نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه قفل ماشین ظرفشویی الجی را باز کنیم؟

فهرست مطالب

چیزهای کمی از داشتن یک ماشین ظرفشویی کامل و ناتوانی در باز کردن قفل صفحه کنترل یا درب دستگاه خسته کننده هستند. تعمیر ماشین ظرفشویی قفل شده در بیشتر مواقع ساده است و مرتب کردن آن نباید بیش از چند ثانیه طول بکشد. برای باز کردن قفل ماشین ظرفشویی، باید دکمه زیر علامت قفل روشن را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا خاموش شود. در غیر این صورت ممکن است نیاز به تعمیر درب داشته باشید.

راه های مختلفی برای باز کردن قفل ماشین ظرفشویی وجود دارد، اما بستگی به این دارد که مشکل از درب، قفل کودک یا قفل کنترلی باشد. اگر ماشین ظرفشویی دارید که به نظر می رسد قفل آن باز نمی شود، ما فهرستی از دلایل را برای شما تهیه کرده ایم و در زیر آنها را برطرف می کنیم. اگر مشکل قفل کنترلی شماست، باید بتوانید در کمترین زمان ممکن قفل آن را باز کنید، و در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

چرا ماشین ظرفشویی شما باز نمی شود؟

منبع برق شما وصل است – اگر منبع برق در طول یک چرخه قطع شود، درب شما بسته می ماند تا از نشتی جلوگیری شود. اگر برق شما قطع شد، می توانید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر چرخه را درگیر نکرد، می‌توانید دستگاه خود را مطابق با مشخصات راه‌اندازی مجدد مدل و مدل خود راه‌اندازی مجدد کنید.

منبع آب شما متصل است – ماشین ظرفشویی شما برای عملکرد صحیح به فشار آب نیاز دارد. اگر درب شما باز نمی شود، ممکن است ماشین ظرفشویی شما به دلیل نقص منبع آب درگیر باشد و کار نکند.

کنترل پنل خود را بررسی کنید – گاهی اوقات ممکن است درب ماشین ظرفشویی به دلیل خطای اپراتور یا قفل کنترل ناخواسته یا قفل کودک قفل بماند. معمولاً یک سوئیچ چراغ نشان می دهد که آیا یک قفل در کنترل پنل شما فعال شده است یا خیر.

درب ماشین ظرفشویی باز نمی شود

مکانیسم کوچکی که به دستگیره ماشین ظرفشویی شما اجازه می دهد قفل درب ماشین ظرفشویی شما را باز کند، ممکن است اغلب فرسوده یا خراب شود. اگر احساس می‌کنید که دسته‌تان سبک‌تر است و عملیات شل‌تر از حد معمول است، ممکن است مکانیسم دستگیره شما مقصر باشد. مشکل این است که اگر دستگیره کار نمی کند، چگونه درب را برای تعمیر دستگاه خود باز کنید.

دستکاری ماشین آلات به خصوص به دلیل محدودیت های گارانتی و احتمال خراشیدگی یا آسیب دیدن ماشین شما پیشنهاد نمی شود. توصیه می شود یک تکنسین خدمات معتبر برای تعویض دسته به صورت حرفه ای پیدا کنید.

اگر ماشین قدیمی‌تری دارید که گارانتی ندارد یا می‌خواهید Macgyver داشته باشید، ابتدا ماشین ظرفشویی خود را در برق خاموش کنید. سپس می توانید با قرار دادن یک پیچ گوشتی نازک در زیر دسته برای فعال کردن کلید داخلی، سوئیچ دستگیره را فعال کنید.

چفت درب شما شکسته است

اگر قفل درب شما آسیب دیده یا فرسوده شده است، ماشین ظرفشویی شما ممکن است قفل بماند یا چرخه شستشو را خوش خیم نکند. قفل کار ضروری است زیرا در را محکم می‌بندد تا از نشت آب از ماشین ظرفشویی شما در طول چرخه آن جلوگیری کند. ضامن درب نیز میکروسوئیچ را درگیر می کند که دستگاه را روشن می کند.

میکروسوئیچ یک کلید اکشن کوچک است که به حداقل فشار واکنش نشان می دهد و نقاط تماس را برای کنترل دستگاه درگیر می کند. اگر میکروسوئیچ شما ایراد دارد، توصیه می شود با یک تکنسین خدمات تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند. به دلایل ایمنی توصیه نمی شود که قفل درب یا میکروسوئیچ را خودتان تعویض کنید.

لولای درب شما معیوب است

لولاهای درب برای عملکرد ماشین ظرفشویی شما ضروری هستند. مشکل در باز کردن درب ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل نقص در لولا باشد. لولای در به یک فنر متصل شده و روی یک پین می چرخد ​​و به درب شما اجازه می دهد تا به صورت کنترل شده باز و بسته شود. اگر لولا آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.

به دلایل ایمنی و گارانتی پیشنهاد نمی شود که خودتان لولای ماشین ظرفشویی را تعویض کنید. برای رفع ایمن مشکل و محافظت از گارانتی خود باید با یک ارائه دهنده خدمات معتبر تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

نکات مهم قبل از خرید ظرفشویی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =