خطوط، تاری، تصاویر دوتایی، انحراف رنگ

مسائل مربوط به تصویر (خطوط، تاری، تصاویر دوتایی، انحراف رنگ) در تلویزیون ال جی

مسائل مربوط به تصویر (خطوط، تاری، تصاویر دوتایی، انحراف رنگ) در تلویزیون ال جی

 

نکات:

  • اگر صفحه تلویزیون سیاه بوده و چیزی را نشان نمی دهد، پرسش و پاسخ های مربوطه را مشاهده کنید: No picture on the TV screen.
  • در هنگام استفاده از گزینه “خود تشخیصی” در تلویزیون، سعی کنید تا این گزینه را تست کنید. برای جزئیات بیشتر به لینک مربوطه مراجعه کنید: How to use the Self Diagnostics option.

 

خطوط روی صفحه (خطوط عموی، افقی، نواری)

دکمه home روی کنترل را بزنید تا صفحه منوی تلویزیون مشاهده شود.

تلویزیون ممکن است با یک مشکل یا ترکیبی از مشکلات مواجه شود. مراحل زیر را برای عیب یابی دنبال کنید:

  • تلویزیون را مجددا روشن نموده و چک کنید که مشکل رفع شده است.
  • تلویزیون را خاموش کنید و سیم برق AC را نیز قطع نمایید.
  • تلویزیون را ۲ دقیقه خاموش نگهدارید.
  • سیم برق AC را وصل کرده و تلویزیون را روشن کنید و وضعیت آن را چک نمایید.

 

  • اگر مراحل بالا به حل این علائم کمک نکردند، محصول ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد.

 

زمانی که هیچ مشکلی در صفحه منو وجود ندارد

مشکلات ممکن است مربوط به منبع سیگنال تلویزیون، ماهواره/ کابل، IPTV یا سایر دستگاههای مانند DVD پلیر باشند.

مراحل زیر را برای عیب یابی دنبال کنید:

  • هر گونه دستگاه برقی یا باتری دار را که ممکن است تداخل فرکانس رادیویی (RF) ایجاد کنند خاموش کنید.
  • در صورت استفاده از آنتن، سیگنالهای تلویزیونی با ساختمانهای بلند اطراف و کوههای نزدیک انعکاس پیدا می کنند و ممکن است باعث تیرگی تصویر شوند.

در اینصورت پیشنهاد می شود تا مسیر و موقعیت آنتن را تنظیم کنید.

  • سیم برق را به خروجی برق یا محافظ وصل کنید.

این علائم در صورتی می توانند روی دهند که خروجی برق به درستی سیم پیچی نشده و یا ولتاژ مناسبی نداشته باشد.

استفاده از سیم اضافی یا محافظ نیز می تواند باعث خرابی شود.

 

 

صفحه تار (تار، مبهم)

دکمه home روی کنترل را بزنید تا صفحه منوی تلویزیون مشاهده شود.

 

زمانی که مشکل در صفحه منو وجود دارد:

نکته” تصاویر ممکن است دنباله دار بنظر آیند و یا صفحه ممکن است در طول استفاده در یک مکان سرد، تاریک باشد. این یک ایراد نیست و با افزایش درجه حرارت به حالت عادی بهبود می یابد.

 

  • تلویزیون را مجددا روشن نموده و چک کنید که مشکل رفع شده است.
  • تلویزیون را خاموش کنید و سیم برق AC را نیز قطع نمایید.
  • تلویزیون را ۲ دقیقه خاموش نگهدارید.
  • سیم برق AC را وصل کرده و تلویزیون را روشن کنید و وضعیت آن را چک نمایید.

 

  • اگر تلویزیون به اتصال اینترنتی فعال یا ثابت متصل شده است، آخرین نرم افزار تلویزیون را نصب کنید.
  • صفحه تلویزیون را تمیز کنید.
  • اگر مراحل بالا به حل این مشکل کمک نکردند، محصول ممکن است به سرویس نیاز داشته باشد.

 

زمانی که هیچ مشکلی بر روی صفحه منو وجود ندارد

مشکلات ممکن است مربوط به تنظیمات تلویزیون، منبع سیگنال تلویزیون، ماهواره/ کابل، IPTV، یا سایر دستگاههایی مانند DVD پلیر باشند.

  • در تلویزیونهایی با عملکرد Motionflow، استاندارد یا off را انتخاب کنید.
  • در صورت استفاده از آنتن، سیگنالهای تلویزیونی با ساختمانهای بلند اطراف و کوههای نزدیک انعکاس پیدا می کنند و ممکن است باعث تیرگی تصویر شوند.
  • کیفت بدست آمده از دیسکهای DVD که در رکوردهای DVD خانگی ضبط شده اند اغلب با توجه به تنظیمات کیفیت استفاه شده در رکوردها فرق دارد. کیفیت تصویر نوارهای VHS اغلب بدتر از سایر منابع بوده، و علائم آن نیز اغلب شامل تصویر آبکی و غلیظ است.
  • تلویزیون را به حالت پیش فرض کارخانه مجددا تنظیم کنید.

 

نمایشگر غیرعادی

به FAQ (سوال و پاسخ) مراجعه کنید.

صفحه بنظر ابری، سایه سفید یا نقاط روشنی دارد زمانی که هیچ ورودی ندارد و یا زمانی که صحنه های بسیار تاریک مشاهده می شود.

 

نمایشگر خاکستری

اگر نمایشگر در زمان تماشای تلویزیون به سمت خاکستری می رود، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تلویزیون را دوباره تنظیم کنید. برای تنظیم مجدد به FAQ زیر مراجعه کنید.

How do I perform a (soft) restart (reset) or Power cycle on Sony’s Android TV?

  • آخرین ورژن نرم افزار تلویزیون را آپدیت کنید.

How do I perform a software update for my TV

 

رنگهای عجیب بر روی صفحه (آفتابی، بدون رنگ، محو، ترکیب رنگ/ پخش شدن رنگ)

دکمه home روی کنترل را بزنید تا صفحه منوی تلویزیون مشاهده شود.

 

زمانی که مشکل در صفحه منو وجود دارد:

  • اگر تلویزیون دارای عملکرد تنظیم مجدد برای تنظیمات تصویر است، دستورالعملهای زیر را برای تنظیم مجدد تنظیمات دنبال کنید.
  • دکمه options (گزینه ها) روی کنترل را بزنید.
  • Picture (تصویر) را انتخاب کنید.
  • Reset (تنظیم مجدد) را انتخاب کنید.

 

 

  • تلویزیون را مجددا روشن نموده و چک کنید که مشکل رفع شده است.
  • تلویزیون را خاموش کنید و سیم برق AC را نیز قطع نمایید.
  • تلویزیون را ۲ دقیقه خاموش نگهدارید.
  • سیم برق AC را وصل کرده و تلویزیون را روشن کنید و وضعیت آن را چک نمایید.

 

 

  • اگر تلویزیون به اتصال اینترنتی فعال یا ثابت متصل شده است، آخرین نرم افزار تلویزیون را نصب کنید.
  • اگر مراحل بالا به حل این مشکل کمک نکردند، محصول ممکن است به سرویس نیاز داشته باشد.

 

زمانی که هیچ مشکلی در صفحه منو وجود ندارد

مشکلات ممکن است مربوط به منبع سیگنال تلویزیون، ماهواره/ کابل، IPTV یا سایر دستگاههای مانند DVD پلیر باشند.

  • اگر تلویزیون دارای عملکرد تنظیم مجدد برای تنظیمات تصویر است، دستورالعملهای زیر را برای تنظیم مجدد تنظیمات دنبال کنید.
  • دکمه options (گزینه ها) روی کنترل را بزنید.
  • Picture (تصویر) را انتخاب کنید.
  • Reset (تنظیم مجدد) را انتخاب کنید.

 

  • چک کنید که کل اتصالات به درستی یکپارچه شده اند.
  • در صورت استفاده از آنتن، سیگنالهای تلویزیونی با ساختمانهای بلند اطراف و کوههای نزدیک انعکاس پیدا می کنند و ممکن است باعث تیرگی تصویر شوند. پیشنهاد می شود تا مسیر و موقعیت آنتن را تنظیم کنید.
  • هر گونه دستگاه برقی یا باتری دار را که ممکن است تداخل فرکانس رادیویی (RF) ایجاد کنند خاموش کنید.
  • تلویزیون را به حالت پیش فرض کارخانه تنظیم کنید. به راهنمای مربوطه محصول مراجعه نمایید.

 

سایر مسائل مربوط به صفحه

  • اگر تلویزیون به اتصال اینترنتی فعال و ثابت متصل است، آخرین ورژن نرم افزار تلویزیون را نصب کنید.
  • صفحه را تمیز کنید.
  • اگر مراحل بالا به حل این مشکل کمک نکردند، مصحول ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *