نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم سیگنال مانیتور الجی

فهرست مطالب

چرا مانیتور الجی شما سیگنال ندارد

آن را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید – به نظر می رسد که کارکردن رایانه شما بسیار آسان است، اما همیشه به این راحتی نیست. اگر در مانیتور خود چیزی نمی بینید که به شما امکان می دهد واقعاً از آن استفاده کنید، مهم نیست که طرفداران رایانه شما در حال چرخش هستند. خطای بدون سیگنال در مانیتور می تواند باعث شود بدون پاسخ سر خود را بکشید.

خوشبختانه رفع این نوع مشکلات معمولاً آسان است. اگر برخی از راه حل های رایج کار نمی کند، به اشکال احتمالی سخت افزاری اشاره می کند که باید برای تعمیر یا تعویض آن را بررسی کنید. برای کمک به شما در مقابله با مشکلات مربوط به صفحه نمایش، در اینجا نکاتی برای عیب یابی وجود دارد که می توانید زمانی که مانیتور الجی کامپیوتر شما سیگنال ندارد، امتحان کنید.

کابل و قدرت خود را بررسی کنید

قبل از عجله برای پاره کردن کارت گرافیک خود یا رفتن به آمازون برای خرید یک مانیتور جدید، باید با دقت به کامپیوتر و مانیتور خود نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچ مشکل کابل کشی یا برق ندارید.

این یک چک ساده برای تکمیل است. با ردیابی کابل بین مانیتور و رایانه خود شروع کنید تا مطمئن شوید که هیچ اتصال شل ندارید. به عنوان مثال، یک کابل HDMI شل می تواند مانع از نمایش خروجی رایانه شما (و بالعکس) شود.

همچنین ممکن است متوجه شوید که کابل نمایشگر خود ایراد دارد. در صورت مشاهده خرابی کابل یا کابل کشی قدیمی، آن را با جایگزین جایگزین کنید. گاهی اوقات این می تواند بلافاصله هر مشکلی را در صفحه نمایش مانیتور شما حل کند.

همچنین ممکن است مشکلی در برق وجود داشته باشد که مانع عملکرد صحیح مانیتور الجی شما می شود. اگر مانیتور شما خطای بدون سیگنال را نشان می دهد، می توانید فرض کنید که مانیتور الجی شما قدرت دارد، اما اگر رایانه شما روشن نیست، هیچ خطایی نمایش داده نمی شود.

آیا منبع ورودی مانیتور الجی درست است؟

خطای بدون سیگنال در مانیتور می تواند نشانه این باشد که مانیتور الجی رایانه شما خروجی گرافیکی رایانه شما را نادیده می گیرد. گاهی اوقات این اتفاق می افتد اگر منبع ورودی در مانیتور شما روی دستگاه اشتباه تنظیم شده باشد.

اکثر مانیتورهای صفحه نمایش دارای چندین منبع ورودی از جمله ورودی های VGA، HDMI و DVI هستند. این به شما امکان می دهد چندین دستگاه را به یک صفحه نمایش متصل کنید. این ممکن است چندین رایانه شخصی یا رایانه شخصی و یک کنسول بازی باشد که می توانید بین استفاده از منوی سیستم عامل مانیتور الجی یا کنترل های فیزیکی بین آنها جابجا شوید.

در این صورت، مطمئن شوید که منبع ورودی مانیتور شما به درستی تنظیم شده است. اگر اینطور نیست، به منبع درست (مثلاً HDMI یا DVI برای رایانه های مدرن) بروید تا مانیتور شما دوباره کار کند.

وضوح مانیتور را بررسی کنید

مانیتور کامپیوتر دارای مجموعه ای از وضوح صفحه نمایش است که می تواند از آن برای نمایش خروجی رایانه شما استفاده کند. اگر کارت گرافیک رایانه شما روی وضوح صفحه نمایش بالاتر از آنچه نمایشگر شما قادر به نمایش آن است تنظیم شده باشد، به احتمال زیاد صفحه خالی یا پیام بدون سیگنال ظاهر می شود.

خوشبختانه، تعمیر صفحه خالی مانیتور پس از تغییر تنظیمات صفحه نمایش شما یک فرایند آسان است. اگر مانیتور بعد از تغییر تنظیمات به طور ناگهانی از بین رفت، 15 ثانیه صبر کنید – پس از این مرحله ویندوز به وضوح قبلی شما باز می گردد.

اگر اخیراً تنظیمات صفحه نمایش خود را تغییر نداده اید، رزولوشن مانیتور شما می تواند به طور خودکار تغییر کند. راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد، از جمله راه اندازی مجدد ویندوز و راه اندازی به حالت ایمن برای دور زدن مشکل با وضوح بالاتر.

به طور پیش فرض، ویندوز از وضوح نمایشگر بسیار پایین تری در حالت ایمن نسبت به حالت عادی استفاده می کند. این به شما امکان می دهد وضوح صفحه نمایش استاندارد خود را به تنظیمات پایین تری که مانیتور الجی شما می تواند پشتیبانی کند، تغییر دهید.

اگر مطمئن نیستید که وضوح تصویر توسط مانیتور شما پشتیبانی می شود، باید از دفترچه راهنمای کاربر یا وب سایت سازنده خود برای اطلاع از این امر مشورت کنید. متناوباً، از پنجره 15 ثانیه ای برای تغییر وضوح تصویر خود برای کمی آزمایش و خطا استفاده کنید. اگر وضوح مانع از کار مانیتور الجی شما شود، ویندوز تنظیمات را به تنظیمات قبلی که کار می کرد باز می گرداند.

درایورهای کارت گرافیک خود را به روز کنید

هنگام بروز مشکل در صفحه نمایش، خود مانیتور اغلب می تواند تمرکز تلاش های تشخیصی شما باشد، اما کارت گرافیک رایانه شما اغلب مقصر بزرگتر است. اگر روی یک مانیتور الجی جدید صفحه خالی مشاهده می کنید، احتمالاً درایور کارت گرافیک جدید آماده است.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، گاهی اوقات رایانه شما می تواند از وضوح خارج از محدوده پشتیبانی شده توسط مانیتور شما استفاده کند. به همین ترتیب، گاهی اوقات مانیتور شما می تواند از وضوح تصویرهایی که کارت گرافیک شما هنوز از آنها پشتیبانی نمی کند، پشتیبانی کند، به خصوص اگر در حال حرکت به مانیتور الجی 4 K یا از صفحه نمایش 60Hz به 240Hz هستید.

خوشبختانه، اغلب با به روز رسانی درایورهای کارت گرافیک (تا زمانی که کارت گرافیک نسبتاً جدید باشد) این مشکل برطرف می شود. توصیه می شود رانندگان خود را به طور منظم به روز کنید تا به ویژگی های جدید و رفع اشکال دسترسی پیدا کنید. این شامل پشتیبانی از مانیتورهای جدید و وضوح صفحه نمایش است.

به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید، می توانید به راحتی درایورهای NVIDIA خود را با استفاده از Windows Update یا جدیدترین درایورها، با بارگیری مستقیم آنها از وب سایت NVIDIA به روز کنید.

با مانیتور جایگزین یا رایانه شخصی آزمایش کنید

اگر مطمئن هستید که مشکلی در نرم افزار (مانند درایورهای قدیمی) وجود ندارد که هیچ سیگنالی به صفحه نمایش شما نمی دهد، ممکن است لازم باشد از مانیتور یا رایانه دیگری به عنوان بخشی از تلاش های عیب یابی خود استفاده کنید.

مانیتور الجی متصل به رایانه خود را با یک یدک (در صورت موجود بودن آن) جایگزین کنید. اگر مشکل تکرار شود، این احتمالاً نشان دهنده مشکلی در رایانه شما است که باید بیشتر تشخیص دهید.

به همین ترتیب، اگر مانیتور اصلی شما کار خود را متوقف کند، اما یک زاپاس خوب کار می کند، این می تواند نشان دهنده مشکل سخت افزار مانیتور شما باشد. با این حال، این لزوماً یک مشکل نرم افزاری دیگر را منتفی نمی کند. به عنوان مثال، درایورهای قدیمی یا وضوح صفحه نمایش نادرست هنوز می توانند این خطا را ایجاد کنند، بنابراین باید بیشتر تحقیق کنید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =