نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم دریافت سیگنال توسط تلویزیون

فهرست مطالب

علت دریافت نکردن سیگنال توسط تلویزیون الجی

هنگامی که آنتن را به درستی نصب کرده اید، ورودی تلویزیون الجی خود را به (ANTENNA) تغییر داده و اسکن کانال را اجرا کرده اید، باید حداقل برخی از کانال های محلی خود را دریافت کنید. اگر چنین نیست، دلیل می تواند یکی از موارد زیر باشد.

چشم انداز روشنی برای برج های پخش وجود ندارد

اگر تپه ها، درختان، ساختمانها یا سایر ویژگیهای جغرافیایی بین برجهای پخش و آنتن قرار داشته باشند، ممکن است سیگنالها نتوانند به آنتن شما برسند. بالا بردن آنتن، چه با قرار دادن آن در مکان بالاتر و چه با استفاده از دکل بلندتر، دریافت سیگنال را افزایش می دهد. هدف این است که تا حد امکان به مانع ترین دید از برج های پخش دسترسی داشته باشیم.

سیگنال ممکن است در توزیع کابل کواکسیال از بین برود

مهم است که به طور مرتب از نظر خوردگی، اتصالات کابل شل یا خرابی کابل بررسی شود. اگر از اسپلیتر استفاده می کنید، این می تواند قدرت سیگنال را نیز تضعیف کند. سعی کنید اسپلیتر را جدا کرده و کابل را مستقیماً به جعبه تلویزیون/ مبدل وصل کنید و اسکن کانال را اجرا کنید. در صورت بهبود دریافت، احتمالاً تقویت کننده توزیع راه حل خواهد بود.

کابل کواکسیال از آنتن تا تیونر می تواند بسیار طولانی باشد

هنگامی که طول کابل به بیش از 100 فوت می رسد، تا 1/3 سیگنال از بین می رود. اگر به کابل طولانی نیاز دارید یا از اسپلیتر استفاده می کنید، ممکن است به یک پیش تقویت کننده احتیاج داشته باشید.

تیونر دیجیتال معیوب

این اغلب اتفاق نمی افتد، اما ممکن است تیونر در تلویزیون الجی جدید، درست خارج از جعبه، معیوب باشد. تیونر ATSC جدا از HDMI یا ورودی های دیگر است، بنابراین تیونر بر قسمت دیگری از تلویزیون الجی تأثیر نمی گذارد. به عنوان گام دوم در عیب یابی، آنتن و کابل را روی یک تلویزیون ثانویه نصب کنید.

این ایستگاه با فرکانس متفاوتی پخش می شود

در حالی که اکثر ایستگاه های تلویزیونی با فرکانس UHF مخابره می کنند، برخی از آنها از VHF استفاده می کنند. اگرچه برخی از آنتن های UHF می توانند سیگنال های VHF را دریافت کنند، اما استفاده از آنتن بهینه شده برای دریافت فرکانس های UHF و VHF ضروری است.

فرستنده برای برخی از کانالها می تواند در ارتفاع پایینتری در برج پخش یا حتی پشت دیگر برجهای پخش قرار داشته باشد.

ارتفاع کمتر یا انسداد برج های دیگر می تواند مشکلات دید را ایجاد کند. سیگنال های UHF برای دریافت مداوم به خط دید وابسته هستند. مکان یا ارتفاع آنتن را تغییر دهید تا ببینید مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.

ممکن است تلویزیون الجی دارای تیونر دیجیتال داخلی ATSC نباشد

سیگنال های دیجیتال برف ندارند! اگر در تلویزیون الجی خود برف یا تیرگی می بینید، در حال تماشای پخش آنالوگ هستید. به طور معمول، افرادی که این مشکل را دارند، تیونر ATSC در تلویزیون الجی خود ندارند. اگر تلویزیونی دارید که قبل از 2007 خریداری شده است، ممکن است در مورد شما صدق کند. با دفترچه راهنمای کاربر تلویزیون الجی مشورت کنید یا مستقیماً با سازنده تماس بگیرید تا بدانید آیا تلویزیون دارای تیونر دیجیتال داخلی ATSC است یا خیر. اگر فاقد آن است، می توانید یک گیرنده یا مبدل خارجی خریداری کنید تا بتوانید از تلویزیون موجود خود برای دریافت پخش HDTV استفاده کنید.

برنامه خودکار یا روش اسکن کانال به درستی انجام نشد

اگر تلویزیون دارای تنظیم کننده داخلی ATSC است، مطمئن شوید که ورودی یا منبع تلویزیون رویBROADCAST) )، TV یا (AIR) تنظیم شده است، نه (CABLE). پس از تأیید این مورد، برای اسکن کانال ها به منوی تنظیمات تلویزیون خود بروید. هر تلویزیون الجی متفاوت است و مارک های مختلف روش های متفاوتی دارند. اگر برنامه های با کیفیت بالا دریافت نمی کنید، با دفترچه راهنمای تلویزیون مشورت کنید یا با سازنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید این مراحل به درستی انجام شده است.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =