نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر دوربین موبایل

فهرست مطالب

نحوه تعمیر دوربین موبایل

نکات مهم در تعمیر دوربین موبایل

ممکن است مشکل کار نکردن دوربین موبایل بخاطر تداخلات نرم افزاری سیستم باشد و براساس راهکارهای ساده‌ای رفع می‌گردد. برای رفع این مشکل قبل از مراجعه به مراکز تعمیراتی سیستم عامل گوشی را چک نمایید. در صورتی که نسخه سیستم عامل مورد استفاده قدیمی باشد، لازم است آن را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. گاهی تنها با یک به روزرسانی ساده مشکلات دوربین از بین خواهد رفت.

موضوع دیگر قابل اهمیت در هنگام خرابی دوربین گوشی ، نوع برنامه‌های نصبی است. چنانچه برنامه یا اپلیکیشنی بر روی تلفن همراه نصب کرده‌اید که موقع استفاده از آن، دوربین دچار مشکل می‌شود، آن برنامه یا اپ را حذف کنید. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که اختلال بوجود آمده برای دوربین تا چه اندازه جدی می‌باشد.

چه زمانی تعمیر دوربین موبایل ضرورت دارد؟

نیاز به تعمیر دوربین موبایل با علائم مختلفی دیده می‌شود. چنانچه کارکرد دوربین ضعیف شده باشد و اقدام به تعمیر را به تأخیر بیاندازید، می‌توانید موجب از کار افتادگی کلی دوربین و افزایش هزینه‌های تعمیر شوید.

برخی از علائم خرابی نیازمند به تعمیرات دوربین موبایل عبارتند از :

  • سیاه بودن صفحه دوربین
  • خش خوردگی لنز دوربین
  • بسته شدن نصف صفحه در هنگام استفاده
  • وجود هاله نور در تصویر ثبت شده
  • باز نشدن کامل برنامه دوربین گوشی
  • تار بودن تصویر دوربین هنگام ثبت عکس
  • نمایش مداوم پیغام پر بودن حافظه بعد از باز شدن برنامه دوربین زمانی که حافظه خالی باشد.
  • سیاه شدن نصف صفحه در هنگام استفاده از دوربین

روش‌های تعمیر دوربین موبایل

  • خالی کردن کش موبایل

یکی از روش‌های تعمیر دوربین موبایل خالی کردن کش است. اگر با هنگ کردن موبایل مواجه شدید و یا با کلیک کردن بر روی آیکون دوربین پاسخی از سوی گوشی دریافت نکردید بهتر است از برنامه بطور کامل خارج شوید و بعد از ۳۰ ثانیه دوباره برنامه دوربین را اجرا کنید. اگر باز هم برنامه اجرا نشد، سیستم عامل اندروید را مجدداً راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد می‌توانید حافظه موبایل را کش کنید تا این روش از تعمیر را به پایان رسانده باشید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • کلیک روی آیکون Settings
  • دنبال کردن مسیر Applications -> Application Manager
  • انتخاب همه برنامه‌های All Apps لازم به ذکر است بسته به ورژن ها متفاوت ممکن است این گزینه در بخش‌های دیگری وجود داشته باشد.
  • دنبال کردن مسیر Storage -> Clear Cache برای خالی کردن کش دوربین

خارج کردن باتری گوشی

روش بعدی برای تعمیر دوربین موبایل و رفع اختلال آن خارج کردن باتری گوشی است. اگر بعد از فشار دادن دکمه دوربین، صفحه شما سیاه می‌شود احتمالاً مشکل بوجود آمده نرم افزاری است و با خارج سازی باتری گوشی رفع شود. خارج کردن باتری گوشی برای چند دقیقه و راه اندازی دوباره گوشی، یک روش ساده و راحت برای تنظیم مجدد تلفن همراه و بسیاری از مشکلات پیش آمده در گوشی است.

بارها شاهد بودیم، وقتی که گوشی هنگ می‌کند با خارج کردن باتری برای حدود چند ثانیه و راه اندازی مجدد مشکل رفع شده است.

پاک کردن برنامه‌های غیرضروری دوربین

روش بعدی جهت تعمیر دوربین حذف اپلیکیشن های جانبی است. برنامه‌های جانبی دوربین را چک و با انتخاب برنامه‌های غیرضروری آنها را حذف کنید. نسخه سیستم عامل را بروزرسانی کنید. تا اگر آپدیتی برای برنامه دوربین وجود دارد از آن به منظور رفع مشکل استفاده شود. گاهی ممکن است باگ‌های کوچک با بروزرسانی حل شود.

برای آپدیت کردن برنامه‌ها و اپلیکیشن ها از Google Play استفاده کنید. برای بروزرسانی درGoogle Play  بر روی آیکون منو تنظیمات کلیک کرده و گزینه My Apps & Games را انتخاب کنید. بعد بر روی گزینه Update All کلیک نمایید.

پیدا کردن برنامه مشکل آفرین با استفاده از حالت ایمن  (Safe Mode)

با این راه حل پیشنهادی برای رفع مشکل کار نکردن دوربین موبایل پیدا کردن برنامه‌های مشکل آفرین با استفاده از فعال سازی حالت ایمن گوشی است. برخی از اپلیکیشن های که توسط کاربر دانلود و نصب می‌شود مشکلاتی را از قبیل راه‌اندازی مجدد و اتوماتیک، هنگ کردن، کار نکردن و یا کندن شدن گوشی را به دنبال دارند.

برای حل این مشکل می‌توانید از حالت Safe Mode استفاده کنید تا گوشی هوشمندتان تنها با نرم ‌افزار و اپلیکیشن هایی که از ابتدا با آن همراه بوده‌اند راه‌اندازی شود.

بازگرداندن گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه

آخرین روش در تعمیر دوربین بازگرداندن گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه است. یکی از روش‌های رایج برای رفع مشکلات پیش آمده در گوشی‌ها بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت اولیه است. قبل از این کار یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در گوشی‌تان تهیه کنید دیگرجای نگرانی نیست و می‌توانید به راحتی از این روش استفاده نمایید.

ولی اگر تصور می‌کنید که بازگرداندن گوشی به تنظیمات پیش فرض کارخانه برای شما مشکلی بوجود می‌آورد، می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید. برای بازگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

Settings -> Backup and reset -> Factory data reset -> Reset device

تعمیر تخصصی انواع گوشی الجی

 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =