نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صدا و جرقه زدن مایکرووی

فهرست مطالب

تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی

اشکالاتی که برای مایکروویوتان به وجود می‌آید را به راحتی می‌توانید در خانه تعمیر کنید، البته در صورتی که از یک منبع اطلاعاتی و راهنمای درست کمک بگیرید. شاید فکر کنید که تعمیرات سولاردام ال جی در خانه کاری سخت و غیر قابل انجام باشد. ولی خیلی از مشکلات رایج مایکروویو و سولاردام ال جی را می توانید خودتان به آسانی در خانه حل کنید.

خیلی از مشتریان ما با مشکلاتی که در خصوص جرقه زدن و صدای غیرعادی مایکروفر ال جی خود رو به رو می‌شوند، طی تماس با ما خواهان مشاوره یا اعزام تکنسین هستند. اما کافیست با مطالعه این مقاله اطلاعات خود در این زمینه کامل کنند تا بدون نیاز به تعمیرکار مشکل رفع شود.  برای اینکه متخصص دستگاه خود شوید در ادامه همراه ما باشید تا با راه‌حل‌های کاربردی تعمیر مایکروفر ال جی آشنا شوید.

دستگلاه سولاردام و ماکروویو ال جی جرقه میزند

جرقه زدن دستگاه‌های سولاردام و مایکروویو ال جی شاید امری ترسناک باشد، اما این مشکل غیر قابل پیش بینی نیست. چون اگر نکات لازم را رعایت نکنیم سبب می‌شود که دستگاه هنگام کار جرقه بزند. پس برای اینکه از جرقه زدن دستگاه جلوگیری کنیم و علت جرقه زدن مایکروفر ال جی را بدانیم، مواردی که بیان می‌کنیم را رعایت کنید.

جرقه زدن مایکروفر ال جی

  1.  بهتر است بدانید که اگر برای گرم کردن یا پخت غذا از ظروف فلزی یا ظروفی که دارای تزئینات آبکاری شده بوسیله فلزات هستند استفاده شود، سبب می‌شود که ماکروفر شما جرقه بزند. پس بیاد داشته باشید که از این ظروف در مایکرو خود استفاده نکنید.
  2.  در مایکروفر خود لوازم جانبی مثل پایه‌های بلند و کوتاه را نسبت به برنامه انتخابی، درست استفاده کنید. البته دقت کنید که از سه پایه در برنامه مایکرو استفاده نکنید، چون احتمال آب شدن پین زیر سه پایه وجود دارد و به همین دلیل امکان جرقه زدن را در مایکروفر ال جی فراهم می‌کنید.
  3. اگر متعلقات و استیل داخل ماکروفر کاملا تمیز و بدون چربی باشند، پس امکان جرقه زدن نیز از بین می‌رود. اما اگر متعلقات داخل مایکروویو ال جی شما کثیف باشد باید منتظر جرقه زدن نیز باشید.
  4. از ظروفی که لب پریدگی دارند در مایکروویو ال جی استفاده نکنید، چون خود این ظروف سبب جرقه زدن خواهد شد.
  5. ممکن است جرقه زدن دستگاه ماکروفر شما بخاطر آب شدن پینهای زیر سه پایه و یا خط و خش افتادن روی درپوش  بخار پز شما باشد و مواردی از این قبیل، که در این صورت باید آن قطعه را تعویض کنید.

 برای تهیه آن به راحتی می‌توانید وارد قسمت فروش لوازم جانبی شوید و قطعه مورد نظر خود را سفارش دهید. اگر قطعه مورد نظر را نتواستید خریداری کنید، در این صورت تکنسین‌های متخصص در محل شما مراجعه می‌کنند و قطعه مورد نظر را برای شما تعویض می‌کنند.

توصیه می‌کنیم که متعلقات مایکروفر را با سیم ظرفشویی و مواردی که ایجاد سایش یا خط و خش می‌کنند تمیز نکنید. برای شستشوی باید متعلقات در آب خیسانده شوند و سپس تمیز شوند.

یک آزمایش ساده را برای اطمینان از سلامت دستگاه را با هم در ادامه انجام می‌دهیم.

یک لیوان آب را در وسط سینی مایکروفر ال جی خود قرار دهید و برای گرم کردن آب به دستگاه زمان دهید. اگر در این حالت نیز باز دستگاه شما جرقه بزند نیاز به مراجعه متخصین و تعمیرکاران می‌باشد.

مایکروفر ال جی در حالت بخار پز جرقه میزند

اگر مایکروویو شما بدون وجود متعلقات برنامه بخارپز جرقه نزند، ایراد از درب بخارپز می‌باشد و درب باید تعویض شود.

علت صدای غیر عادی مایکروویو ال جی

برای اینکه بدانیم چرا مایکروویو ال جی صدای غیر عادی دارد و راه حل برطرف کردن این مشکل چیست در ادامه با ما همراه باشید.

  1.  شفت و سینی اگر به درستی در جای خود قرار نگیرد باعث صدای غیر عادی می‌شود. پس حتما از درست قرار گرفتن ریل و شفت اطمینان خاطر حاصل کنید. دقت داشته باشید که ریل زیر سینی را تمیز نگه دارید.
  2. اگر ظرف سنگین روی سینی گذاشته شده باشد، شنیدن صداهای غیر عادی طبیعی است. البته دقت کنید چون بدنه دستگاه فلزی است، صداها بلندتر به گوش می‌رسد. مثل صدای فن، صدای چرخش سینی و قطعات داخل دستگاه
  3.  در حین کار فن دستگاه کار می کند. پس صدای فن دستگاه نشانه‌ی عملکرد و صدای غیر عادی از دستگاه مایکروویو ال جی شما نمی‌باشد.
  4.  زمان کار با دستگاه در حالت ماکرو از سه پایه استفاده نکنید چون همین موضوع باعث ایجاد صدا در دستگاه مایکروفر ال جی شما خواهد شد.
  5. اگر بعد از اتمام کار، از دستگاه صدای فن شنیده می‌شود طبیعی می‌باشد. در این حالت سینی نمی‌چرخد، و به غیر از ساعت سایر نشانگرهای صفحه نمایش خاموش می باشند. البته توجه داشته باشید که فن به طور اتومات خاموش می‌شود.
  6. اگر در برنامه مایکرو ( یا انتخاب کلید start ) دستگاه صدای غیر عادی می‌دهد، ولی در برنامه گریل صدای دستگاه عادی باشد نیاز به مراجعه یک تکنسین متخصص برای تعمیر دستگاه خود دارید.

ظروف قابل استفاده در مایکروویو ال جی چیست؟

برای استفاده از دستگاه مایکروویو باید ظروف قابل استفاده در سولاردام  را داخل دستگاه قرار دهید تا از بروز مشکلات احتمالی در آن جلوگیری کرد. ظروف قابل استفاده در ادامه نام برده شده است:

  •  کلیه ظروف پیرکس ترجیحا فرانسوی
  • ظروف آرکوپال و سرامیک
  • پلاستیک، ملامین و ظروف یکبار مصرف در حد گرم کردن (در برنامه مایکرو) و یخ زدایی می‌توان استفاده کرد
  • ظروف سلیکونی. قبل از ریختن ماده غذایی داخل قالب را چرب کنید تا ماده غذایی به آن نچسبد

نکته : فقط در برنامه کانوکشن می‌توانید از قالب‌های فلزی استفاده کنید.

ظروفی که قابل استفاده در مایکروویو ال جی نیستند

ظروفی که در ادامه نام می‌بریم را نمی‌توانید در دستگاه مایکروفر ال جی خود بگذارید:

هر گونه ظروف فلزی از قبیل آلومینیوم، استیل، لعاب،چدن، مسی، روحی، برنجی، برنزی، طلایی و نقره‌ای، فویل، کاغذ کره، زرورق ساندویچ، ظروف غذاهای آماده، قوطی کنسرو و ظروف کریستال تراش خورده، ظرف تفلون در مایکروفر قابل استفاده نیستند.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله شما با اطلاعات کامل و بدون نیاز به ما می‌توانید در موقع ایجاد صدای غیر عادی و جرقه در مایکروویو ال جی خود مشکل را رفع کنید. البته فراموش نکنید که با استفاده از خدماتی هم‌چون سرویس دوره‌ای محصولات، از بروز مشکلات و خرابی‌ در دستگاه‌های شما جلوگیری می‌کند. پس جدی گرفتن سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار تاثیر به سزایی در عملکرد و طول عمر محصول شما خواهد گذاشت.

 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =