماشین لباسشویی الجی شما سرد است، ممکن است برخی از مواد شوینده به اندازه کافی موثر نباشند یا کاملاً آبکشی شوند.

او همچنین این افسانه را که لباس‌های شما تا 40 درجه کوچک می‌شوند را رد می‌کند و اضافه می‌کند که شستن در آب سرد در عوض از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. او می‌گوید: «شما همیشه باید برچسب‌های مراقبت روی لباس‌ها را بررسی کنید، زیرا برخی از لباس‌های ظریف، مانند ژاکت‌ها یا وسایلی که فقط خشک‌شویی می‌شوند، بدون توجه به دما، نباید در آب شسته شوند. با شستن در آب سرد می توانید از مرحله یادگیری چروک کردن لباس ها صرفه جویی کنید.

مزایای آب سرد

  • کم مصرف ترین گزینه
  • لباس‌ها را کوچک یا کمرنگ نمی‌کند.
  • عمر لباس را طولانی می کند
  • در مصرف انرژی صرفه جویی می کند

مضرات آب سرد

  • برای اقلامی که به شدت کثیف هستند کمتر موثر است
  • لباس ها را ضد عفونی نمی کند.

پیشنهاد مطالعه: 10 مشکل اصلی ماشین لباسشویی ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =