نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ساختار تلویزیون های  OLED

فهرست مطالب

ساختار تلویزیون های  OLED

نسل جدیدی از تلویزیون ها هستند که برای ارائه کیفیت بهتر تصاویر ساخته شده اند. با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته، کیفیت تصاویر و صدا نیز ارتقاء یافته است. تلویزیون های OLED مخفف کلمه  Organic- emitting diodes است که با ساخت این تلویزیون پیشرفت چشم گیری در صنعت ساخت تلویزیون را می بینیم.

ساختار تلویزیون های  OLED
ساختار تلویزیون های  OLED

اصولا برای ساخت تصویر در تلویزیون های معمولی به سه رنگ قرمز، سبز و آبی احتیاج داریم تا تصاویر بر روی صفحه نمایشگر ارائه شود. جریان الکتریسیته از این موادی که این رنگ ها را به وجود می آورد، عبور می کند و تصویر پدید می آید. در حال حاضر فقط در تلویزیون های OLED شاهد چنین فناوری هستیم و در هیچ تلویزیونی نور به این صورت به وجود نمی آید.

در تلویزیون های LCD فیلتر های رنگ و مایع کریستالی این کار را انجام می دهند و بعد پلاسمای بکار رفته هم توسط فسفرهای رنگی قرمز، آبی و سبز رنگ ها را پدید می آورد.

در تلویزیون های  LED می شود برتری را نسبت به  تلویزیون های LCD احساس کرد. تلویزیون LED به دلیل پیشرفته در صفحه  نمایشگر شاهد وجود پیکسل ها هستیم. پیکسل ها واحد های تصویری هستند که در ایجاد تصاویر نقش خاص و ویژه دارد. یکسل ها به راحتی می تواند به صورت مستقیم نور را ایجاد نمایند.  ولی در تلویزیون های LCD این نور دیگر از طریق پیکسل ها به وجود نمی آید بلکه لامپ فلورسنت نور پس زمینه را تهیه می نماید.

ساختار تلویزیون های  OLED
ساختار تلویزیون های  OLED

پیشرفت در ایجاد تصاویر با تلویزیون های OLED

در تلویزیون های OLED علاوه بر پیشرفت در ساخت صفحه نمایشگر، ساختار هم تفاوت دارد. تلویزیون های OLED دارای قاب و پنل نازک، سبک تر و مناسب تر است که علاوه بر عملکرد در زیبایی هم اثرگذاراست. در این تلویزیون برای ایجاد رنگ مشکی از یک تکنولوژی خاص تبعیت می شود. به این صورت که با خاموش شدن هر پیکسل رنگ مشکی به وجود می آید.

این تکنولوژی نشان می دهد که هر پیکسل به صورت مستقل می تواند نور ایجاد نماید. در حالی که در تلویزیون های LED نور پیکسل ها به صورت تک تک قابل کنترل نیست. ضخامت کم و باریک بودن پنل این تلویزیون را بسیار محبوب کرده است و دلیل این نازکی در واقع حذف قسمتی برای تولید نور پس زمینه است که حذف این بخش در نازک بودن تلویزیون تأثیر ویژه ی دارد. به صورتی که تلویزیون های جدید حدود 4 تا 7 میلی متر ضخامت دارند.

عملکرد SMART

عملکرد Smart در این تلویزیون بسیار با سرعت است. به راحتی می توان سرعت هزار برابر را نسبت به LED و LCD حس کرد. نتیجه این سرعت تماشای تصاویر اکشن، مسابقات ورزشی و یا بازی های ویدئویی است. در این تلویزیون تصاویر تیره و مات در این تلویزیون به هیچ عنوان دیده نمی شود.  کنتراست این تلویزیون خارق العاده است و رنگ مشکی به طور فوق العاده ای ظاهر می شود.

تلویزیون LED یا OLED؟

در ابتدا باید گفته شود که تلویزیون LED در واقع چگونه تصاویر را تولید می کند؟ تلویزیون LED در واقع همان تلویزیون LCD است با این تفاوت که در تلویزیون LED از فناوری LED برای نور پس زمینه استفاده شده است. این تلویزیون ها علاوه بر تفاوت در نور پس زمینه، مصرف انرژی کمتری نسبت به LCD و پلاسما است اما با داشتن این ویژگی ها بازهم تلویزیون OLED برتری بیشتری دارد.

در تلویزیون های OLED شاهد کربن ارگانیک هستیم. این مواد در واقع با عبور جریان نور را تولید می کند. به بیان ساده تر در تلویزیون های LED، لامپ های LED در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نور را تولید می کنند در حالی که در تلویزیون های OLED  از سطح هایی ساخته شده اند که می توانند نور را ساطع کنند.

در تلویزیون هایLED  تصویر ها شکل پیدا می کنند و در واقع هم تصویر سازی را برعهده دارند و هم نور پس زمینه را تامین می کند. این یک شباهتی است که بین LED و OLED وجود دارد.

تعمیر تلویزیون

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهارده =