نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون OLED چیست؟ تعریف OLED، مزیتها، حقایق و افسانه هایی در مورد آن

فهرست مطالب

تلویزیون OLED چیست؟ تعریف OLED، مزیتها، حقایق و افسانه هایی در مورد آن

در سالهای اخیر تلویزیون ها به سرعت تکامل یافته اند. فناوری OLED دیگر رویای آینده نیست. اکنون، شما می  توانید بدون هیچ زحمتی یک تلویزیون OLED خریداری کنید. برای کمک به تهیه و خرید تلویزیون، در اینجا راهنمایی کوتاهی ارائه می شود که بیان می کند فناوری OLED دقیقا چیست، چرا کاربرد آن در ساخت تلویزیونها استفاده می شود و اینکه تلویزیونهای OLED چه مزیتهایی دارند؟

 

تلویزیون OLED چیست؟

تلویزیون OLED (دیوید انتشار نور آلی) فناوری است که در تلویزیونهایی استفاده شده که از دیودهای انتشار نور آلی برای تولید تصاویر بر روی صفحه استافده می کنند. تماس برق با هر دیود می تواند آرایه وسیعی از رنگها را تولید کند. زمانی که هیچ شارژ الکتریکی وجود ندارد، کاملا خاموش می شود. بدلیل اینکه برخی از دیودها می توانند خاموش شوند زمانی که سایر دیودها کار می کنند، تلویزیون OLED رنگهای مشکی واقعی و عمیقی را نشان می دهد. در عین حال مقرون بصرفه بوده و از انرژی زیادی استفاده نمی کنند.

دو نوع فناوری OLED وجود دارد: ماتریس انفعالی (PMLOED) و ماتریس فعال (AMOLED). ماتریس فعال به الکترونیک برای روشن و خاموش کردن هر هر پیکسل نیاز دارد. این فناوری برای نمایش نقاط مشکی عمیق بسیار بهتر است، و آنچیزی است که در تلویزیونهای OLED که امروزه خریداری شده، استفاده می شود.

پنل OLED متشکل از 4 لایه اصلی است: زیرلایه که با عنوان چراچوب ساختاری عملی می کند؛ آند که الکترونها را ترسیم کرده؛ کاتد که الکترونها را ایجاد می کند؛ و لایه آلی. لایه آلی به لایه هدایتگر لایه هدایتگر “حفره های الکترون” را ایجاد نموده تا الکترونهای جاری شده از طریق لایه بتوانند ضربه بزنند، انرژی را در این فرایند جاری کرده- و لایه انتشار که در واقع را نور را تولید می کند تقسیم می شود. و اگر بخواهیم رنگ واقعی ایجاد شود بنابراین باید لایه های پلاستیکی قرمز، سبز و آبی را به زیرلایه اضافه شوند.

 

مزیتهای تلویزیون OLED

اگر بخواهیم تا تلویزیون OLED را تلویزیون آینده بنامیم بنابراین باید استدلالهای قوی داشته باشیم تا از آنها حمایت شود. هر ساله این فناوری روش پیشرفت خود را پیدا می کند و قطعا بسیار و بسیار جالب تر می شود.

 

مصرف برق پایین

تلویزیون OLED از کارآمدترین فناوری است که تولید شده است. هر برقی را برای تغذیه مولکولهای انتشار نور آلی که در لایه انتشار زیرلایه واقع هستند به سحتی می گیرد. صفحه OLED به هر الکترونیک و مداراتی که بسیار کارآمد است نیازی ندارد. بعلاوه، این OLED برای تولید رنگ مشکی به آسانی پیسکل را خارج می کند و انرژی را نیز ذخیره می کند.

 

کیفیت تصویر بهتر

تلویزیونهای OLED به فیلترهای رنگی خود کمک کرده و در نتیجه رنگهای مشکی عمیق و آرایه ای از رنگهای وسیعتر را تولید می کند. بدلیل اینکه هر پیکسل می تواند بصورت انفرادی خاموش شود، تلویزیونهای OLED نسبت کنتراست قویتر و مشکی مطلقی را ارسال می کنند. تصویر بسیار واقعی است و زمانی که به سطح مشکی می رود نیز درک عمیقی را نشان می دهد.

 

زمان پاسخ و تاخیر

زمان پاسخ بدین معنی است که چه مدت طول می کشد تا هر دیود از روشن به خاموش تغییر کند. هرچه زمان پاسخ سریعتر باشد، تصویر تیره کمتر است. در واقع، OLED سریعترین زمان پاسخ هر فناوری تلویزیونی که امروزه استفاده می شود ارائه می دهد و در این رابطه برنده است.

 

زاویه دید کامل

از آنجایی که پیسکل های OLED رنگ و نور خود را نشر می دهند، زاویه های دید تمایل عریض شدن دارند. صفحه های OLED می توانند بدون کاهش روشنایی در زاویه دید چشمگیری تا 84 درجه دیده شوند.

 

وزن پایین و طراحی نو

پنلهای OLED بسیار نازک بوده و لامپ پشت صفحه نیازی ندارد. با توجه به این واقعیت تلویزیونهای OLED نسبت به تلویزیونهایی با فناوریهای مختلف بسیار سبک تر و نازک تر هستند. در اینصورت تلویزیونهای OLED نازک و بسیار سبک تولید می شود تا در آپارتمانهای مبله و مدرن استفاده شوند.

 

رویای اتصال به تلویزیون OLED

در اینترنت، شما می تواند اطلاعات نادرستی در مورد طول عمر تلویزیون OLED پیدا کنید. با اینحال، ال جی که تنها تولید کننده پنلهای OLED است، طول عمر تلویزیون OLED را بیش از 50 هزار ساعت می داند. بدین معنا که اگر 6 ساعت در روز تلویزیون تماشا کنید، شما بیش از 22 سال می توانید از تلویزیون OLED استفاده نمایید. همچنین ال جی با استفاده از این فناوری نه تنها از محافظت در برابر صدمه به صفحه محافظت می کند ، بلکه از ویژگی های خود درمانی نیز برخوردار است، به طوری که هرگونه حفظ کوتاه مدت تصویر که ممکن است رخ دهد ، را به سرعت اصلاح می کند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =