نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم روشن شدن لپ تاپ الجی

فهرست مطالب

وقتی لپ تاپ الجی شما روشن نمی شود چه باید بکنید

شما پشت لپ تاپ الجی خود می نشینید، دکمه روشن / خاموش را درست مثل هر روز فشار می دهید و … هیچ اتفاقی نمی افتد. شاید لپ تاپ الجی به هیچ وجه روشن نشود، شاید قدرت داشته باشد اما درست خاموش شود، یا شاید تنها چیزی که دریافت می کنید یک صفحه آبی باشد. بدیهی است که هیچ مشکلی در اینجا وجود ندارد، پس چرا لپ تاپ الجی تازه روشن نمی شود؟ در اینجا برخی از مراحل عیب یابی است که باید انجام شود.

به آن قدرت بیشتری بدهید

اگر لپ تاپ الجی شما اصلا روشن نمی شود – هیچ فن کار نمی کند، هیچ چراغی چشمک نمی زند و هیچ چیزی روی صفحه ظاهر نمی شود – احتمالاً مشکل برق دارید.

لپ تاپ الجی خود را از برق جدا کرده و مستقیماً به پریز دیواری که می دانید کار می کند، وصل کنید، نه یک نوار قدرت یا پشتیبان گیری باتری که ممکن است خراب باشد. مطمئن شوید که کلید پاور پشت منبع تغذیه شما روشن است و اگر پریز برق به یک کلید وصل است، مطمئن شوید که این کلید نیز روشن است.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، مطمئن شوید که شارژر شما به درستی وصل شده و به درگاه صحیح وصل شده باشد-اگر از طریق USB-C شارژ شود، فقط برخی از پورت های USB ممکن است واقعاً برق را تأمین کنند. خرابی منبع تغذیه اغلب می تواند مشکلات بوت را ایجاد کند، حتی اگر فن ها و چراغ ها روشن شوند. بنابراین اگر مراحل عیب یابی در این راهنما با شکست مواجه شد، ممکن است زمان تعویض منبع تغذیه باشد.

مانیتور خود را بررسی کنید

اگر لپ تاپ الجی به نظر می رسد روشن است اما چیزی روی صفحه نمی بینید، ممکن است لپ تاپ الجی بوت شود و مانیتور فقط تصویری را نشان نمی دهد. بررسی کنید که آیا مانیتور شما وصل است (دوباره، به جای نوار برقی، پریز دیواری را امتحان کنید)، روشن شده و با استفاده از دکمه های کناری یا پایینی روی ورودی سمت راست تنظیم شده است.

شما همچنین باید مطمئن شوید که کابل اتصال مانیتور شما به لپ تاپ الجی شما شل نشده، خراب نشده یا خطا دارد. اگر می توانید لپ تاپ الجی دیگری را به مانیتور خود متصل کرده و عکس بگیرید، ممکن است کابل مورد نیاز برای تعویض باشد.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما مطمئن شوید که روشنایی روشن شده است. چندین نفر از من خواسته اند برای لپ تاپ الجی ای که روشن نمی شود از من کمک بخواهند، اما متوجه شدم که روشنایی تا انتها کم شده است و باعث سیاه شدن صفحه می شود.

اگر این اصلاحات کمکی نمی کند، سعی کنید در صورت داشتن یک مانیتور – یا حتی تلویزیون – لپ تاپ الجی خود را به مانیتور دیگری وصل کنید و ببینید آیا ویندوز در آنجا ظاهر می شود یا خیر. در این صورت ممکن است مانیتور شما مرده باشد و باید یک مانیتور جدید بخرید.

لپ تاپ الجی

به بیپ گوش دهید

وقتی لپ تاپ الجی شما بوت می شود، ممکن است یک صدای بوق ایجاد کند-معمولاً یک بوق واحد به این معنی است که همه چیز A-Okay است. اما اگر لپ تاپ الجی در راه اندازی مشکل داشته باشد، ممکن است یک سری بوق (نوعی کد مورس) ایجاد کند که به شما می گوید مشکل چیست.

دفترچه راهنمای لپ تاپ الجی شخصی خود (یا مادربرد لپ تاپ الجی را، اگر خودتان آن را ساخته اید) بررسی کنید و بفهمید منظور از صدای بوق چیست. اگر دفترچه راهنمای خود را ندارید، احتمالاً می توانید آن را در وب سایت سازنده پیدا کنید.

اگر لپ تاپ الجی شما اصلاً بوق نمی زند، ممکن است شانس شما خوش شانس باشد – اگرچه برخی از لپ تاپ الجی های رومیزی ممکن است یک سرصفحه در مادربرد داشته باشند که در آن می توانید بلندگوی ارزان قیمت نصب کنید یا حتی یک صفحه نمایش دیجیتالی با کد عددی که مربوط به خطا است. پیام

دستگاههای USB غیر ضروری را از برق بکشید

قبل از ادامه کار، هر چیزی که مازاد بر روی لپ تاپ الجی شماست را جدا کنید – وب کم، هارد اکسترنال، هدست USB. سعی کنید فقط با صفحه کلید و ماوس (یا حتی بدون صفحه کلید و ماوس، در شرایط سخت) بوت کنید تا ببینید آیا یکی از دستگاه های USB شما باعث درگیری می شود یا خیر.

در برخی شرایط، ممکن است حتی خود دستگاه نباشد، بلکه پورت لپ تاپ الجی شما باشد. من یک لپ تاپ الجی شخصی دارم که اگر چیزی به پورت USB جلو وصل شود نمی تواند وارد ویندوز شود – پس از راه اندازی، پورت ها خوب کار می کنند، اما در حین بوت شدن باید خالی باشد. هرچه متغیرهای بیشتری را بتوانید حذف کنید، بهتر است.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =