نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی الجی

فهرست مطالب

آیا می دانید پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ هنگام انتخاب یک پروژکتور سینمای خانگی الجی، خریداران به خوبی می دانند که به بهترین دستگاه چند رسانه ای نیاز دارند، اما همیشه پیچیدگی های ویژگی های آن را درک نمی کنند. اکنون در بازار داخلی فدراسیون روسیه، مدل های بسیاری از شرکت های پیشرو جهان ارائه می شود: سونی، اپسون، اپتوما، بنکیو و دیگران، بنابراین انتخاب یک پروژکتور شایسته، و نه آنالوگ مونتاژ چینی، چندان آسان نیست.

پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی
پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی

مزایا و معایب پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی

پروژکتورهای سینمای خانگی الجی اخیراً در بازار داخلی ظاهر شده اند، اما بلافاصله در میان بخش ثروتمند خریداران محبوبیت پیدا کردند. با گذشت زمان، تولید این محصولات افزایش یافت، مدل های بودجه ظاهر شد که نمایندگان اقشار مختلف جامعه با لذت به دست آوردند. مانند هر فناوری دیگری، پروژکتورها مزایای خود را دارند. در مقایسه با تلویزیون و بدون نقص نیست.

مزایای:

  • نسبت خوب مورب صفحه نمایش و هزینه پروژکتور؛
  • این کیت فضای بسیار کمتری را نسبت به تلویزیونی با همان قطر اشغال می کند.

معایب:

  • آماده سازی لازم محل؛
  • صفحه نمایش به طور جداگانه خریداری می شود، اگر با یک کنترل از راه دور (دستگاه از راه دور)، سپس به قیمت یک پروژکتور بودجه.
  • قرار گرفتن در معرض نویز از سیستم خنک کننده؛
  • اگر پروژکتور از دسته LED (LED) نباشد، نیاز به تعویض دوره ای لامپ است.

انواع پروژکتور

چگونه یک پروژکتور برای سینمای خانگی الجی انتخاب کنیم و در عین حال یک دستگاه واقعا قابل اعتماد و با کیفیت را بدست آوریم؟ کارشناسان می گویند – شما می توانید فیلم را در هر نوع دستگاهی تماشا کنید، همه اینها به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. در میان مدل های در نظر گرفته شده برای نمایش سینما در خانه، می توان به طور مشروط سه نوع اصلی پروژکتور فیلم را تشخیص داد:

  • Entertainment Centersall in one bottle” که شامل خود پروژکتور، پخش کننده، سیستم بلندگو می باشد. چنین دستگاه هایی دارای مزیت اصلی هستند – نصب و راه اندازی آسان. کافی است دستگاه را به برق وصل کنید، با موقعیت صفحه نمایش هماهنگ کنید و می توانید از تماشای آن لذت ببرید.عیب اصلی ویژگی های ضعیف سیستم بلندگوی داخلی است.
  • سینمای سطح پایه یک پروژکتور سینمای خانگی الجی است که با وضوح ماتریسی تا 1280×720 (800) مجهز شده است. سازندگان آنها را به مدل های سرگرمی نسبت می دهند: Epson EH-TW450، BenQ W1070. این محصولات نسبت کیفیت تصویر به قیمت مناسبی دارند، بنابراین کارشناسان خرید آنها را به عموم مردم توصیه می کنند.
  • لوازم خانگی الجی پروژکتوری درجه یک Full hd با رزولوشن 1080p پیکسل (1920×1080) هستند. این نوع شامل Sony VPL-VW350ES، BenQ W3000 و دیگران است. این محصولات چندرسانه‌ای هر نوع اطلاعاتی را که از منابع مختلف می‌آیند نمایش می‌دهند: دوربین‌های ویدیویی، رایانه‌های شخصی، تیونرهای تلویزیون، کنسول‌های بازی.

پروژکتورها نیز بر اساس نحوه عبور نور از لامپ به میکروآینه (DLP) و کریستال مایع (LCD) تقسیم می شوند. مزایای اولی کنتراست بسیار بالا و توزیع یکنواخت رنگ ها در کل صفحه نمایش است و در دومی عدم وجود افکت رنگین کمان و راندمان بالا با مصرف انرژی کمتر.

پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی
پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی

پارامترهای کلیدی پروژکتور مناسب برای سینمای خانگی

هنگام خرید، علاوه بر هزینه، به پارامترهای زیر نیز توجه کنید:

  • جریان نور باید در محدوده 1000-2000 Lm باشد. این تصویر در یک اتاق روشن کاملاً قابل مشاهده است و نیازی به مشاهده حالت خاموشی جزئی یا کامل نیست.
  • حد کنتراست – از 1000: 1 تا 2000: 1. اگر این رقم کمتر باشد، صحنه های تاریک در فیلم تقریباً غیرقابل تشخیص خواهند بود.
  • سیستم های خنک کننده سطح قرار گرفتن در معرض نویز بهترین گزینه خرید محصولی با نویز کم است که به دلیل جلوه های صوتی فیلم در حال نمایش شنیده نمی شود.
  • طرح ریزی رنگ. به طور مستقل تنظیم می شود، اما باید در نظر داشت که همه رنگ ها باید طبیعی باشند.
  • رزولوشن پیشنهادی سینمای خانگی، FULL HD یا UHD (1080p یا 4K) است. رزولوشن 1080p تصویر واید (Wide یا عریض) باکیفیتی را تولید می‌کند که برای بازی‌های Full HD و فیلم‌های بلورِی مناسب است. با خرید یک ویدئو پروژکتور 4K امکان لذت بردن از فیلم‌ها و بازی‌های 4K را برای خود فراهم می‌کنید.

علاوه بر این، عمر لامپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان یک قاعده، این پارامتر به شدت عملکرد دستگاه بستگی دارد: اگر هر روز یک فیلم را به مدت 1.5 ساعت تماشا کنید، لامپ از 3.5 تا 7 سال عمر می کند.

نور تابیده شده توسط دیود (LED)

منابع نور LED در همه جا استفاده می شود. پروژکتورهای led کم مصرف وجود دارد. تولید کنندگان پیشرو پروژکتورهای فیلم مدرن اطمینان می دهند که محصولات جدید به زودی به فروش خواهند رسید. آنها به جای لامپ رشته ای از سیستم های دیود رنگی با عمر مفید تا 30 هزار ساعت یعنی تا پایان عمر خود پروژکتور استفاده خواهند کرد.

شرکت‌های پیشرو از LED در ارتباط با ماتریس‌های نوع LCoS استفاده می‌کنند که بر اساس اصل بازتاب نور نیز کار می‌کنند. مهندسان آنها اطمینان می دهند که طلوع این فناوری به زودی فرا خواهد رسید.

پروژکتور آینده

به طور خلاصه در مورد آخرین پیشرفت های شرکت ژاپنی اپسون، که در گروه چند شاخه معروف Seiko Group است، که چاپگرهای لیزری، اسکنر، رایانه های شخصی، تیونرها و سایر محصولات الکترونیکی مدرن را تولید می کند، صحبت کنید.

ماژول لیزری مبتنی بر پروژکتور به جای لامپ کلاسیک به شما امکان می دهد کیفیتی تولید کنید که با رنگ طبیعی و وضوح تصویر شما را تسخیر کند. حتی تاریک ترین صحنه ها نیز به لطف کنترل کنتراست با سرعت بالا کاملاً قابل مشاهده خواهند بود.

نسبت تصویر

نسبت تصویر مناسب برای ویدئو پرژکتور

نسبت تصویر رابطه عرض صفحه به ارتفاع را مشخص می کند. اکثریت قریب به اتفاق نصب ها از صفحه نمایشی با نسبت تصویر 16:9 یا 16 واحد عرض تا 9 واحد ارتفاع استفاده می کنند. این با محتوای پخش HDTV مطابقت دارد، اما منجر به نمایش فیلم‌های عریض با نوارهای سیاه در بالا و پایین صفحه می‌شود. برخی از علاقه مندان به فیلم نسبت تصویر 2.4:1 را انتخاب می کنند که دقیقاً با فیلم های نمایشی عریض مطابقت دارد، اما معمولاً باعث می شود ستون های سیاه در سمت چپ و راست محتوای 16:9 ظاهر شوند. قبل از برنامه ریزی برای نصب صفحه نمایش 2.4:1 موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که بر پروژکتوری که انتخاب می کنید و نحوه استفاده از آن تأثیر می گذارد.

آیا سینما خانگی شما نیاز به تعمیر دارد؟ پس به صفحه تعمیر سینما خانگی ال جی مراجعه کنید. استفاده از قطعات اصلی و تهیه قطعات از انبارهای مرکزی شرکت‌ها و برندها، دیگر مزیت مرکز تعمیرات الجی می‌باشد. service-lg.ir برخلاف سایر مراکز که از دانش کافی برخوردار نیستند و یا دارای فضای تعمیرگاهی مناسب و مجهز نمی‌باشند، تمامی امکانات مورد نیاز را برای شما فراهم کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =