نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی اتصال اینترنت تلویزیون

عیب یابی اتصال اینترنت تلویزیون

 

قبل از شروع عیب یابی تلویزیون، تمام تجهیزات (هرچند سایر دستگاه هایی که به خوبی کار می کنند) را مجددا راه اندازی کنید.

 

نکته: هدف اصلی مراحل اصلی عیب یابی این است که تشخیص دهد آیا مشکل از تلویزیون است.

 

مرحله 1- قطع کردن دستگاه ها (مودم/ روتر و تلویزیون)

مودم، روتر و تلویزیون را قطع کنید. قطع کردن آنها به این ترتیب مهم نیست.

هر کابل اترنت را در طول این مرحله قطع نکنید، فقط سیم های برق را از دیوار قطع کنید.

 

مرحله 2- وصل کردن مودم/ روتر تلویزیون

ابتدا مودم/ روتر را وصل کنید، و منتظر مانده تا اتصال ایجاد شود (چراغ جلو با بالا باید روشن شود تا اتصال را نشان دهد)، سپس تلویزیون را وصل کنید.

 

مرحله 3-  درک آیتم هایی که باعث اختلال می شوند

  • سایر روترها در همان کانال / فرکانس
  • لوازم برقی خانگی مانند:
  • اجاق مایکروویو
  • گوشی بی سیم
  • مانیتور کودک
  • در صورتی که نرم افزار با جدیدترین سفت افزار آپدیت نشده است
  • نوع تاییدیه در روتر مودم

 

مرحله 4- خاموش کردن ویژگی شروع سریع

نکته: تمام تلویزیون ها این ویژگی را ندارند.

دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < شروع سریع < خاموش را بزنید

تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.

 

 

مرحله 5- خاموش کردن ویژگی Simplink

دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < Simplink (HDM- CEC) < خاموش را بزنید

تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.

این مطلب را از دست ندهید   افزایش کیفیت تصویر تلویزیون

 

مرحله 6- برداشتن هر حافظه USB متصل به تلویزیون

هارد دیسک USB ممکن است باعث تداخل شود که برای اهداف تست باید USB برداشته شود.

 

مرحله 7- چک کردن منطقه زمانی و تاریخ

دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < زمان و تاریخ را بزنید

اگر روتر دارای تاریخ انقضا است، در اینصورت ممکن است بر اتصال تاثیر گذارد.

 

مرحله 8- تست هات اسپات گوشی هوشمند

اگر گوشی هوشمند دارای هات اسپات و حداقل 3 میله سیگنال دارد، تلویزیون را به هات اسپات وصل کنید.

در اینصورت اتصال تلویزیون تست می شود تا متوجه شوید که آیا تلویزیون می تواند به هر سیگنال دیگری وصل شود.

 

مرحله 9- هارد لاین در مودم

با استفاده از سیم اترنت، روتر را مستقیما به تلویزیون وصل کنید.

این کار نشان می دهد که آیا تلویزیون می تواند سیگنال دریافت کند.

  • دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < شبکه < اتصال وای فای < اتصال از طریق WPS PIN را بزنید

نکته: گزینه پین کد ممکن است خاکستری باشد. در اینصورت، تلویزیون را ابتدا به شبکه وایرلس وصل کنید. سپس گزینه WPS / گزینه وایرلس پیشرفته یک انتخاب در دسترس می باشد.

 

مرحله 10- اطمینان از اینکه نرم افزار آپدیت است

نکته: این مرحله فقط در صورتی انجام می شود که بتوان به اینترنت متصل شد، اما اگر می توانید به هارد لاین مودم متصل شده در اینصورت آپدیت نرم افزار وجود دارد که به بهبود اتصال شبکه کمک می کند.

دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < در مورد تلویزیون < چک کردن آپدیت ها را بزنید

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر آبسردکن ساید بای ساید

تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.

 

اگر مراحل اصلی عیب یابی به حل مشکل کمک نکردند، عیب یابی بخش پیشرفته را دنبال کنید.

5 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی اتصال اینترنت تلویزیون»

  1. سلام
    تلویزیون من 47lw65100 به اینترنت وصل میشه
    سرچ گوگل هم انجام میشه ولی وارد سایت ها نمیشه
    لطفاً راهنمایی کنید

  2. علی کماسی زاده

    سلام.وقت بخیر.
    مدتی است تلویزیون مشکل اتصال به اینترنت داره. هم وایرلس و هم از طریق کابل شبکه به مودم وصل میشم. اما بعد از مدتی قطع ارتباط میشه. از طریق کابل هم زمانیکه وایرلس قطع میشه هی قطع و وصل میزنه. باید تلویزیون رو خاموش کنم و بعد از مدتی که روشن کردم اتصال دوباره برای مثلا ۱۵ دقیقه وصل و دوباره باید این پروسه رو تکرار کنم.

    1. علیرضا اکبری

      سلام . مودم رو چک کنید که قطع بودنش از مودم نباشه
      درصورتی که مشکل همچنان پا برجاست نویزگیر اینترنت وصل کنید
      و اگر مشکل همچنان بود برد تلویزیون قسمت پورت شبکه مشکل داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

فهرست مطالب
آموزش تست باند و بلندگو
وبلاگ
پشتیبانی آنلاین الجی

آموزش تست باند و بلندگو

آموزش تست سالم بودن باند و بلندگو بلندگوها تقریبا در همه لوازم صوتی و تصویری وجود دارند اما کمتر به چشم می‌آیند، ولی که وقتی

ادامه مطلب »
آموزش آپدیت تلویزیون
وبلاگ
پشتیبانی آنلاین الجی

آموزش آپدیت تلویزیون

آموزش آپدیت تلویزیون ال جی یکی از قابلیت هایی که تلویزیون های دارای نرم افزار و یا سیستم عامل دارا هستند امکان بروز رسانی است.در

ادامه مطلب »