نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مدیریت کابل سینمای خانگی

فهرست مطالب

مدیریت کابل سینمای خانگی می تواند با کیت مدیریت کابل سینمای خانگی انجام شود. این کیتها برای حفاظت از تجهیزات و مدیریت اتصالات بین مولفه های مختلف سیستم سینمای خانگی استفاده شوند. وجود سیستم مدیریت کابل سینمای خانگی به شما کمک کرده تا از سیستم خود بهتر لذت برده و کارایی راه اندازی سینمای خانگی را افزایش دهید.

فرایند نصب سیستمهای مدیریت کابل سینمای خانگی با درک عناصر مختلفی شروع می شود که سیستم را می سازد.

اجزای سیستم سینمای خانگی

سیستم سینمای خانگی در اصل شامل یک دستگاه تلویزیون، گیرنده صدا، DVD و اسپیکرهای سینمای خانگی با صدای پیرامون هستند. همچنین ممکن است شامل کنسول بازی ویدئویی و احتمالا اجزا یا تجهیزات اینترنتی نیز باشند. وجود این اجزای متمایز بدین معنی است که شما سیم کشی و کابل زیادی دارید که باید به درستی ذخیره و مدیریت شوند. اینکار با کیت مدیریت کابل سینمای خانگی انجام می شود.

درک عناصر سیستم مدیریت کابل خانگی

سیستم مدیریت کابل خانگی می تواند شامل چیزهایی مانند سیم سازمان دهنده، قالبی که کابل را مخفی و آنرا در بردهای پایه خانه یا آپارتمان، ترکیب کرده و برای حفاظت از سیم کشی و کابلها پوشیده می شود. هر یک از این عناصر، از قطعات ضروری سیستم مدیریت کابل سینمای خانگی هستند.

سیم سازمان دهنده

سیم سازمان دهنده برای نگه داشتن تعداد زیادی از کابلهای مربوط به اجزای مختلف سیستم سینمای خانگی استفاده می شود. سیم سازمان دهنده یک روش پیشرفته برای حفظ کابلهای اجزای مجزا بوده بدون اینکه بر علامت گذاری رنگ برای تشخیص تکیه کند. علامت گذاری رنگ می تواند سازمانی را برای اجزای سینمای خانگی ارائه کرده اما این احتمال را از بین نمی برد که خود کابلها ممکن است با یکدیگر گیر کنند.

سیم سازمان دهنده برای سازماندهی و حفظ سیمهای اجزای سینمای خانگی کار می کند. سیم سازمان دهنده می تواند از بهم آمیختگی کابلها که موجب کوتاه شدن عمر سیستم شده جلوگیری کنید.

قالب کابل و مسیرهای سطحی سیم

قالب کابل و مسیرهای سطحی سیم یک سطح بدون پایه را ارائه می دهند. سطوح بدون پایه با مسیرهای سطحی سیم ارائه شده که بصورت قالب عمل کرده و می توانند کابلهای شما را مخفی کند.  قالب کابل می تواند در بردهای پایه موجود ترکیب شده و قالب در خانه شما پوشانده شود، و روشی برای ترکیب کابلهای سیستم های سینمای خانگی در دکور خانه ها می باشد.

حفاظ کابل و کاور کابل

حفاظ کابل و کاور کابل به حفاظت از سیم کشی ظریف کمک کرده که بخشی از سیستم سینمای خانگی و اجزای آنست. سیستمهای زیادی از سیم کشی با عنوان فیبر نوری و سایر کابلهای حساس استفاده می کنند، و حفاظ ها و کابلها نیز سطح حفاظت مورد نیاز را نیز ارائه می دهند.

هزینه سیستم مدیریت کابل سینمای خانگی هزینه به سازنده بستگی دارد. این میزان پول یک سرمایه گذاری کوچک است که عمر سیستم سینمای خانگی شما را افزایش داده و همچنین روشی را برای پنهان کردن کابلها نشان می دهد که با اجزای سیستمها ارتباط دارند.

نصب کابل هم محور

برای صاحب خانه هایی که نصب کابل را در موقعیتهای مختلف برنامه ریزی می کنند، امکان اینکار وجود دارد. شما می توانید هزینه نصب را با نصب این کابل کاهش داده. با ابزارها، مواد و دستورالعمل درست، باید بتوانید اینکار را در آخر هفته انجام داده و هزینه اضافه ای پرداخت نکنید.

قطعات مورد نیاز عبارتند از:

  • کاتر سیم
  • دریل برقی
  • سر مته
  • پوست کن هم محور
  • کانکتور – کریمپر هم محور
  • کانکنورهای هم محور
  • پوشش ظرف هم محور
  • اره سوراخ کن

مرحله 1- برآورد کابل مورد نیاز

ابتدا خروجی های تلویزیون را مشخص کنید، سپس فاصله آن از ترمینال اصلی هم محور را تا اتاقتان برآورد کرده که می خواهید مخزنها را نصب کنید. اگر ترمینال شما در زیرزمین است، و اگر برای اجرای کابلهای جدید از طریق کف و در اتاقهایی که مخازن نصب هستند برنامه ریزی می کنید، از اندازه های بین کف و مخزن مطمئن شده. بعلاوه، تمام کابلها 10 درصد طول اضافی دارند. همچنین حدود 2 فوت کابل برای هر خروجی اضافه می شود. شما به این کابل اضافی برای کانکتورها نیاز دارید. زمانی که تمامی این ارقام مشخص شدند، سپس می توانید کابل را خریداری و در مرکز بهبود خانه قرار دهید.

مرحله 2- نصب سوراخ های دیوار و کف

اگر می خواهید کابل را داخل دیوار نصب کنید که مخزن شما در آنجا نصب شده، و اگر بخواهید از حفره های همسطح استفاده کرده، باید سوراخ ها را در دیوار و در کف زیر دیوار قرار دهید. از دریل برقی و یک چوب با حداقل 1 اینچ قطر و 15 تا 18 اینچ طول استفاده می شود. شما احتمالا به دریل برای سطح کف 2 اینچی نیز نیاز دارید. از اره سوراخ کن برای برش قطعه برای تجهیز مخزن همسطح استفاده می شود. اگر بخواهید کابل در سطح دیوار نصب شود نباید داخل دیوار را سوراخ کرده، و باید حفره های سطحی را بجای حفره های همسطح نصب کرده.

مرحله 3- نصب کابل زیرسقف

در تاسیساتی که ترمینال هم محور در زیرسقف است، نصب کابل در حفره های دیوار از طریق مرکز دیواره ها روش خوبی است. در اصل، صفحات آتش در این فضا نصب می شوند و از افتادن کابلها ازطریق این فضاهای دیوار جلوگیری می شود. تنها جایگزین احتمالی می تواند کنترل کابل زیر سطح دیوار بوده و از حفره های سطحی استفاده کرده تا بتوان کابل را متصل کرد.

مرحله 4- نصب کابل پایه

از ترمینال اصلی در پایه شما، کابل در امتداد سقف و بواسطه حفره هایی کنترل می شود که در تیر آهنهای سقف ایجاد کرده اید. در نقطه ای که شما می خواهید کابل را در حفره دیواره قرار دهید، می توانید به خارج سطح دیوار رفته و از حفره های سطحی استفاده کنید و یا به مرکز حفره دیوار و از حفره های همسطح استفاده کنید.

مرحله 5- جمع کردن کابل در حفره ها

انتهای هر کابل را علامت بزنید و از نام یا شماره اتاق برای علامت زدن این کابلها استفاده کنید. در اینصورت می توانید هر کابل و حفره متصل به آنرا به راحتی تشخیص دهید. در نهایت، کانکتورها را به انتهای کابل دور وصل کرده، و کابل نزدیک را نیز به ترمینال کابل متصل کنید.

نحوه تعمیر  مخروط اسپیکر آسیب دیده

مخروط های اسپیکر می توانند به روشهای مختلفی آسیب ببینند. اغلب به آنها توسط افراد یا به هنگام جابجایی وسایل فشار وارد شده و باعث شکستن یا پارگی مخروط می شود. برخی از ترکها بدلیل قدیمی بودن اسپیکر می توانند بیشتر شوند. تعمیر مخروطهای اسپیکر توسط فرد می تواند مقرون به صرفه باشد. مخروط از کاغذ خشک، یا مقوای نازک سبک ساخته شده، بنابراین با موادی که در خانه دارید به آسانی تعمیر می شوند.

مرحله 1- برداشتن ووفر

پیچ ها را باز و ووفر را از جعبه اسپیکر درآورید. پیچها را در محل امن گذاشته تا آنها را گم نکنید. سیمها را قطع و پارگیها یا ترکها را اندازه گیری نموده.

مرحله 2- جدا کردن پاچ

یک قطعه کاغذ را روی ترک قرار داده. از کاغذ رنگی استفاده کرده که مشابه با رنگ مخروط بوده تا بنظر برسد که جای تعمیر بدون درز است. سعی نکنید تا پاچ را بزرگتر از ترک قرار داده زیرا یکپارچگی مخروط را بخطر انداخته و بر صدا نیز تاثیر می گذارد.

مرحله 3- چسباندن کاغذ پاچ

با استفاده از قلم رنگ کوچک، کمی چسب روی لبه های پارگی گذاشته و کاغذ پاچ را در بالای آن قرار داده. دو دقیقه نگهدارید. روکش نازک سیمان لاستیکی اطراف لبه های کاغذ را رنگ کرده و اجازه دهید تا خشک شود. مطمئن شوید که کل پارگی پوشیده شده و هیچ شکافی وجود نداشته باشد.

مرحله 4- چسباندن طرف دیگر ترک

ووفر را چرخانده و کمی چسب به پشت (داخل) ترک بزنید. اجازه دهید کاملا خشک شده و قبل از آنکه صدای اسپیکر را تست کنید.

اگر ترک نازک و کوچک بود، شما می توانید لبه ها را با سیمان لاستیکی چسب زده بدون اینکه از پاچ استفاده کنید. این یک کار موقتی است، زیرا ووفر ترک خورده احتمالا قدیمی بوده و ترکها در طول زمان بیشتر می شوند. ترک یا پارگی بدین معنی است که کل مخروط معیوب شده و هوا در اطراف آن حرکت نکرده است. اگر از اسپیکر ترک خورده همچنان استفاده می کنید، ترک بزرگتر می شود و کارت اطراف نیز تحت فشار قرار می گیرد. این امر می تواند منجر به صدمه بیشتری شود.

سایر روشهای تعمیر ترکها، استفاده از پولیش ناخن و یا هر چسب دیگری است مانند پولی وینیل استات که پس از خشک شدن انعطاف پذیر می شوند. چسب فوق العاده توصیه نمی شود، زیرا کارت را سفت کرده و مجددا می تواند بشکند. از هر چسب یا پاچ استفاده نکرده زیرا نقطه سنگین می تواند بلرزد و آسیب جدی برساند.

گزینه دیگر برای تعمیر ترک خوردگی، استفاده از نوار چسب پارچه ای است. پارچه زیاد سنگین نیست و فقط در صورت نیاز زمانی که نقطه سنگین نیست استفاده می شود. در این روش، صدای اسپیکر تغییر نکرده و مانع از آسیب بیشتر می شود.

نحوه تعویض مخروط اسپیکر

یکی از رایج ترین مشکلات سیستمهای صوتی اینست که مخروطهای اسپیکر پاره می شوند. درک نحوه تعمیر مخروط اسپیکر می تواند کمک کرده تا مجدا از اسپیکر استفاده نمایید. اینکار پیچیده ای نیست و با این راهنما و ابزارهای درست می توایند مخروط اسپیکر را تعویض کرده بدون اینکه با تکنسین تماس گرفته و هزینه ای پرداخت کنید.

مرحله 1- شروع کار

سیستم صوتی را از سوکت در آورده و سیمهای اسپیکر را که به بلندگو وصل روده را قطع کرده.

مرحله 2- برداشتن اسپیکر

اسپیکر را از جعبه بردارید، شما ممکن است برخی پیچها را از جعبه اسپیکر برداشته تا اسپیکر جدا شود.

مرحله 3- جدا کردن مخروط

با استفاه از چاقو، اطراف لبه اسپیکر را بریده تا مخروط جدا شود. اکنون مخروط را به پشت چرخانده و آنرا از اسپیکر با کشیدن جدا کنید.

مرحله 4- برداشتن واشر

با استفاده از چاقو، واشر را بردارید. لبه چاقو را بین بخش داخلی اسپیکر و واشر فرود برده و آنرا درآورده. واشر جدا شده و برداشته می شود.

مرحله 5- پاک کردن فریم اسپیکر

با چاقو، چسب خشک شده را از فریم اسپیکر پاک کرده. شما ممکن است از حلال چسب برای برداشتن تمام چسبهای خشک شده از فریم اسپیکر نیاز داشته باشید.

مرحله 6- خرید مخروط جدید اسپیکر

فریم اسپیکر را اندازه گرفته و به فروشگاه رفته تا مخروط جدید اسپیکر بخرید. همچنین می توانید بصورت آنلاین خریداری کرده تا به منزل شما ارسال شود.

مرحله 7- اطمینان از مخروط

کارت شاخص را برداشته و یک قطعه 2 اینچی بریده و آنرا در شکاف کویل صدا قرار داده و با نوار چسب کاغذی محکم کرده. اینکار اطمینان می دهد که مخروط شما در فریم اسپیکر بدرستی وصل شده است.

مرحله 8- استفاده از چسب

مطمئن شوید که فریم اسپیکر از چسب قدیمی قبل از استفاده از چسب جدید پاک شده باشد. از روکش در فریم اسپیکر استفاده کرده.

مرحله 9- قرار دادن مخروط جدید

مخروط جدید را از بسته آن برداشته و آنرا روی فریم اسپیکر بگذارید. مطمئن شوید که چسب بدرستی چسبیده باشد. حدود 2 روز طول می کشد تا چسب خشک شود.

مرحله 10- ثابت کردن واشر

پس از آنکه چسب خشک شد، نوار کاغذی و کارت شاخص را از کویل صدا بردارید. اکنون واشر را در فریم اسپیکر ثابت کنید. در منطقه کویل صدا چسب زده و کلاهک را در کویل صدا بگذارید.

مرحله 11- جوش دادن سیمها

از آهن لحیم کاری برای جوش دادن سیمها به ترمینال ها استفاده کنید.

مرحله 12- سوار کردن اسپیکر

اسپیکر را در جعبه و یا محفظه آن سوار کرده و تست کنید که بدرستی کار می کند. این تمام آن چیزی است که برای تعویض مخروط اسپیکر انجام می شود.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =