نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی الجی

فهرست مطالب

ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی. استاتیک از بلندگوها حتی در صورت بی صدا بودن؟ این یک مشکل رایج برای بسیاری از افراد است. صدای ایستا بدون توجه به میزان صدا شنیده می شود و معمولاً فقط صدای خش خش یا وزوز است. چرا این اتفاق می افتد؟ به هر حال استاتیک چیست؟ بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا بلندگوهای سینما خانگی الجی حتی زمانی که بی‌صدا هستند، ثابت است و چگونه آن را برطرف کنیم!

ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی

 علت ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی

ما با اینکه استاتیک واقعا چیست شروع می کنیم: “استاتیک” به نویز الکتریکی اشاره دارد که توسط سیستم بلندگوی سینما خانگی الجی شما تقویت شده است. همچنین ممکن است به تداخل در خط برق اشاره داشته باشد که باعث ایجاد امواج الکترومغناطیسی می‌شود که با سیگنال‌های دیگر در همان باند فرکانس تداخل می‌کند و همچنین پالس‌های تصادفی جریان داخل وسایل الکترونیکی شما (معروف به الکتریسیته کثیف) ایجاد می‌کند.

هنگامی که برق “تمیز” در کابل های اسپیکر شما وجود نداشته باشد، صدای استاتیک شنیده می شود. بلندگوها الکتریسیته کثیف را دریافت می کنند که منجر به صدای خش خش یا وزوز از آنها می شود، حتی اگر آنها خاموش باشند.

بنابراین چگونه می توانید این مشکل مزاحم را برطرف کنید؟ خوب، بیایید به سه روش رایج برای رفع این مشکل نگاهی بیندازیم: اتصالات خود را بررسی کنید، مشکلات حلقه زمین را بررسی کنید، و بررسی کنید که آیا تداخل الکتریکی در خط برق وجود دارد یا خیر.

بررسی اتصالات کابل

بررسی اتصالات یکی از اولین کارهایی است که باید هنگام برخورد با استاتیک از بلندگوها انجام دهید، حتی زمانی که آنها بی صدا هستند. مطمئن شوید که همه کابل ها به درستی و ایمن به کامپیوتر و سیستم بلندگوی سینما خانگی الجی شما وصل شده اند.

هر یک از کابل ها را جدا کنید و ببینید آیا الکتریسیته ساکن از بین می رود یا خیر و سپس آنها را دوباره وصل کنید تا ببینید آیا می توانید مقصری را پیدا کنید. گاهی اوقات کابل خراب یا شل بودن کانکتور باعث صدای خش خش می شود و با لحیم کردن مجدد کابل یا خرید کابل جدید به راحتی رفع می شود.

اطمینان حاصل کنید که هر گونه اتصال به زمین برای آنها نیز صحیح است، زیرا این می تواند باعث خرابی نحوه انتقال سیگنال ها از طریق بخش های مختلف مدار (یا بین مدارها) شود.

بررسی حلقه های زمین

مشکلات حلقه زمین می‌تواند دلیل دیگری باشد که باعث می‌شود بلندگوها حتی زمانی که بی‌صدا می‌شوند، استاتیک به وجود بیاید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که گاهی اوقات یک سیگنال صوتی نوسانات جریان را در دستگاه‌های دیگر یا درون خود سیم‌های کابل ایجاد می‌کند که سپس منجر به تقویت نویز توسط سیستم بلندگوی سینما خانگی الجی شما می‌شود. اگر چندین قطعه از تجهیزات صوتی (به عنوان مثال، رایانه و بلندگوهای خود) وصل شده باشید، این حلقه زمین می تواند تشکیل شود.

اگر چنین است، باید بررسی کنید که آیا دستگاه‌هایی در این بین وجود دارد که برق از منبع تغذیه به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی ، آمپر یا خود کارت صدا جریان می‌یابد. یک راه حل ساده این است که اینها را تقسیم کنید تا قبل از اتصال دوباره به یکدیگر، یک خط جریان از هر دو طرف را به اشتراک نگذارند. این می تواند نویز را به طور قابل توجهی کاهش دهد و همچنین عملکرد کلی را هنگام گوش دادن به موسیقی یا تماشای آنلاین ویدیو بهبود بخشد!

قطع کننده حلقه زمین الکتریکی یک دستگاه ساده است که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند:

  • ولتاژ و جریان ناخواسته را در خط زمین حذف می کند تا صدای حلقه زمین را از بین ببرد
  • بر خلاف دستگاه هایی که به طور کلی زمین را جدا می کنند، زمین محکم و ایمن به شما می دهد
  • به شما امکان می دهد از فیلترهای مکش صدا و صدا و آداپتورهای بالابر زمینی خودداری کنید
  • یک نسیم برای استفاده و نصب
  • با هر دستگاهی با پریز 3 شاخه که بیش از 6 آمپر برق مصرف نمی کند کار می کند

بررسی برق کثیف یا تداخل الکتریکی در ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی

الکتریسیته کثیف/تداخل الکتریکی احتمال استاتیک را بیشتر می‌کند، زیرا سیگنال‌ها را در بازه‌های زمانی میکرو ثانیه‌ای مختل و مخدوش می‌کند که منجر به انتقال پالس‌های تصادفی از طریق سیستم بلندگوی سینما خانگی الجی شما می‌شود.

کاری که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که کیفیت منبع برق خود را بررسی کنید (به عنوان مثال، فیلتر صوتی). گاهی اوقات این گزینه ارزان‌تری است، اما اگر جواب نداد، گزینه‌های گران‌تر دیگری مانند نصب تهویه‌کننده‌های برق یا واحدهای یو پی اس وجود دارد که این فرکانس‌های مخرب را فیلتر می‌کنند و سیگنالی ثابت برای صدای تمیزتر می‌دهند!

اگر اخیرا یخچال یا ماشین لباسشویی خریده اید و فکر می کنید که صدای ساکن قبلا وجود نداشته است، پس این دلیل دیگری برای ظاهر شدن آن است. این اقلام مقدار قابل توجهی الکتریسیته کثیف تولید می کنند که از طریق سیم کشی در دیوارهای شما حمل می شود یا به پریز نزدیک جایی که در حال گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو به صورت آنلاین هستید وصل می شود!

بررسی مخروط های بلندگوی

اگر تمام موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز ثابت است، ممکن است مخروط های بلندگو سینما خانگی الجی آسیب دیده باشند. این به ندرت اتفاق می‌افتد، اما وقتی این اتفاق می‌افتد، کیفیت صدا به مرور زمان به دلیل فرسودگی بدتر می‌شود و در نهایت منجر به وزوز بلند هر دو بلندگو سینما خانگی الجی می‌شود، زیرا آنها تلاش می‌کنند حتی با کوچک‌ترین میزان صدا حرکت کنند!

این مشکلی است که واقعاً فقط با تعویض کل مجموعه بلندگوها یا تعمیر حرفه ای آنها قابل حل است، بنابراین اگر در نهایت این اتفاق افتاد این گزینه ها را در نظر داشته باشید!

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج سینمای خانگی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =