نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات زیر نویس فارسی

فهرست مطالب

آموزش رفع مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون

این روزها، شرکت‌های سازنده تلویزیون برای پیشی گرفتن در بازار تولید و عرضه، قابلیت‌های جدیدی را طراحی و به تولیدات خود اضافه می‌کنند. نکته ای که در این میان وجود دارد آن است که برخی از این قابلیت‌ها چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و برخی دیگر بدل به محبو‌ب‌ترین‌ها می‌گردند. یکی از این قابلیت هایی که به شدت مورد استقبال کاربران تلویزیون‌های امروزی قرار گرفته است پشتیبانی تلویزیون از مالتی مدیا است. این قابلیت که به لطف حضور درگاه USB و توانایی های بی سیم به تلویزیون اضافه شده است، در طول سالهای اخیر بدل به یکی از محبوب‌ترین امکانات هر تلویزیون شده است.

علاوه بر این ها، در تلویزیون های نسبتا جدید ویژگی پشتیبانی از زیرنویس هم اضافه شده که افراد می توانند آن را همزمان با فایل تصویری اجرا کنند. اما مشکلی که گاه در این میان مشاهده می‌شود، عدم نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون است. در برخی مواقع نیز این زیرنویس به صورت علامت سوال نمایش داده می‌شود. در این مقاله برآنیم تا شیوه رفع این مشکل را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این رابطه می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی تماس بگیرید.

مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون

اگر جزو آن گروه از کاربرانی هستید که در نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون خود به مشکل برخورده‌اید، کافی است تا مراحل درج شده در این بخش را دنبال نمایید. در صورت تداوم اشکال پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تخصصی تلویزیون تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. برای شروع فایل زیرنویس SRT خود را دانلود کرده و آن را توسط برنامه Notepad ویندوز اجرا کنید. در ادامه بی‌آنکه تغییری در محتوای فایل ایجاد کنید، روی گزینه File و سپس Save As کلیک نمایید.

از بخش Encoding پنجره باز شده، گزینه Unicode را انتخاب کنید و فایل متنی را در مکان قرارگیری فایل ویدیویی ذخیره نمایید. در ادامه‌ی کار روی فایل جدید راست کلیک کنید و با گزینه Rename، فرمت آن را از txt به srt تغییر دهید. اگر مراحل درج شده را با دقت انجام دهید، مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون شما به احتمال زیاد رفع خواهد شد.

چند نکته درباره رفع مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون

در صورتی که با طی مراحل فوق همچنان با مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون مواجه بودید، با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را کسب نمایید. به علاوه توصیه می‌شود نکات در این بخش را نیز جدی گرفته و بررسی نمایید. نکته نخست آنکه فایل SRT و فایل ویدیویی باید نام یکسان داشته باشند. برای اطمینان از این موضوع بهترین کار کپی کردن نام یکی از فایل ها و هم اسم کردن هر دو آنهاست.

دیگر آنکه در منوی تنظیمات مربوط به زیرنویس در تلویزیون، قسمتی برای انتخاب زبان وجود دارد. در این قسمت توجه کنید که گزینه انتخابی حتما گزینه فارسی (و در صورت عدم وجود این گزینه، گزینه زبان عربی) باشد. نکته آخر آنکه اگر مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون شما برطرف نشد، پیشنهاد می‌شود زیرنویس SRT خود را به صورت هارد ساب درآورده و به ویدیو بچسبانید. برای انجام این کار می‌توانید از برنامه های مبدل فرمت نظیر Wondershare استفاده نمایید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =