عیب یابی اتصال اینترنت تلویزیون
قبل از شروع عیب یابی تلویزیون، تمام تجهیزات (هرچند سایر دستگاه هایی که به خوبی کار می کنند) را مجددا راه اندازی کنید.
نکته: هدف اصلی مراحل اصلی عیب یابی این است که تشخیص دهد آیا مشکل از تلویزیون است.
مرحله 1- قطع کردن دستگاه ها (مودم/ روتر و تلویزیون)
مودم، روتر و تلویزیون را قطع کنید. قطع کردن آنها به این ترتیب مهم نیست.
هر کابل اترنت را در طول این مرحله قطع نکنید، فقط سیم های برق را از دیوار قطع کنید.
مرحله 2- وصل کردن مودم/ روتر تلویزیون
ابتدا مودم/ روتر را وصل کنید، و منتظر مانده تا اتصال ایجاد شود (چراغ جلو با بالا باید روشن شود تا اتصال را نشان دهد)، سپس تلویزیون را وصل کنید.
مرحله 3- درک آیتم هایی که باعث اختلال می شوند
- سایر روترها در همان کانال / فرکانس
- لوازم برقی خانگی مانند:
- اجاق مایکروویو
- گوشی بی سیم
- مانیتور کودک
- در صورتی که نرم افزار با جدیدترین سفت افزار آپدیت نشده است
- نوع تاییدیه در روتر مودم
مرحله 4- خاموش کردن ویژگی شروع سریع
نکته: تمام تلویزیون ها این ویژگی را ندارند.
دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < شروع سریع < خاموش را بزنید
تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.
مرحله 5- خاموش کردن ویژگی Simplink
دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < Simplink (HDM- CEC) < خاموش را بزنید
تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.
مرحله 6- برداشتن هر حافظه USB متصل به تلویزیون
هارد دیسک USB ممکن است باعث تداخل شود که برای اهداف تست باید USB برداشته شود.
مرحله 7- چک کردن منطقه زمانی و تاریخ
دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < زمان و تاریخ را بزنید
اگر روتر دارای تاریخ انقضا است، در اینصورت ممکن است بر اتصال تاثیر گذارد.
مرحله 8- تست هات اسپات گوشی هوشمند
اگر گوشی هوشمند دارای هات اسپات و حداقل 3 میله سیگنال دارد، تلویزیون را به هات اسپات وصل کنید.
در اینصورت اتصال تلویزیون تست می شود تا متوجه شوید که آیا تلویزیون می تواند به هر سیگنال دیگری وصل شود.
مرحله 9- هارد لاین در مودم
با استفاده از سیم اترنت، روتر را مستقیما به تلویزیون وصل کنید.
این کار نشان می دهد که آیا تلویزیون می تواند سیگنال دریافت کند.
- دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < شبکه < اتصال وای فای < اتصال از طریق WPS PIN را بزنید
نکته: گزینه پین کد ممکن است خاکستری باشد. در اینصورت، تلویزیون را ابتدا به شبکه وایرلس وصل کنید. سپس گزینه WPS / گزینه وایرلس پیشرفته یک انتخاب در دسترس می باشد.
مرحله 10- اطمینان از اینکه نرم افزار آپدیت است
نکته: این مرحله فقط در صورتی انجام می شود که بتوان به اینترنت متصل شد، اما اگر می توانید به هارد لاین مودم متصل شده در اینصورت آپدیت نرم افزار وجود دارد که به بهبود اتصال شبکه کمک می کند.
دکمه تنظیمات روی ریموت < تمام تنظیمات < عمومی < در مورد تلویزیون < چک کردن آپدیت ها را بزنید
تلویزیون را روشن نموده و تست کنید که آیا به درستی وصل شده است.
اگر مراحل اصلی عیب یابی به حل مشکل کمک نکردند، عیب یابی بخش پیشرفته را دنبال کنید.
20 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی اتصال اینترنت تلویزیون»
سلام تلویزیون ال جی ۴۳Lx310c نمیتونم network رو داخل من پیدا کنم تا به وای وصل بشم
تلویزیون من مدل 55UH65200GI هست ودو روزه که به اینترنت وصله ولی صفحه بازنمیکنه چکار باید کرد ؟
سلام خسته نباشید تلویزیون ال جی مدل j800 دارم مدتی شبکهای وای فای رو با سختی وبه کندی پیدا میکرد الان دیگه اصلا شبکه ای رو پیدا نمیکنه و همینطور در حالت جستجو شبکه میمونه و هیچ شبکه ای رو پیدا نمیکنه نشانگر موس وای فای اون هم بعضی وقتها از کار میوفته و هر کاری میکنم دیگه ظاهر نمیشه.
تلویزیون الجی
نرم افزار ایپی تی
با اینترنت هات اسپات گوشی کل کانالها باز میشه
با وای فای نصفشون باز نمیشن
حالا همون وایفای وصل تبلت می کنم با همون نرم افزار که روی تلویزیون دارم، روی تبلت مشکلی نیست!! از ۴ برنامه مختلف استفاده کردم همه همین مشکل هست
سلام وقت بخیر
داخل تنظیمات منوی اینترنت خاموش هست تمام راهکار های موجود رو انجام دادم چیکار کنم تا گزینه روشن بشه
سلام من میخوام به وای فای تلویزون ال جی وصل بشم میگه باید وای فای رو روشن کنید هر چه دنبال روشن کردن وای فای گشتم نبود باید چکار کنم؟
سلام وای فای یک قطعه مانند فلش هست که به تلویزیون وصل میشه . (بستگی به مدل تلویزیون داره )
سلام تلوزیون ال جی مدل lf65000gi
گاهی اتصال به وای فای قطع میشود و دیگر وصل نمیشود ولی در همان حال به هات اسپات گوشی وصل میشود .
سلام تلویزیون من نانو ۸۶ هست، به اینترنت وصل میشه مرورگر کار میکنه ولی برنامه های دیگه اصلا کار نمیکنن، اینترنت ارور ۷ یا ارور ۱۰۰ میده. مشکل چیه؟
من هم این مشکل را دارم خیلی تو مخیه اگر کسی میدونه توضیح بده
سلام تلویزیون من مدتیه شبکه وایفای رو پیدا نمیکنه
سلام و درود . تلوزیون ال جی مدل 49sj800v . ارور میداد به اینترنت وصل کردم و آپدیت کردم دیگه وایفای تلوزیون وصل نمیشه یا کلا وایفای رو پیدا نمیکنه و متاسفانه موس کنترل جادویی هم کار نمیکنه . یا ممکنه وصل بشه بعد چند روز ولی برای بیست دقیقه دوباره قطع میشه .. دوستان راهنمایی کنید ممنون میشم.
سپاس
سلام.وقت بخیر.
مدتی است تلویزیون مشکل اتصال به اینترنت داره. هم وایرلس و هم از طریق کابل شبکه به مودم وصل میشم. اما بعد از مدتی قطع ارتباط میشه. از طریق کابل هم زمانیکه وایرلس قطع میشه هی قطع و وصل میزنه. باید تلویزیون رو خاموش کنم و بعد از مدتی که روشن کردم اتصال دوباره برای مثلا ۱۵ دقیقه وصل و دوباره باید این پروسه رو تکرار کنم.
سلام . مودم رو چک کنید که قطع بودنش از مودم نباشه
درصورتی که مشکل همچنان پا برجاست نویزگیر اینترنت وصل کنید
و اگر مشکل همچنان بود برد تلویزیون قسمت پورت شبکه مشکل داره
سلام
تلویزیون من اصلا از طریق وای فای پیدانمیکنه با کابل وصل میشه تمام مراحلم تست کردن لیست وای فای میاد ولی می نویسه ap را ببرسی کنیددایرکت و میرورشم کار نمیکنه
سلام
تلویزیون من 47lw65100 به اینترنت وصل میشه
سرچ گوگل هم انجام میشه ولی وارد سایت ها نمیشه
لطفاً راهنمایی کنید
سلام نوع اینترنت رو بررسی کنید احتمالا یا فیلتر هست
سلام
تلوزیون ال جی 55 نانو 86 با نقطه اتصال گوشی کانکت میشه ولی مرورگر و سایر برنامه ها باز نمیشه. ارور101 میزنه و میگه اتصال خود را چک کنید! بعضی وقتها میزنه برنامه ها بروز نیستند که بعد از تائید بروزرسانی بازهم میزنه اتصال چک بشه
لطفا راهنمایی کنید. ممنون.
سلام. ممکنه تنظیمات پروکسی تنظیم نکرده باشید
سلام
تلویزیون LG مدل 42LV37100_TB توسط LAN به اینترنت متصل میشود. مرورگر هم کار میکند جستجو انجام میشود. اما وارد سایت ها نمیشود و پیام SSL handshake failed: A TLS fatal alert has been released میاد