نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مانیتور خراب خود را تعمیر کنیم؟

فهرست مطالب

چگونه مانیتور خراب خود را تعمیر کنیم؟

همان طور که می دانید مانیتورهای ال سی دی از قطعات پیچیده ای تشکیل شده اند، بیشتر مشکلات فیزیکی مربوط به مانیتورها را می شود در خانه رفع کرد ولی چگونه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال خودتان را بیابید.

مرحله اول: مشکل را شناسایی کنید!

روش اول، توصیه می ‌کنیم که برگه ضمانت‌ نامه مانیتور خود را بررسی کنید. درصورتی که مانیتور شما هنوز گارانتی دارد، بهتر می‌ شود تعمیر آن را به گارانتی بسپارید تا شاید هزینه تعمیر مانیتورتان کمتر شود. همین طور در نظر داشته باشید که تعمیر مانیتور به دست شما، موجب می ‌شود تا گارانتی از بین برود.

مرحله دوم : چراغ مانیتور را چک کنید!

ابتدا بررسی کنید که چراغ پاور مانیتور شما روشن می ‌شود یا خیر، در صورتی که روشن شد ولی تصویر نداشت، که مرحله بعدی در انتظارتان است و اگر چراغ پاور روشن نمی ‌شد، احتمالا مشکل مربوط به منبع تغذیه آن بوده و امکان دارد یکی از خازن‌ ها، دچار مشکل شده باشد. البته شاید بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید ولی به دلیل رعایت نکات ایمنی، توصیه می شود آن را به ‌دست متخصص بسپارید. نشانه ‌هایی برای تشخیص این‌ که مشکل مربوط به خازن است وجود دارد که از جمله آن‌ ها می ‌توان به ویز ویز کردن مانیتور و یا خط خطی شدن صفحه نمایشگر اشاره نمود. به‌هرحال چون منبع تغذیه یکی از مهم ‌ترین قسمت مانیتور است.

مرحله سوم: مانیتور روشن است ولی تصویری ندارد!

همان‌طور که گفتیم، ممکن است مانتیور روشن شده باشد ولی تصویری را به ‌نمایش درنیاورد، در این صورت شما نور چراغ قوه ‌ای را به صفحه بیاندازید، اگر تصویری مشاهده کردید احتمالا مشکل مربوط به نور پس ‌زمینه مانیتورتان است. در قسمت دیگر، روش حل این مشکل را بیشتر شرح خواهیم داد.

مرحله چهارم: سوختن چند پیکسل در مانیتور!

در صورتی که در مانیتورتان، چند پیکسل سوخته مشاهده کردید، می ‌توانید برای رفع آن این مرحله را دنبال کنید:

  • یک چیز نوک تیزی را در پارچه‌ ای قرار داده و به پیکسل سوخته کمی فشار وارد نمایید. البته توجه داشته باشید که فشار بیش از اندازه، به مانیتور باعث صدمه می شود.

در صورتی که با روش بالا به‌ نتیجه ‌ای نرسیدید، توصیه می ‌شود که برای تعمیر آن توسط یک متخصص، اقدام کنید.

مرحله پنجم: نمایشگر مانیتور شکسته است!

در صورتی که نمایشگر مانیتورتان شکسته باشد، بهتر است مانیتور خود را به گارانتی یا فردی متخصص نشان دهید. البته برای رفع این مشکل هم راه‌هایی وجود دارد اما چون هزینه کیت‌های تعمیر آن بالاست و به‌ دلیل پیچیده بودن مراحل انجام این روش‌ ها، توصیه نمی‌ کنیم!

مرحله ششم: مانیتور تصویر دارد ولی مربع های رنگارنگ روی آن است!

تا به این‌جا تلاش کردیم تا مشکلات عمده را توضیح بدهیم، حال ممکن است مشکل یا ایراد مانیتور شما در این مراحل دیده نشود، پس چکار باید کرد؟

  • در صورتی که مانیتورتان تصویر دارد ولی تصویر با مشکل مواجه است مثلا مربع‌ های رنگارنگ برروی آن دیده می شود، ممکن است مشکل مربوط به برد AV باشد که برای رفع آن، یک برد نو خریده و آن را با برد آسیب دیده، عوض نمایید. توجه داشته باشید که برد AV معمولا به شکل مداری مستطیل شکل بوده که در نزدیکی کابل‌ های صوتی و تصویری قرار گرفته است.
  • امکان دارد دکمه ‌های مانیتور شما از کار افتاده باشد، آن ‌ها را با پاک‌ کننده‌ های فلزی تمیز کنید و یا اتصالات شکسته این دکمه‌ ها را دوباره برقرار نمایید.
  • کابل ها را برای رفع مشکل بررسی کنید، شاید مشکل به آن‌ ها مربوط باشد!

مرحله هفتم: مشکل نور پس زمینه!

دو شاخه مانیتور را از برق جدا کرده و سپس هر کابلی که به‌ مانیتور متصل است را جدا نمایید. اجزای متصل به پانل نمایشگر را با احتیاط جدا نموده و سپس مرحله بعدی را دنبال کنید.

محل تعبیه Backlight را بیابید. این لامپ ‌ها باید درست در پشت نمایشگر شیشه ‌ای اصلی باشند. توصیه می ‌شود تا زمان یافتن جای آن، هیچ‌ کدام از اجزای الکتریکی را لمس نکنید چون امکان دارد به شما شوک وارد نمایند. مدلی جایگزین برای آن گرفته و آن ‌ها را با احتساب نکات ایمنی، با لامپ‌ های قدیمی عوض کنید.

در پایان امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این آموزش در برطرف کردن مشکل مانیتورتان کمکی کرده باشیم.

تعمیرات انواع مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =