نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اتصال بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون

فهرست مطالب

اتصال بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون. با اتصال بلندگو سینما خانگی الجی های خارجی مانند نوار صوتی یا سیستم صدای فراگیر، صدای تلویزیون خود را ارتقا دهید. این به شما صدای هیجان انگیزتری می دهد که باعث زنده شدن فیلم ها و نمایش ها می شود.

اتصال بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون
اتصال بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون

اتصال تلویزیون به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی

این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه تلویزیون خود را به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی متصل کنید. از آنجایی که راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که به آن فکر کنید، آسان است. نحوه سیم کشی آن به نوع سیستم بلندگو سینما خانگی الجی مورد استفاده و انواع اتصالات تلویزیون شما بستگی دارد. یک قدم آن را بردارید و گزینه های خود را برای سیم کشی بلندگو سینما خانگی الجیها به تلویزیون خود در نظر بگیرید.

مرحله 1: نوع بلندگو سینما خانگی الجی را انتخاب کنید

ابتدا باید گزینه های اضافه کردن بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون خود را بدانید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد؛ ممکن است یکی برای شما بهتر از دیگری باشد. سیستم نوار صوتی یا تقویت کننده و بلندگو سینما خانگی الجیهای جداگانه روش های اصلی افزودن بلندگو سینما خانگی الجی به تلویزیون شما هستند.

برای بلندگو سینما خانگی الجیهای استریو می‌توانید از یک تقویت‌کننده Hi-Fi 2 کانالی استفاده کنید، یا اگر می‌خواهید صدای فراگیر داشته باشید، باید یک گیرنده AV بخرید. هر کدام را که انتخاب کنید، روش های اتصال آنها به تلویزیون شما مشابه است.

مرحله 2: خروجی صدای تلویزیون خود را بررسی کنید

برای رساندن صدا به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی باید از خروجی صدای تلویزیون خود استفاده کنید. اکثر تلویزیون های مدرن دارای خروجی صوتی با توضیحاتی هستند که به شما امکان می دهد صدایی را که معمولاً از بلندگو سینما خانگی الجیهای تلویزیون خود می شنوید به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی ارسال کنید.

در تلویزیون های مدرن، خروجی صدا معمولاً یک خروجی نوری دیجیتال یا یک اتصال HDMI ARC است. بسیاری از تلویزیون‌ها هر دو را خواهند داشت و شما می‌توانید انتخاب کنید که استفاده از آن راحت‌تر باشد.

اگر تلویزیون قدیمی‌تری دارید، سایر اتصالات خروجی استاندارد صوتی دیجیتال کواکسیال یا صدای آنالوگ استریو (RCA یا 3.5 میلی‌متر) است.

به پشت تلویزیون خود نگاه کنید و نوع خروجی صدا را شناسایی کنید – اگر نیاز به توضیح دارید در کتابچه راهنمای تلویزیون به شما می گوید.

مرحله 3: یک ورودی صوتی منطبق بر روی سیستم بلندگو سینما خانگی الجیی خود را شناسایی کنید

اکنون که می دانید تلویزیون شما دارای کدام خروجی صدا است، می توانید نحوه اتصال آن را به سیستم بلندگو سینما خانگی الجیی خود در نظر بگیرید.

ساده ترین روش استفاده از همان نوع اتصال خروجی صدای تلویزیون است. به عنوان مثال، اگر تلویزیون شما دارای یک خروجی اپتیکال دیجیتال است، باید آن را به یک ورودی نوری در نوار صوتی یا آمپلی فایر خود متصل کنید.

استفاده از اتصال HDMI ARC از تلویزیون شما راحت است، اما نوار صوتی یا تقویت کننده شما برای این کار باید از HDMI ARC پشتیبانی کند.

یک خروجی صوتی دیجیتال کواکسیال باید به یک ورودی کواکسیال وصل شود – و یک خروجی آنالوگ استریو باید به ورودی آنالوگ استریوی منطبق بر روی تقویت کننده یا نوار صوتی شما متصل شود. اگر از قبل یک سیستم بلندگو سینما خانگی الجی داشته باشید و ورودی های صوتی صحیح را نداشته باشید چه؟ در این صورت، می توانید یک کابل مبدل یا جعبه رابط برای تغییر نوع اتصال خریداری کنید.

مرحله 4: کابل ها را وصل کنید

اکنون می دانید که از کدام اتصالات صوتی استفاده خواهید کرد، باید آنها را با یک کابل وصل کنید. برای اتصالات نوری، یک کابل نوری را از خروجی تلویزیون به ورودی نوری نوار صوتی یا تقویت کننده خود وصل کنید.

اگر از HDMI ARC استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که کابل را به پورت HDMI تلویزیون با برچسب ARC وصل کرده اید – انتهای دیگر کابل HDMI به کانکتور HDMI سیستم بلندگو سینما خانگی الجیی شما می رود. اگر برای تعیین اینکه کدام درگاه های HDMI از ARC پشتیبانی می کنند به کمک نیاز دارید، دفترچه راهنماهای خود را بررسی کنید.

برای اتصالات کواکسیال، از یک کابل صوتی دیجیتال کواکسیال برای اتصال خروجی تلویزیون به ورودی تقویت کننده خود استفاده کنید. یک کابل RCA ساده با کانکتورهای چپ و راست تمام چیزی است که برای استفاده از صدای آنالوگ استریو نیاز دارید.

مرحله 5: صدا را تست کنید

اکنون که تلویزیون خود را به سیستم بلندگو سینما خانگی الجی متصل کرده اید، می توانید تست کنید که آیا همه چیز کار می کند یا خیر.

تلویزیون و سیستم بلندگو سینما خانگی الجیی خود را روشن کنید. مقداری از محتوا را در تلویزیون خود پخش کنید و ببینید آیا می‌توانید صدا را در سیستم بلندگو سینما خانگی الجیی خود بشنوید – ممکن است لازم باشد صدای بلندگو سینما خانگی الجیهای تلویزیون خود را کم کنید تا صدا از دو مکان متفاوت پخش نشود. اگر تلویزیون هوشمند دارید، استفاده از اپلیکیشنی مانند نتفلیکس می تواند راه خوبی برای تست صدای فیلم باشد.

در بیشتر موارد، اکنون صدای تلویزیون را روی سیستم بلندگو سینما خانگی الجی می شنوید. اگر نه، بررسی کنید که آیا ورودی صوتی تقویت کننده صحیح را انتخاب کرده اید یا خیر.

همچنین برخی از تلویزیون ها از شما می خواهند که خروجی صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به منوی تنظیمات صوتی تلویزیون بروید و ببینید آیا گزینه ای برای انتخاب خروجی وجود دارد یا خیر.

ممکن است مجبور شوید این گزینه را از گزینه بلندگو سینما خانگی الجی تلویزیون به خروجی مورد استفاده خود تغییر دهید – مانند نوری، کواکسیال یا HDMI ARC.

از طرف دیگر، ممکن است یک گزینه منو برای خاموش کردن بلندگو سینما خانگی الجی های تلویزیون وجود داشته باشد، که اگر از بلندگو سینما خانگی الجی های خارجی استفاده می کنید ایده خوبی است.

پیشنهاد مطالعه: رفع صدای کم تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =