سیگنال نداشتن تلویزیون. چه به دلیل آب و هوای بد یا مشکلات سخت افزاری، تلویزیون جی پلاس شما می تواند با مشکل بدون سیگنال مواجه شود. اگر در محل شما باران شدید، بارش برف یا باد میبارد، اپراتور کابلی یا ارائهدهنده سرویس پخش میتواند پیام سیگنال را دریافت نکرده باشد. خوشبختانه، فقط باید برای مدتی دستگاه را خاموش کنید تا سیگنال دوباره بهبود یابد. این به این دلیل است که دیش های ماهواره ای مدرن برای مقابله با آب و هوای شدید طراحی شده اند. در تمام موارد دیگر، اگر متقاعد شده اید که هیچ مشکلی در سخت افزار تلویزیون جی پلاس وجود ندارد، ممکن است مشکل در یکی از اتصالات متعدد آن وجود داشته باشد. مراحل عیب یابی ساده در این راهنما را دنبال کنید تا بدون متحمل شدن هزینه زیاد، مشکل عدم سیگنال را حل کنید.
مشکل سیگنال نداشتن تلویزیون جی پلاس
اکثر سازندگان تلویزیون جی پلاس دارای مکانیزم اتصال خودکار هستند که به محض روشن کردن کنترل از راه دور، دستگاه را شناسایی و روی صفحه نمایش می دهد. اگر تلویزیون جی پلاس شما هیچ سیگنالی را نشان نمیدهد، حتی اگر روی منبع یا ورودی صحیح به عنوان جعبه کابل تنظیم شده باشد، چیزی که با آن روبرو هستید مشکل دریافت شبکه است.
ابتدا می توانید سعی کنید تلویزیون جی پلاس را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره راه اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، باید تک تک اتصالات را یک به یک برای عیب یابی بررسی کنید. این یک فرآیند ساده حذف است.
وقتی یک تلویزیون جی پلاس پیام بدون سیگنال را نشان می دهد، ممکن است خسته کننده باشد. اما، در بیشتر موارد، لازم نیست برای کمک خارجی تماس بگیرید. با دنبال کردن یکی از راه حل های زیر، می توانید به تنهایی مشکل را برطرف کنید.
اگر از یکی از درگاههای HDMI تلویزیون جی پلاس برای اتصال به لپتاپ/رایانه یا هر دستگاه اشتراکگذاری صفحه دیگری استفاده میکنید، قبل از ادامه باید آنها را جدا کنید.
سیگنال نداشتن هنگام اتصال به ویندوز
ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که چرا هنگام تلاش برای اتصال تلویزیون جی پلاس خود به ویندوز 10 یا ویندوز 11، پیام بدون سیگنال دریافت می کنید. در حالی که مشکلات مربوط به سخت افزار تلویزیون جی پلاس در جای دیگری در این راهنما پوشش داده شده است، چند چیز وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. سمت نرم افزار ویندوز
- Win + Pرا روی صفحه کلید خود بزنید تا گزینه های «Extend»، «Duplicate» یا «Second Screen Only» را انتخاب کنید. یکی از اینها باید تصویر را نشان دهد.
- به “تنظیمات -> سیستم -> نمایش” بروید و مطمئن شوید که چک باکس های مربوط به “نمایش چندگانه” فعال هستند.
- اگر رایانه شما به دستگاه تلویزیون جی پلاس متصل است، روی «تشخیص» در کنار «تشخیص نمایشگر دیگر» کلیک کنید. اگر آنها را به صورت بی سیم متصل کرده اید، روی “اتصال” در کنار “اتصال به نمایشگر بی سیم” کلیک کنید.
- اگر این کار نمی کند و رایانه شما دارای یک پورت HDMI هم بر روی پردازنده گرافیکی (کارت گرافیک) و هم بر روی مادربرد است، باید مطمئن شوید که به پورت مناسب وصل شده اید.
- به طور معمول، اگر یک GPU متصل داشته باشید، پورت HDMI روی مادربرد به طور خودکار غیرفعال می شود.
اگر می خواهید پورت HDMI مادربرد را دوباره فعال کنید، گاهی اوقات می توانید این کار را با کلیک راست روی دسکتاپ و جابجایی در آن انجام دهید، اما ممکن است لازم باشد این کار را از طریق بایوس انجام دهید (البته به طور کلی، بهتر است از پورت در GPU استفاده کنید. ، زیرا از این طریق از قدرت GPU خود استفاده خواهید کرد).
علامت زدن Cable Box/Set-Top Box
ست تاپ باکس شما ممکن است در برخی موارد دلیل مشکل بدون سیگنال باشد. چه جعبه SD یا HD داشته باشید، ممکن است ارائه دهنده سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده باشد و آن را در پس زمینه به روز کند. این بدان معناست که ممکن است تنظیمات جدید ماهواره آپلود شده باشد، اما دستگاه به طور کامل با تنظیمات یکپارچه نشده است.
کابل برق را از برق بکشید و یک بار دیگر آن را وارد کنید تا مشکل حل شود. مطمئن شوید که تلویزیون جی پلاس خاموش است. همچنین ممکن است بخواهید کارت هوشمند/کارت مشاهده را بیرون بیاورید و اجازه دهید جعبه کابل برای مدتی خنک شود. آن را محکم و بدون فشار زیاد انجام دهید. بعداً، کارت را بهصورتی که تراشه رو به پایین باشد، به دنبال فلشهای قابل مشاهده، دوباره وارد کنید.
مشکلات کابل/پورت HDMI
در بیشتر موارد، دلیل مشکل عدم سیگنال را می توان در کابل های رابط چندرسانه ای با کیفیت بالا (HDMI) یا پورت ها جستجو کرد. اگر اتصالات محکم وصل نشده باشند یا خارج شوند، ممکن است آسیب جزئی به پورت ها وارد شود. هیچ چیز جدی نیست که یک مکانیک تلویزیون جی پلاس نتواند آن را تعمیر کند، و شما به سادگی می توانید به یک درگاه HDMI جایگزین مهاجرت کنید. (اکثر تولیدکنندگان تلویزیون جی پلاس حداقل دو پورت HDMI دارند.)
کابل HDMI را جدا کرده و دوباره آن را در درگاه HDMI قدیمی یا جدید قرار دهید. ممکن است بخواهید کابل رابط HDMI خود را به یک کابل خود قفل کننده ارتقا دهید که به آن کمک می کند در موقعیت پورت بماند. هنگامی که این مشکلات HDMI را حل کردید، سیگنال تلویزیون جی پلاس شما باید دوباره شروع به کار کند.
خطاهای HDCP
در برخی موارد، تلویزیون جی پلاس شما ممکن است با خطای محافظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (HDCP) مواجه شود. این اقدام ضد دزدی دریایی نشان می دهد که دستگاه های بدون مجوز نباید محتوای تلویزیون جی پلاس کابلی دریافت کنند. تقریباً تمام تلویزیون جی پلاس های مدرن باید با HDCP سازگار باشند.
اگر میخواهید یک جعبه Kodi را به عنوان مثال با استفاده از HDMI به تلویزیون جی پلاس کابلی خود وصل کنید، به خصوص با نمایشگرهای با وضوح بالاتر، پیام بدون سیگنال به دلیل خطاهای HDCP نشان داده میشود. شما باید دستگاه متخلف را حذف کنید و باید اتصال را بازیابی کنید.
تغییر منبع ورودی تلویزیون جی پلاس
جابجایی به صفحه نمایش منبع ورودی صحیح به حل مشکلات نمایش ناگهانی کمک می کند. بسته به مدل تلویزیون جی پلاس خود، ممکن است حالت های ورودی اضافی برای تلویزیون جی پلاس، AV، ویدیو و HDMI پیدا کنید. این نمایشگرها به صورت “TV 1/TV 2” یا “Video 1/Video 2” نشان داده می شوند. فقط باید از کنترل از راه دور برای تغییر منبع ورودی دستگاه تلویزیون جی پلاس خود استفاده کنید.
- پس از روشن کردن تلویزیون جی پلاس، روی دکمه «منبع» یا «ورودی» کلیک کنید. ممکن است در مارک تلویزیون جی پلاس خاص شما برچسب متفاوتی داشته باشد.
- اکنون باید بتوانید چندین گزینه را برای نمایشگرهای تلویزیون جی پلاس، AV، ویدیو یا HDMI خود ببینید.
- از دکمه های پیکان کنترل از راه دور برای تغییر گزینه های موجود برای تلویزیون جی پلاس، AV، ویدیو یا HDMI استفاده کنید.
- اگر نمیتوانید به چندین گزینه دسترسی داشته باشید، آنها در مدل تلویزیون جی پلاس شما پشتیبانی نمیشوند.
- تلویزیون جی پلاس را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
پیشنهاد مطالعه: علت عدم دریافت سیگنال تلویزیون جی پلاس