نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اصلاح رزولوشن در زمان استفاده از HDTV با عنوان مانیتور

فهرست مطالب

اصلاح رزولوشن در زمان استفاده از HDTV با عنوان مانیتور

شکی نیست که داشتن مانیتور دوم می تواند استفاده از رایانه شخصی شما را بسیار راحت تر کند. برای کار و بازی، هیچ چیزی بهتر از این نیست که بتوان رسانه های اجتماعی یا Reddit را در نمایشگر دوم و یا حتی برای تماشای Netflix در زمان کار نگهداری کرد.

اما چه اتفاقی می افتد اگر مانتیور دو نداشته باشید؟ اگر HDTV یدکی در ورودی HDMI وجود دارد، در اینصورت می توان آن را در کامپیوتر بکار برد و از آن مانند مانیتور استفاده کرد.

در صورت انجام این کار، ممکن است با این روند با مشکل ناامیدکننده ای مواجه شده، و مطمئن باشید که تنها نیستید. حتی تنظیم تلویزیون با رزولوشن صحیح، ممکن است تصویر و همچنین صفحه تلویزیون نیز قطع شود.

 

اسکن زیاد

اسکن زیاد مشکلی است که در بسیاری از تلویزیون های معروف دیده می شود. در صورت مشاهده قطع بودن بخشی از صفحه نمایشگر، نمی توان به نوار وظیفه یا لبه های صفحه دسترسی داشت.

اگر برای لحظه ای به زمان برگشته تا در مورد تلویزیون هایی صحبت شود که مدتها قبل از ظهور صفحه نمایش LCD یا پلاسما بودند، مشکل اصلی این است که سازندگان محتوا به نبود تجهیزات استاندارد اشاره نموده اند که تقریبا طراحی نمایش ها و فیلم هایی که بر روی تمام صفحات بزرگ هستند را غیرممکن می کند. اسکن زیاد یک راه حل است و لبه ها را برش داده و فقط بخش های صفحه را نشان داده که اهمیت دارد.

اسکن زیاد یادگاری از دوره گذشته است که در واقع دیگر نیازی به آن نیس، اما هنوز بخشی از تلویزیون های HD را آزاد می دهد. این مورد می تواند مسائل رزولوشن را به همراه داشته باشد زمانی که صفحه با عنوان نمایشگر ثانویه تنظیم شود، بنابراین در مورد نحوه رفع این مشکل بحث خواهد شد و تلویزیون می توان بهترین مانتیور شود.

 

اصلاح رزولوشن تلویزیون: تنظیمات تلویزیون

راهنمایی خاص در مورد نحوه غیر فعال کردن اسکن زیاد در تلویزیون دشوار است، هرچند با توجه به برند و مدل بسیار متفاوت خواهد بود. در اکثر موارد، به گزینه منوی “تصویر” اشاره می شود که نسبت های جنبه تنظیم شده و یا حتی اسکن زیاد را غیر فعال می کند.

در اکثر موارد، نسبت جنبه به چیزی همراه با خطوط رزولوشن 16:9 تنظیم خواهد شد. این مورد با گزینه ای تغییر می کند که “Screen Fit”، ‘Just Screen” نامیده می شود. اگر این گزینه ها مشاهده نشدند، در اینصورت می توان به کتابچه تلویزیون مراجعه نمود. همچنین برند و مدل تلویزیون را می توان در گوگل و یا عبارت “تنظیمات اسکن زیاد” جستجو نکرد.

در بعضی موارد، با وجود بهترین تلاش ها، ممکن است تصویر خوبی بدست نیاید. خوشبختانه، مراحلی وجود دارند که می توان در ویندوز و تنظمیات Mac انجام داده تا مشکل برطرف شود.

 

اصلاح رزولوشن تلویزیون: تنظیمات Mac

در صورت استفاده از Mac و یا دستگاهی مانند تلویزیون اپل، می توان این مقاله را از پشتیبان اپل دنبال کرد که تمام جزئیات مرتبط با تنظیم اسکن زیاد را ارائه داده و یا اکسن پایین می تواند OS X و tvOS باشد.

 

اصلاح رزولوشن تلویزیون:  تنظیمات ویندوز

اصلح رزولوشن تلویزیون از طریق تنظیمات ویندوز بسیار پیچیده است اما نباید با استفاده از مراحل زیاد دشوار باشد. این آموزش بر کنترل پنل Nvidia تمرکز کرده، اما CPU های اینتل نباید به دشواری کار کنند.

تجهیزات AMD ممکن است اندکی ناامید کننده باشند، با اینحال، اصلاح آسان اسکن زیاد در تنظیمات آنها وجود ندارد.

بنابراین، ابتدا بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و سپس کنترل پنل Nvidia را زده.

یک پنجره باید در سمت چپ منو ظاهر شود که مشابه با تصویر زیر است. اندازه و موقعیت تنظیمات دسکتاپ را انتخاب کنید.

در سمت راست منو، تنظیمات مشاهده می شود. بر روی دومین مانیتور (تلویزیون) کلیک کرده و مطمئن شوید که تنظیمات مشابه با آنچیزی هستند که تنظیم کرده اید. به یاد داشته باشید که رزولوشن و میزان تازه سازی ممکن است با توجه به ساخت تلویزیون متفاوت باشد.

بر روی تب (tab) اندازه کلید کرده، تنظیمات را مشابه با تنظمیات تصویر تنظیم نموده و سپس Resize را بزنید.

در این زمان، صفحه باید مانند تصویر زیر بالا بیاید. طرفین تصویر را بکشید تا اینکه علامت گوشه ها به درستی قرار بگیرند. در این صورت رزولوشن مانیتور تنظیم می شود اما مشکل اصلی در صورتی وجود دراد که اسکن زیاد را نتوان از طریق تلویزیون غیر فعال کرد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =