نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عملکرد دکمه‌ یخچال فریزر الجی

فهرست مطالب

نحوه عملکرد دکمه‌ های یخچال فریزر ال جی

قلب هر خانه‌ای آشپزخانه آن و قلب آشپزخانه، یخچال‌ها هستند. یخچال‌ها کاملا در مرکز اصلی توجه و پر استفاده‌ترین وسیله هر آشپزخانه‌ای می‌باشند. پس برای اینکه از قلب آشپزخانه خود بتوانیم بهترین استفاده را داشته باشیم نیاز است که به طور کامل از همه‌ی قسمت‌های آن اطلاع کامل داشته باشیم. مهم‌ترین قسمت در یخچال فریزرها آشنایی با پنل یا همان صفحه کلید روی یخچال می‌باشد که بتوانیم به درستی آن را تنظیم کنیم و از امکات آن استفاده کنیم. تنظیم دما در یخچال از همه امکانات دیگر آن مهم‌تر است. پس برای آشنایی کامل با قلب آشپزخانه، ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 دکمه‌های یخچال در مدل‌های مختلف یخچال فریزر ال جی

به طور کلی یخچال فریزر ال جی  به 4 دسته ظاهری تقسیم می‌شوند

  1. یخچال پایین، فریزر بالا
  2. یخچال بالا، فریزر پایین
  3. یخچال و فریزر دوقلو
  4. یخچال هتلی

پس یخچال فریزر ال جی امکان دارد بنا به مدل،‌ مواردی از علامت‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را جهت تنظیمات داشته باشند و مواردی را نیز نداشته باشند که با استفاده از این راهنما می‌توانید با تک به تک دکمه‌های پنل یخچال و فریزر ال جی آشنا شوید و در صورتیکه یخچالتان هر کدام از این علامت‌ها را دارد از شیوه استفاده از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

  • البته توجه داشته باشید که در یخچال‌های هتلی فقط قابلیت تنظیم دما وجود دارد.

تنظیم دمای یخچال  FRIDGE /  REFRIGRATOR  و تنظیم دما فریزر FREEZER

امکان تنظیم دمای یخچال بر روی پنل‌های یخچال فریزر ال جی قید شده است اما برای تنظیم دمای فریزر در برخی از مدل‌ها در داخل فریزر و در برخی بر روی پنل، تنظیمات آن قابل مشاهده است. علامت تنظیم دما در پنل‌های یخچال فریزر ال جی با اسم‌های  FRIDGE / REFRIGRATOR و تنظیم دمای فریزر با علامت FREEZER  قابل مشاهده است.

تنظیم دما یخچال فریزر ال جی

برای تنظیم دما در مدل‌های متفاوت یخچال فریزر ال جی تفاوت‌هایی وجود دارد، چون بازه دما و روش تنظیمات آن با یک دیگر کمی متفاوت است. برای اینکه بتوانید تنظیم دما یخچال فریزر ال جی را انجام دهید ممکن است به شکل‌های مختلف عددی، ولوم، سانتی گراد، خطی، نقطه‌ای یا خطی باشد. پس در ادامه به طور کامل شیوه‌ی تنظیم دما در مدل‌های مختلف یخچال فریزر ال جی را برایتان بیان خواهیم کرد.

روش تنظیم دما به صورت سانتی گراد در یخچال فریزر ال جی

تنظیم دما یخچال به صورت سانتی گراد

برای تنظیم دما در یخچال‌هایی که دمای آن‌ها بین 0 تا 7 می‌باشد دمای 0 یا 1 بیشترین میزان سرمایش را دارند و با انتخاب دمای 6 یا 7 کم‌ترین سرمایش در یخچال برقرار خواهد بود. البته دمای نرمال و ایده آل پیشنهادی ما، دمای 3 یا 4 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

برای اینکه بتوانید تنظیم دمای یخچال را به درستی انجام دهید باید کلید Fridge یا  Refrigerator را چند مرتبه فشار دهید و زمانیکه دمای مطلوب را مشاهده کردید می‌توانید انتخاب دما را متوقف کنید.

نکته:

برای تنظیم دما در یخچال نیاز است که شرایطی را در نظر بگیرید و سپس تنظیم دما را انجام دهید، زیرا عواملی هم‌چون تعداد دفعات باز کردن درب یخچال، دمای محیط، حجم مواد غذایی داخل یخچال در این تنظیم دما تاثیر گذار خواهند بود.

اگر لازم است که دمای داخل یخچال بیشتر باشد درجه‌ سردتر یعنی نزدیک به 1 را انتخاب کنید و اگر نیاز بود که دما پایینتر باشد دمای نزدیک به 6 را انتخاب کنید.

تنظیم دما فریزر در یخچال فریزر ال جی

امکان انتخاب دما در فریزر بین بازه‌ی دمایی 24- تا 14- می‌باشد، که درجه‌ی 21- یا 23- درجه بیشترین سرما را در فریزر دارد و درجه‌ی 14- یا 15- کمترین سرمایش را داخل فریزر ال جی خواهد داشت. البته دمای نرمال و ایده آل پیشنهادی ما درجه‌ای بین 18- یا 19- درجه به شما است.

برای تنظیم دمای فریزر در یخچال فریزر، کلید Freezer را چند مرتبه فشار دهید و بعد از  مشاهده‌ی دمای دلخواه، انتخاب کلید را متوقف کنید.

تنظیم دما ولومی در یخچال فریزر ال جی

در یخچال فریزر ال جی امکان دارد تنظیم دما یخچال یا فریزر به صورت ولومی نیز باشد که با توجه به مدل یخچال، ظاهر ولوم متفاوت است.

  • اگر ولوم یخچال دارای دو علامت COLD و COLDEST باشد، در صورتیکه کلید ولوم را به سمت COLD بچرخانید، سرمای داخل یخچال کمتر و اگر کلید را به سمت COLDEST بچرخانید، سرمای آن بیشتر خواهد شد.
  • اما اگر برای تنظیمات ولومی علامت MAX و MIN بود، زمانیکه ولوم را به سمت MIN بگردانید سرما داخل یخچال کمتر می‌شود و اگر کلید را به طرف MAX بچرخانید سرمای داخل یخچال  افزایش پیدا خواهد کرد.
  • اگر تنظیمات ولوم یخچال شما به صورت عددی بود، امکان دارد که دمای بین 1 تا 7 ، 8 یا 10 درجه باشد.

بهتر است بدانید که عدد 1 کمترین سرمایش و عدد  7، 8 یا 10 بیشترین سرمایش را خواهد داشت. اما درجه‌ی نرمال و مطلوب پیشنهادی ما به شما دمای بین 3 تا 4 درجه است.

  • اگر حالت تنظیم دما بر روی نمایشگر یخچال فریزر به شکل خط یا نقطه است، هر چه تعداد خط یا نقطه‌ها کم شود، سرمایش داخل آن کمتر می‌شود و هرچه تعداد خط یا نقطه‌ها بیشتر باشد، سرمایش یخچال بیشتر خواهد شد.

  • اما توجه داشته باشد که شکل تنظیم دما در بعضی از مدل‌های یخچال فریزر ال جی به صورت عدد و خط نمایش می‌باشد که هر چه عدد بزرگتر و تعداد خط ها بیشتر شود، سرمایش بیشتر می‌شود و هر چه عدد کوچکتر و خط‌ها کمتر شود سرمایش نیز کمتر خواهد شد.

اما برای اینکه اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید می‌توانید به سراغ دفترچه راهنمای یخچال خود بروید و آن را مطالعه کنید.

انجماد سریع  یا EXPRESS FREEZE در یخچال فریزر ال جی

برنامه انجماد سریع در یخچال فریزر ال جی، مخصوص قسمت فریزر می‌باشد. زمانیکه که در قسمت فریزر مواد غذایی تازه قرار داده‌اید در این عملکرد مواد داخل فریزر جهت انجماد سریعتر با سرعت سرمایش بالا در اولویت قرار می‌گیرد .

سرمایش سریع  یا EXPRESS COOL در یخچال فریزر ال جی

برنامه انجماد سریع در یخچال فریزر ال جی مخصوص قسمت یخچال می‌باشد. در این عملکرد اولویت با مواد غذایی قرار داده شده در داخل یخچال هست. ابتدا موادغذایی داخل یخچال به دمای نرمال می‌رسد و سپس با سرعت سرمایش بالا در اولویت قرار می‌گیرد.

قفل کودک یا LOCK در یخچال فریزر ال جی

گزینه قفل کودک تمامی دکمه‌های روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر را  قفل خواهد کرد، به صورتیکه دیگر کلیدهای یخچال قابل تغییر نخواهد بود. برای غیر فعال کردن دکمه قفل کودک، آن را به مدت 3 ثانیه نگهدارید.

اما به این نکته توجه نماید با انتخاب قفل کودک درب یخچال و پدال آبریز غیر فعال نمی‌گردد.

فیلتر هوای تازه یا HYGIENE FRESH

این عملکرد جهت جذب بو و باکتری‌های داخل یخچال می‌باشد که با انتخاب فیلتر هوای تازه یا HYGIENE FRESH میتوانید این عملکرد را فعال نماید. جهت اطلاع کامل از این عملکر می‌توانید مقاله نحوه عملکرد دکمه‌‌های یخچال ساید ال جی را مطالعه کنید که در آن مقاله در قسمت هایژن فرش به طور کامل این عملکرد را توضیح داده‌ایم.

حالت کم مصرف یا ECO FRIENDLY در یخچال فریزر ال جی

این حالت در یخچال فریزر ال جی مصرف انرژی یخچال را کمتر می‌کند و مناسب زمانیست که شما به تعطیلات می‌روید و از یخچال خود استفاده ندارید. یعنی با انتخاب این حالت موتور یخچال با حداقل قدرت کار خواهد کرد. چون درب یخچال باز و بسته نمی‌شود و از یخچال زیاد استفاده نمی‌شود، با انتخاب این حالت یخچال به حالت کم مصرف تبدیل خواهد شد. مثلا زمانیکه قصد رفتن به سفر را دارید انتخاب حالت ECO FRIENDLY از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

هشدار باز بودن درب یخچال یا DOOR ALARM

هشدار باز بودن درب یخچال برای زمانی هست که اگر درب یخچال باز بماند، یخچال بعد از 1 دقیقه شروع به بوق زدن می‌کند و این عملکرد هر 30 ثانیه یکبار تکرار می‌شود تا زمانی که درب را کاملا ببندید. جهت فعال و غیر فعال کردن آلارم درب یخچال فریزر ال جی صفحه مربوط به آن را مطالعه کنید.

دکمه خاموش و روشن کردن یخچال

با نگه داشتن دکمه خاموش و روشن کردن یخچال فریزر ال جی، برق ورودی یخچال کاملا قطع می‌شود. یعنی یخچال به طور کامل خاموش خواهد شد. در واقع با انتخاب این حالت حتی اگر یخچال به پریز برق باشد برق در یخچال قطع خواهد بود. برای فعال کردن این عملکرد 3 ثانیه نیاز است که دکمه‌ مشخص شده در تصویر را نگه دارید.

دکمه WIFI  یخچال فریزر ال جی

دکمه وای فای در برخی از پنل‌های یخچال فریزر ال جی وجود دارد. برنامه WIFI یخچال ال جی جهت استفاده از برنامه SMART THINQ کاربرد دارد.  ما در مقاله Smart Thinq به طور کامل درباره این عملکرد و نحوه وصل شدن به وای فای یخچال ال جی و استفاده از این برنامه را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

 

نکته : بعضی از کلیدهای یخچال فریزر دارای دو کاربرد و عملکرد هستند که برای فعال کردن عملکرد دوم معمولا با علامت * یا 3 SECS  در کنار آن مشخص شده است. که کافیست آن دکمه را فشار دهید تا عملکرد مورد نظر یخچال فریزرتان را فعال کنید.

مراقبت و نگهداری با رعایت نکات خیلی ساده و با دانستن اطلاعات کافی از هر محصولی از خرابی آن جلوگیری خواهد کرد. البته رسیدگی و مراقبت از یخچال با سرویس دوره‌ای هم عمر آن را چند برابر میکند و هم دیگر متحمل دردسر و هزینه‌ برای تعمیر یخچال نخواهید شد. اطلاعاتتان را درباره قلب آشپزخانه خود بیشتر کنید و برای هر محصولی نهایت مراقبت و رسیدگی را انجام دهید تا بهترین کارایی را بتوانید از آن داشته باشید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

1 دیدگاه دربارهٔ «عملکرد دکمه‌ یخچال فریزر الجی»

  1. علیرضاآقارضایی

    سلام
    یخچال فریزر ما زمان زیادی را کار میکند.
    آیا بعد از کم نگه داشتن درجه آن میتوان کار آن را کم کرد.
    چکار کنیم تا کمتر روشن باشد؟
    تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =