نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نمایشگر LCD ترک خورده

فهرست مطالب

نحوه تعمیر نمایشگر LCD ترک خورده

یکی از بزرگترین مشکلات مانیتور الجیهای LCD شکننده بودن آنهاست. هنگامی که یک صفحه نمایش LCD شکسته یا شکسته می شود، نمی توان آن را تعمیر کرد. یک صفحه LCD جدید باید خریداری شود. در مورد رایانه رومیزی، یک مانیتور الجی جدید باید خریداری شود. با این حال، اگر صاحب یک مانیتور الجی هستید، می توانید صفحه را خودتان تعمیر کنید و در هزینه قطعات و نیروی کار صرفه جویی کنید تا تکنسینی را استخدام کنید تا آن را برای شما تعمیر کند. هرچه بیشتر در زمینه تعمیر کامپیوتر تجربه داشته باشید کار راحت تر خواهد بود، اما حتی یک مبتدی نیز می تواند این کار را با سهولت نسبی انجام دهد.

مرحله 1

مانیتور الجی را خاموش کرده و کابل های متصل به آن را جدا کنید. باتری را خارج کرده و قبل از ادامه کار، دستگاه را نیم ساعت خنک کنید.

مرحله 2

پیچ های سرپوشیده را در ناحیه مانیتور الجی LCD خود و همچنین روکش ها را روی پیچ ها قرار دهید (روکش ها لاستیکی یا پلاستیکی خواهند بود). روکش ها را بردارید، سپس از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ ها استفاده کنید.

مرحله 3

قاب پلاستیکی اطراف صفحه LCD را بردارید و کنار بگذارید. باید بعد از برداشتن همه پیچ ها بلافاصله از بین برود. هنگام کار با قاب پلاستیکی بسیار مراقب باشید زیرا در صورت شکسته شدن یا خراب شدن، باید یک مانیتور الجی جدید بخرید زیرا فروشگاه ها قاب های جایگزین برای صفحه های LCD نمی فروشند. در صورت وجود سیم یا کابل متصل به صفحه LCD، آنها را جدا کنید.

تعمیر نمایشگر LCD

مرحله 4

صفحه نمایش LCD ترک خورده را بردارید و صفحه جایگزین را به داخل بکشید. در صورت لزوم، کابل ها و دوشاخه ها را به LCD وصل کنید. قاب را مجدداً پیچ کنید تا درست مانند صفحه قبلی، صفحه LCD جایگزین را احاطه کند. روکش های پیچ را تعویض کنید.

مرحله 5

باتری را دوباره در رایانه قرار دهید و در صورت نیاز دوباره آن را وصل کنید. مانیتور الجی را دوباره روشن کنید.

نحوه جدا کردن مانیتور الجی LCD الجی

الجی یک شرکت چند ملیتی تایوانی است که انواع لوازم الکترونیکی تولید می کند. محبوب ترین محصولات آنها شامل خط مانیتور الجیهای LCD آنها است. آنها صفحه نمایش های شیک، مدرن و با تکنولوژی بالا هستند که با همه مارک های اصلی رقابت می کنند. این دستگاه ها نیز مانند رقبای خود می توانند مشکلاتی را تجربه کنند. اگر صاحب یک مانیتور الجی الجی هستید و به درستی کار نمی کند، ممکن است مجبور شوید آن را برای تشخیص مشکل جدا کنید.

مرحله 1

مانیتور الجی الجی خود را خاموش کرده و هرگونه کابل را که به کامپیوتر متصل می شود حذف کنید. مانیتور الجی را روی میز بگذارید و LCD رو به بالا باشد تا از آسیب دیدن صفحه جلوگیری شود.

مرحله 2

با فشار دادن گیره پلاستیکی قفل کننده در نقطه ای که پایه با مانیتور الجی برخورد می کند، پایه پایه را جدا کرده و همزمان پایه را به سمت پایین و بیرون بکشید.

مرحله 3

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس، شش پیچ را در وسط پشت مانیتور الجی بردارید. دو پیچ در قسمت بالای مانیتور الجی و چهار تای دیگر نزدیک به پایین، نزدیک پایه ای که پایه متصل شده است، قرار گرفته اند.

مرحله 4

نوک پیچ گوشتی خود را در درز بین محفظه جلویی مانیتور الجی و پشت قرار دهید. به آرامی در اطراف کناره های مانیتور الجی کار کنید تا پنل پشتی باز شود.

مرحله 5

هر یک از پیچ های کناری محافظ فلزی داخلی را بردارید. این محافظ مربع بزرگ از تمام اجزای داخلی مانیتور الجی LCD از جمله مادربرد محافظت می کند. پس از برداشتن پیچ ها، محافظ فلزی را بلند کرده و کنار بگذارید.

مرحله 6

مادربرد سبز را با کشیدن آرام آن از قاب مانیتور الجی جدا کنید تا اتصالات فلزی آن از قاب جدا شوند. مانیتور الجی الجی شما اکنون جدا شده است.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =