نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر یا تعویض مانیتور الجی

فهرست مطالب

تعمیر یا تعویض مانیتور الجی؟ اگر در مراحل حذف تا این حد پیش رفته اید، به احتمال زیاد مشکل از خود مانیتور الجی است. در این صورت پیشنهاد می‌کنم مانیتور الجی LCD (دوم) دیگری را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل شما برطرف می‌شود یا خیر. اگر با مانیتور الجی دوم مشکلی ندارید، به احتمال زیاد مانیتور الجی اول بد است. برای تأیید این نظریه، ما یک بار دیگر از فرآیند حذف استفاده می کنیم.

تشخیص تعمیر یا تعویض مانیتور الجی

برای انجام این کار، اولین مانیتور الجی را در رایانه دیگری امتحان کنید و ببینید آیا در آن سیستم نیز مشکلی دارید یا خیر. اگر مشکلی وجود ندارد، به احتمال زیاد اولین مانیتور الجی شما به نوعی با کامپیوتر اصلی (اولین) شما ناسازگار است.

به عنوان مثال: چند سال پیش من یک مانیتور الجی داشتم که به طور پراکنده خاموش می شد. با گذشت زمان، مشکل بدتر شد، تا جایی که مانیتور الجی مدام خاموش می‌شد و هیچ چیزی جز صفحه سیاه نداشت. در نهایت هر چه تلاش کردم نتوانستم نمایشگری از مانیتور الجی دریافت کنم و به طور مداوم در حالت آماده به کار / خواب با نور نارنجی باقی ماند. من این را با استفاده از مانیتور الجی روی رایانه دیگری تأیید کردم تا دقیقاً همان نتیجه را دریافت کنم.

راه های تست کردن علت خرابی مانیتور الجی

من موفق شدم مانیتور الجی LCD را با لحیم کردن خازن های جدید روی منبع تغذیه مانیتور الجی (که در داخل مانیتور الجی قرار دارد) تعمیر کنم. با این حال، برای بسیاری از افراد، جدا کردن مانیتور الجی و لحیم کردن خازن های جدید به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. به این ترتیب، می‌توانید مانیتور الجی را برای تعمیر ببرید. یک مانیتور الجی دست دوم بخرید (با قیمت نسبتاً ارزان)، یا یک مانیتور الجی LCD/LED جدید خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که اگر یک مانیتور الجی قدیمی و دست دوم خریداری می کنید. ممکن است در ادامه با همین مشکل مواجه شوید.

اگر یک مانیتور الجی جدید خریداری می کنید. پیشنهاد می کنم کمی بیشتر هزینه کنید و مانیتور الجیی با نام تجاری خوب تهیه کنید. بر اساس تجربه من، مانیتور الجیهای عالی تولید می کند. آنها از قطعات ممتاز (از جمله خازن های ممتاز) استفاده می کنند که باید عمر طولانی در آینده را تضمین کند. من هنوز یک مانیتور الجی LCD از سال 2003 دارم و هنوز قوی است. امیدوارم این به شما کمک کند مشکل خود را حل کنید.

تعمیر یا تعویض مانیتور الجی

تعمیر یا تعویض مانیتور الجی؟ مانیتور الجی را روی رایانه دیگری امتحان کنید

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کرده باشید، اکثر مشکلاتی را که می‌توانند باعث خالی شدن مانیتور الجی شوند، برطرف کرده‌اید.

در این مرحله شما می خواهید تعیین کنید که آیا رایانه یا کارت گرافیک باعث ایجاد مشکل با مانیتور الجی شما شده است یا خیر. برای آزمایش این تئوری، مانیتور الجی را دوباره به رایانه دیگری وصل کنید. تا ببینید درست کار می کند یا خیر. اگر 100٪ مواقع برای چند روز متوالی روی رایانه دوم کار می کند. به احتمال زیاد کارت گرافیک رایانه اول است که باعث ناراحتی شما می شود. در این صورت باید کارت گرافیک دیگری را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر. اگر باز هم مشکل شما حل نشد، به مرحله بعدی بروید.

آخرین درایور کارت ویدیو را دریافت کنید

تعمیر یا تعویض مانیتور الجی: درایور کارت گرافیک تعیین می‌کند که کامپیوتر چگونه با مانیتور الجی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را انجام می‌دهد. برای اطمینان از اینکه درایور کارت گرافیک شما مقصر نیست، آخرین درایور کارت گرافیک را از وب سایت سازنده دانلود کنید. با باز کردن Device Manager و بررسی نام مدل و شماره آداپتور نمایشگر، می توانید تعیین کنید کدام کارت گرافیک دارید.

برای انجام این کار: روی Start کلیک کنید و “Device manager” را تایپ کنید. سپس وقتی پیوند مدیر دستگاه ظاهر شد، روی آن کلیک کنید. پنجره Device Manager باید ظاهر شود. به دنبال “Display adapter” بگردید و روی آن کلیک کنید. نام کارت گرافیک و شماره مدل شما باید در آنجا ذکر شود. اکثر کارت‌های ویدئویی توسط ATI (اکنون AMD) یا Nvidia ساخته می‌شوند. به این ترتیب، می‌توانید مستقیماً به وب‌سایت AMD یا وب‌سایت ان‌ویدیا بروید و درایورها را دانلود کنید (به‌جای تلاش برای جستجوی یکی).

پس از به‌روزرسانی درایور، از مانیتور الجی مانند حالت عادی استفاده کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می‌شود یا خیر. اگر باز هم کار نکرد، به مرحله بعدی بروید.

مقالات مرتبط:

نحوه تعویض صفحه نمایش

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =