نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیکسلی شدن تلویزیون کابلی

فهرست مطالب

چه چیزی باعث پیکسل شدن در تلویزیون کابلی می شود؟

هر تلویزیونی که از پیکسل برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می کند، در برابر پیکسلاسیون آسیب پذیر است. این مشکل – که در مورد هر دو مجموعه با استفاده از صفحه نمایش کریستال مایع یا فناوری پلاسما صدق می کند – به عنوان یک سری کاشی های تک رنگ در مقابل لبه های صاف تصاویر روی صفحه شما ظاهر می شود.

تلویزیون های الجی قدیمی، تجهیزات بی کیفیت، مسائل مربوط به منبع و تداخل خارجی همه باعث ایجاد پیکسل در تلویزیون کابلی می شوند.

تکنولوژی منسوخ شده

یک تلویزیون LCD قدیمی یا ارزان قیمت به لطف نرخ تازه سازی تلویزیون الجی شما در برابر پیکسلاسیون آسیب پذیر است. تلویزیون های قدیمی الجی معمولاً دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند، به این معنی که صفحه نمایش شما در هر ثانیه 60 فریم را نمایش می دهد.

مجموعه های قدیمی ممکن است به تدریج توانایی پردازش تصاویر را با این سرعت از دست بدهند و در نتیجه پیکسل شدن ایجاد می شود. تلویزیون های الجی جدیدتر یا مدل های رده بالا کمتر مستعد این پیکسل شدن هستند-حتی اگر نرخ تجدید 60Hz آنها یکسان باشد-زیرا کمتر خراب شده و بهتر می توانند با داده های دیجیتالی ارسال شده به آنها همگام شوند.

کابلهای بی کیفیت

تلویزیون کابلی از طریق انواع کابل ها به خانه شما می رسد. این کابل ها از منبع در شرکت کابل شما تا محله شما و در نهایت به خانه شما کشیده می شوند. RG-6 و RG-59 رایج ترین کابل های کواکسیال درجه مسکونی هستند که برای انتقال سیگنال تلویزیون الجی کابلی از جعبه کابل محله به خانه شما استفاده می شوند.

مشکلات درون یک کابل – مانند خراب شدن، قرار گرفتن در معرض عناصر یا چین خوردگی – به سیگنال هنگام انتقال از جعبه کابل به مجموعه شما آسیب می رساند، که منجر به بروز مشکلاتی از پیکسل شدن تا ضعیف صدا تا پیکسل تکه تکه می شود. علاوه بر این، کابل های HDMI – که برای انتقال سیگنال با وضوح بالا از گیرنده کابل در خانه شما به تلویزیون الجی استفاده می شوند – در برابر انواع مشابه آسیب و در نتیجه اعوجاج پیکسل آسیب پذیر هستند.

مشکلات در منبع

پیکسل در تلویزیون الجی کابلی شما ممکن است هیچ ربطی به تلویزیون شما یا کابل های داخل خانه شما نداشته باشد. در برخی موارد، مشکل از منبع شروع شد. ایستگاه های تلویزیونی اغلب از پیکسلاسیون به عنوان یک ابزار گرافیکی برای تحریف عمدی تصاویر استفاده می کنند، مانند محافظت از هویت قربانی جنایت در طول مصاحبه. در موارد دیگر، پیکسلاسیون غیر عمدی است، اما هنوز در سطح استودیو یا در مرحله انتقال ایجاد می شود.

به عنوان مثال، هنگامی که یک خبر زنده به طور ناگهانی پیکسل می شود، علت آن ممکن است خرابی کابل های متصل به دوربین های فیلمبرداری این نمایش باشد. مشکلات موجود در شرکت کابل شما نیز مقصر هستند. سعی کنید جعبه گیرنده کابل داخلی خود را مجدداً تنظیم کنید تا هرگونه مشکل در سیستم شما منتفی شود.

دخالت خارجی

آب و هوا، وسایل مجاور و سیگنال های رقابتی همه علل احتمالی پیکسل شدن هستند. رعد و برق یکی از منابع اصلی پیکسل شدن است، به ویژه اگر شامل رعد و برق باشد. جریان الکتریکی ایجاد شده توسط رعد و برق می تواند با سیگنال تلویزیون الجی کابلی شما تداخل داشته باشد و در نتیجه باعث پیکسل شدن شود.

با این حال، پس از عبور طوفان، مشکلات باید فروکش کنند. لوازم خانگی و سایر دستگاه های الکترونیکی واقع در نزدیکی تلویزیون الجی یا گیرنده کابلی شما نیز امواج رادیویی را منتشر می کنند که می تواند با سیگنال تلویزیون الجی شما تداخل داشته باشد و در نتیجه پیکسلاسیون، شبح و یا تصاویر تار شود.

در مواقع دیگر، تداخل در منبع اتفاق می افتد. اگر دو ایستگاه تلویزیونی محلی دارای کامیون های زنده ماهواره ای یا مایکروویو در کنار یکدیگر باشند، امواج الکتریکی ساطع شده از یکی می تواند با دیگری رقابت کند و باعث می شود یکی یا هر دو یک تصویر پیکسلی ایجاد کنند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =