نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اصلی ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب

یک ماشین ظرفشویی می تواند به دلیل ظاهر آن کمی پیچیده باشد. یک ماشین ظرفشویی معمولی دارای اجزایی از جمله مهر و موم درب یا چفت، پروانه تخلیه، قفسه های پایینی و بالایی، پمپ، وان اصلی، پخش کننده صابون، تیغه ها، ترموستات و فیوز حرارتی است. و اینها تنها تعدادی از عناصر زیادی هستند که ماشین ظرفشویی را می سازند. با این حال، داشتن اطلاعات قابل توجهی در مورد راه حل مشکلات ماشین ظرفشویی همیشه واجب است.

علائم مشکلات اصلی ماشین ظرفشویی

در زیر لیستی جامع از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و رفع آنها آورده شده است.

اصلی ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

  1. ماشین ظرفشویی نشتی دارد

این عیب یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است. و اگر ماشین ظرفشویی شما در این کفش است، یک تعمیر DIY برای آن وجود دارد.

ابتدا درب و واشر درب را بررسی کنید. هر گونه آسیب قابل توجه، آوار یا ترک که ممکن است مانع از آب بندی کامل شود را بررسی کنید. اگر واشر دارای ترک های عمده باشد ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. پس از آن، از یک ماده ضد عفونی کننده برای تمیز کردن واشر درب استفاده کنید.

سوئیچ شناور نیز ممکن است مشکل ساز باشد. این جزء همان چیزی است که نشان دهنده کافی بودن آب در ماشین ظرفشویی است.

اگر سوئیچ شناور در “پایین” گیر کرده باشد، ممکن است برای واحد شما مشکل ایجاد کند. به خصوص این مشکل باعث سرریز شدن و نشتی دستگاه می شود.

خوشبختانه، شما می توانید به سرعت مشکلات سوئیچ شناور را حل کنید. اگر متوجه شدید سوئیچ قلاب شده است، ابتدا محل را تمیز کنید. سپس، هر گونه مانع مانند پلاستیک یا رشته ها را از فضای اطراف سوئیچ بردارید.

  1. ظروف را خشک نمی کند

خشک نشدن ظروف شما هنگام خروج از ماشین ظرفشویی یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است. توصیه می شود از مواد شوینده مایع در کنار ماشین ظرفشویی استفاده کنید. فرآیند خشک کردن از این امر سود خواهد برد. همچنین از تشکیل قطرات آب جلوگیری می کند، بنابراین احتمال ایجاد لکه یا رگه روی ظروف هنگام خشک شدن را کاهش می دهد.

هنوز هم خوب است که کمک آبکشی مایع را به تلگراف اضافه کنید، حتی اگر قرص یا مواد شوینده از قبل آن را داشته باشد. عملکرد دستگاه پخش کننده به سمت پراکندگی آن در زمان مناسب برای نتایج بهینه متمایل می شود.

  1. ظروف به اندازه کافی خوب تمیز نمی شوند

اگر ظروف از ماشین ظرفشویی به صورت کیک شده یا نجس بیرون بیایند، مشکلی وجود دارد.

برای بررسی ماشین ظرفشویی، موارد زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که آیا دستگاه بیش از حد بارگذاری شده است
  • بررسی کنید که آیا شیئی در سر راه وجود دارد یا خیر
  • بررسی کنید که آیا بشقاب ها هنگام قرار دادن در دستگاه در مواد غذایی پوشانده شده اند یا خیر

پس از انجام تمام موارد بالا، مطمئن شوید که دستورالعمل های سازنده را برای عیب یابی دستگاه دنبال می کنید.

بسیاری از موارد می تواند باعث این نقص در ماشین ظرفشویی شما شود. آنها شامل آوار یا گرفتگی در واشر درب یا صفحه کرنش هستند. بنابراین، با استفاده از دست خود، بررسی کنید که آیا بازوهای اسپری آزادانه حرکت می کنند یا خیر.

اگر بعد از شستشو لکه های آب روی ظروف وجود داشته باشد مشکل دارد. این بدان معنی است که آب احتمالاً برای مدت زیادی روی آنها مانده است. خوشبختانه، شما می توانید این مشکل را با استفاده از یک مایع شستشو حل کنید.

گاهی اوقات، آب سخت مقصر مشکلات باقی مانده است. برای حل این مشکل از یک نرم کننده یا شوینده ای که آب را نرم می کند استفاده کنید.

  1. ماشین ظرفشویی بد بو است

یکی از رایج ترین مشکلاتی که صاحبان خانه از ماشین ظرفشویی می ترسند بوی بد آن است. شایع ترین علت بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی، مواد غذایی مرطوب و کهنه است.

اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از غذا در ماشین ظرفشویی وجود ندارد. و صفحه نمایش پایین دستگاه را تمیز کنید. بوهای شیمیایی همچنین می تواند ناشی از ذوب شدن یک صفحه پلاستیکی یا ظرف تاپرور به اجزای گرمایشی در کف دستگاه باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی این است که در مورد تازه نگه داشتن ماشین ظرفشویی خود و عاری از بوی نامطبوع دقت کنید. همیشه دستگاه را با دقت بارگیری کنید و قبل از گذاشتن آن، ذرات غذا را جدا کنید.

  1. صدای مزاحم ایجاد می کند

ماشین ظرفشویی پر سر و صدا یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی است. صدای عجیب و غریبی که از ماشین ظرفشویی می آید یک پرچم قرمز است که نباید نادیده بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که تمام اجزای داخلی به درستی کار می کنند. علاوه بر این، اگر بازوی شستشو بیش از حد پیچ ​​خورده باشد، ممکن است صداهای عجیبی بشنوید.

مهر و موم و حلقه های بلبرینگ که نیاز به تعویض دارند نیز ممکن است صدای تق تق ایجاد کنند. و این یک مشکل رایج در ماشین های ظرفشویی نیز هست. بنابراین، قطعات یا اجزای دستگاه خود را که شل شده اند بررسی کنید.

  1. تخلیه ماشین ظرفشویی امکان پذیر نیست

یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی که ممکن است با آن مواجه شوید، تخلیه نشدن دستگاه است. خوشبختانه، این راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی دارای یک رفع نقص نیز می باشد.

پس از نصب یک زباله دان جدید، پلاگین حذفی اغلب در جای خود قرار نمی گیرد. بنابراین اگر مال شما به راحتی قابل حمل است، سعی کنید آن را به جای خود بازگردانید.

از سوی دیگر، برخی از ماشین های ظرفشویی پیچیده تر هستند. لوله تخلیه برخی از ماشین های ظرفشویی به این زباله دان متصل است. این اتصال به معنای جدا کردن دوشاخه خروجی است که به ماشین ظرفشویی اجازه تخلیه می دهد.

در موارد فوق، ممکن است لازم باشد برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با کارشناسان متخصص تماس بگیرید. این استراحت به این دلیل است که آنها باید دوشاخه را جدا کرده و بررسی کنند که شلنگ به درستی و ایمن وصل شده است. و این فرآیند نیاز به تخصص دارد.

  1. ماشین ظرفشویی روشن نمی شود

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی که ممکن است به عنوان صاحب خانه با آن مواجه شوید، روشن نشدن دستگاه است. اما در اینجا نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی معیوب خود در این شرایط آمده است.

ابتدا بررسی کنید تا مطمئن شوید پریز به درستی کار می کند و فیوز بیش از حد گرم نشده است. همچنین اگر ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند، ایده خوبی است که ماشین ظرفشویی را دوباره راه اندازی کنید. ممکن است در برخی موارد مشکل درب باشد. اگر قفل کاملا بسته نشود، ماشین ظرفشویی شما مشتعل نمی شود.

آبکشی نکردن ظرف

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =