نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات بلندگوهای سینما خانگی الجی

فهرست مطالب

5 مرحله عیب یابی رفع مشکلات بلندگوهای سینما خانگی الجی!

آیا بلندگوهای سینما خانگی الجی شما کار نمی کنند، صدای وزوز کمی به آنها وارد می شود یا صدا کاملا خاموش است؟ این مقاله 9 راهنمایی عیب یابی مختلف و مواردی را که ممکن است مشکلات بلندگوهای سینما خانگی الجی سینمای خانگی را برطرف کند، پوشش می دهد. این مشکلات می تواند ناشی از سیستمی باشد که به اشتباه تنظیم شده یا پیکربندی شده است. امیدوارم یکی از این نکات به شما در حل مشکل بلندگو که با آن برخورد می کنید کمک کند!

  1. آیا گیرنده/تقویت کننده را خاموش و روشن کرده اید؟

نه، جدی؟ آیا واقعاً سعی کرده اید گیرنده یا تقویت کننده را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید؟ انجام این کار احمقانه به نظر می رسد، اما من همیشه این را با هر گونه مشکل فنی پیشنهاد می کنم! در گذشته، ممکن است این امر ضروری نبوده باشد، اما اکنون که اکثر گیرنده ها و تقویت کننده ها از قطعات الکترونیکی پیچیده تری استفاده می کنند، همیشه اولین قدم خوب قبل از شروع به جدا کردن چیزها است.

آسان است، دکمه پاور را برای خاموش کردن فشار دهید، حدود 10 ثانیه منتظر بمانید، سپس دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا دستگاه روشن شود. اگر این چیزی را تغییر نمی دهد، یک راه اندازی مجدد سخت را انجام دهید. برای انجام این کار، دستگاه را خاموش کنید، سپس کابل برق را جدا کنید. 30 ثانیه صبر کنید و سپس کابل برق را وصل کرده و دستگاه را دوباره روشن کنید.

  1. همیشه با استفاده از منابع متعدد آزمایش کنید!

اگر در سیستم خود هر نوع مشکل صوتی را تجربه می کنید، قبل از اینکه همه چیز را پاره کنید از منبع صوتی دیگری استفاده کنید! پیشنهاد می کنم از اتصال آنالوگ استفاده کنید، بنابراین از استفاده از HDMI، Digital Coax و Fiberoptic خودداری کنید.

در عوض، از کابل RCA معمولی (قرمز و سفید) به کابل Aux (3.5 میلی متر) یا RCA تا RCA برای پخش کننده DVD یا دستگاه دیگر استفاده کنید. این امر با حذف رمزگذاری و سایر مشکلاتی که ممکن است در مورد صدای دیجیتال ایجاد شود، مستقیم ترین ورودی را امکان پذیر می کند.

  1. اتصالات بلندگو را بررسی کنید. آیا آنها به طور مطمئن وصل شده اند یا در محل خود پیچ ​​خورده اند؟

اتصالات بلندگو را بررسی کنید و مطمئن شوید که در جای خود ایمن هستند. اگر کابل های بلندگو را در قسمت های محکم پیچ می کنید، باید مطمئن باشید که هیچ دو کابل به هم دست نمی زنند. اگر دو کابل به هم وصل می شوند، این می تواند باعث ایجاد یک اتصال کوتاه شود. شما واقعاً این را نمی خواهید، هرگز قول می دهم. اگر دو سیم با هم تماس ندارند، سیم بلندگوهای سینما خانگی الجی مربوط به بلندگو (های) مشکل را بردارید.

کابل را دوباره به یک خط محکم بچرخانید، سیم بلندگوهای سینما خانگی الجی نمایان شده را تقریباً به 10 میلی متر یا 0.4 اینچ بچسبانید، سپس با استفاده از پایه اتصال کابل را محکم کنید. من پیشنهاد می کنم از پلاگین های موز برای اتصال به پایه های اتصال به جای قرار دادن سیم نمایان استفاده کنید. بله، اگر شما به تعداد زیادی پلاگین موز نیاز دارید گران می شود، اما راحتی آن عالی است. اگر نیاز به جابجایی گیرنده دارید، می توانید سیم های بلندگو را به سادگی وصل کنید.

بلندگوهای سینما خانگی

  1. آیا یک بلندگو ثابت کار نمی کند یا خروجی ندارد؟

به ندرت اتفاق می افتد که یک بلندگو اصلاً کار نکند. اگر سیمهای مربوط به بلندگو کاملاً متصل هستند، اما بلندگو هیچ صدایی نمی دهد، باید سیم سیم بلندگو را بررسی کنید. اگر مولتی متر دارید، سطح امپدانس را آزمایش کنید. برای آزمایش سطح امپدانس، مولتی متر را برای اندازه گیری اهم (Ω) تنظیم کنید. سیم بلندگو را جدا کرده و پروب قرمز را به سیم قرمز یا مثبت بلندگو لمس کنید، و پروب مشکی را به سیم سیاه یا خنثی بلندگو لمس کنید.

مولتی متر باید در هر نقطه بین 6-16 اهم بخواند. معمولاً امپدانس بلندگو در حدود 8 اهم است. اگر مولتی متر ندارید، این یک دستگاه ارزان قیمت است که برای کارهای مختلف کار می کند. این یک ابزار مفید برای نگهداری در خانه است. بدون مولتی متر، یک آزمایش ساده برای این کار استفاده از سیم بلندگوهای سینما خانگی الجی یدکی است.

اگر بلندگوهای سینما خانگی الجی مخصوص دیوار یا سقف است، باید آن را جدا کنید. سیم یدکی بلندگو را به بلندگو و محل اتصال محل اتصال کابل اصلی وصل کنید. اگر بلندگو با این اتصال کار می کند، پس دوست من، کابل معیوب دارید. اگر هنوز بلندگو صدا پخش نمی کند، ممکن است مشکلی در پورت گیرنده وجود داشته باشد یا خود بلندگو معیوب باشد. شما می توانید به راحتی این مورد را با قطع سیم بلندگو از یک پورت کاری شناخته شده و سپس اتصال سیم بلندگوهای سینما خانگی الجی اضافی به پورت کاری شناخته شده آزمایش کنید.

  1. همه بلندگوها کار می کنند، اما صدا کمی خاموش است. کالیبره کردن تنظیمات گیرنده

اکثر گیرنده های مدرن دارای یک میکروفون هستند که می تواند متصل شده و برای پیکربندی خودکار تعدادی از تنظیمات گیرنده استفاده شود. شما معمولاً این میکروفون را به یک پایه یا سه پایه متصل می کنید و آن را در محلی که می نشینید تنظیم می کنید.

هر گیرنده کالیبراسیون را اجرا می کند و تنظیمات را کمی متفاوت پیکربندی می کند، بنابراین بهتر است آنچه را که تنظیم شده است دوباره بررسی کنید. اگر گیرنده شما از میکروفون کالیبراسیون استفاده نکرده یا ندارد، پس برنامه های مختلفی وجود دارد که به کالیبراسیون سیستم شما کمک می کند. اینها برنامه های SPL متر نامیده می شوند، می توان آنها را در تلفن هوشمند بارگیری و در جایگزینی میکروفن کالیبراسیون استفاده کرد.

توجه داشته باشید که این کار به اندازه یک میکروفن کالیبراسیون دقیق و آسان نخواهد بود. میکروفون های کالیبراسیون معمولاً با تنظیم فاصله و سطح بلندگوها کار خوبی را انجام می دهند، ممکن است نیاز به تعدادی تنظیم اضافی در متقاطع و EQ باشد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =