نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه پخش صدای لپ تاپ و کامپیوتر از طریق تلویزیون

فهرست مطالب

چگونه صدای لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟ این سوال در ابتدا ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید این روزها تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که به آسانی میتوان کارهایی مانند انتقال صدا از لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI یا انتقال صدا از لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI را انجام داد. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه صدای کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه صدای لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم
چگونه صدای لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم

آموزش نحوه انتقال صدای کیس کامپیوتر به تلویزیون

چگونه صدای کیس را به تلویزیون وصل کنیم؟ برای انتقال صدا از کامپیوتر به تلویزیون روشهای زیادی وجود دارد اما به طور کلی این روشها به 2 دسته اتصال باسیم و بیسیم تقسیم میشوند. قبل انتقال صدا از کیس کامپیوتر به تلویزیون حتما دقت کنید تلویزیون شما چه درگاههایی برای این کار دارد. در ادامه مهمترین پورتهای تلویزیون برای انتقال صدا از کیس کامپیوتر به تلویزیون به شما معرفی میشوند:
کابل HDMI: با اتصال این کابل میتوانید تصویر و صدا را به طور مستقیم از کامپیوتر یا لپ تاپ به تلویزیون انتقال دهید.
VGA/RGB: این کابل تنها تصاویر را منتقل میکند.
کابل DVI: عملکردی مشابه کابل VGA دارد با این تفاوت که کیفیت آن بهتر است.

نحوه انتقال صدا از کامپیوتر به تلویزیون با کابل HDMI

برخی تلویزیونهای هوشمند امروزی دارای پورت HDMI هستند. در این موارد باید بگوییم کاربر خوشبخت است زیرا با در دست داشتن این کابل کاربردی میتوانید به راحتی یک اتصال باسیم بین تلویزیون و کیس کامپیوتر خود برقرار کنید. برای انتقال صدا از کامپیوتر به تلویزیون با کابل HDMI از روش زیر استفاده کنید.

چگونه صدای کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم
چگونه صدای کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم

برای این کار یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر آن را به کیس کامپیوتر وصل کنید. البته این نکته را فراموش نکنید در این روش باید ورودی تلویزیون را از حالت آنتن به HDMI تغییر دهید. برای تغییر ورودی تلویزیون الجی کافیست دکمه منبع یا SOURCE در ریموت کنترل خود را فشار دهید. نکته مهم اینکه انتقال صدا از لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI هم با استفاده از همین روش امکان پذیر است با این تفاوت که در روش لپ تاپ، دکمه source را باید از منوی دسکتاپ انتخاب کنید.
گاهی اوقات تلویزیون هوشمند شما چند درگاه ورودی دارد. در این شرایط باید گزینه HDMI را از بین گزینههای موجود در فهرست انتخاب کنید.
در صفحه دسکتاپ کامپیوتر خود راست کلیک کرده سپس گزینه Display Settings را انتخاب کنید. با نمایش منوی تنظیمات روی گزینه Detect کلیک کنید. در این مرحله باید 2 مستطیل روی نمایشگرتان مشاهده کنید که روی آنها 1 و 2 نوشته شده است. شماره 1 مانیتور کامپیوتر را نشان داده و شماره 2 مربوط به صفحه نمایش تلویزیون است.
در مرحله بعد منوی کشویی Multiple Displays ظاهر میشود که با کلیک روی آن چند انتخاب پیش روی شما قرار میگیرد. در این حالت باید نحوه نمایش صفحه کامپیوتر روی تلویزیون را از بین 3 گزینه زیر انتخاب کنید:
Duplicate these displays: تصویر با همان نسبت نمایشگر کامپیوتر در تلویزیون نمایش داده میشود.
Extend these displays: در این الت محتوای دسکتاپ کامپیوتر کل صفحه تلویزیون را پوشش میدهد.
Show only on 1: فقط تصویر مانیتور کامپیوتر نمایش داده میشود.
Show only on 2: با انتخاب این گزینه تصویر تلویزیون نمایش داده میشود.
در نهایت فراموش نکنید برای ذخیره تغییرات نمایشگر حتما روی گزینه Apply کلیک کنید.

اتصال کیس کامپیوتر به تلویزیون با استفاده از کابل DVI یا VGA

اگر تلویزیون شما درگاه HDMI نداشته باشد، چه باید بکنید؟ نگران نباشید. در این شرایط روش دوم یعنی استفاده از کابل DVI یا VGA راهگشا خواهد بود. در این روش میتوانید یک اتصال باسیم بین کامپیوتر و تلویزیون هوشمند خود ایجاد کنید.
یادتان باشد در روش انتقال صدا و تصویر از کامپیوتر به تلویزیون با کابل DVI یا VGA، باید صدا و تصویر را به طور جداگانه منتقل کنید. در این روش به یک کابل 3.5 میلی متری هم نیاز دارید. یک سر کابل را به جک هدفون کیس کامپیوتر و سر دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید. فراموش نکنید منبع تلویزیون خود را از آنتن به DVI یا VGA تغییر دهید. بقیه مراحل مشابه روش استفاده از کابل HDMI میباشد.

انتقال صدا از کامپیوتر به تلویزیون با کابل HDMI
انتقال صدا از کامپیوتر به تلویزیون با کابل HDMI

اتصال کیس کامپیوتر به تلویزیون با وای فای

اگر دوست ندارید هزینه اضافی انجام دهید، از حالت وای فای استفاده کنید. برای این کار بهتر است تنظیمات
تلویزیون خود را پیدا کنید. بهتر است از دفترچه راهنمای تلویزیون خود کمک بگیرید.
نکته مهم اینکه در این روش تلویزیون و کامپیوتر باید به یک شبکه وای فای وصل باشند. مشابه روشهای قبل عمل کنید با این تفاوت که بعد انتخاب گزینه Apply روی منوی Start کلیک کنید سپس وارد بخش Connected Devices شوید. با این کار کلیه دستگاههای متصل شده را روی شبکه وای فای خود مشاهده میکنید. گزینه مربوط به نشانگر تلویزیون را انتخاب کنید تا سیستم عامل به طور خودکار به تلویزیون وصل شود.
تلویزیون هم مانند هر وسیله هوشمند دیگر مدتی بعد استفاده خراب و به تعمیر نیاز پیدا میکند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه تعمیر تلویزیون الجی ، نکاتی درباره نحوه تعمیر تلویزیون هوشمند خود همچنین راههای ارتباطی با کارشناسان این مرکز برای ثبت درخواست بیابید.

انتقال صدا از لپ تاپ به تلویزیون با کابل hdmi
انتقال صدا از لپ تاپ به تلویزیون با کابل hdmi

دلایل عدم پخش صدا توسط کابل HDMI

آیا شما هم با مشکل پخش صدای لپ تاپ و کامپیوتر در زمان اتصال به تلویزیون مواجه شدهاید؟ اگر پاسختان به این سوال، بله است، این بخش از مقاله مناسب شماست. ابتدا باید بدانید HDMI یک رابط صوت و تصویر است که تصاویر را در تلویزیون با کیفیت بالاتری نمایش میدهد اما ممکن است به مرور با مشکلاتی نظیر عدم پخش صدا توسط این کابل کاربردی رو به رو شوید.
اولین و مهمترین دلیل خرابی کابل اچ دیام آی، فرسودگی آن است. بنابراین به راحتی میتوان با خرید یک کابل دیگر مشکل را از ریشه حل کرد. گاهی اوقات مشکل عدم پخش صدا توسط کابل اچ دیام آی به دلیل تنظیمات صدای ویندوز است. در این موارد برای رفع مشکل به وجود آمده، تنظیمات ویندوز لپ تاپ را کامپیوتر خود را مورد بررسی قرار دهید. برای بررسی تنظیمات ویندوز لپ تاپ، مراحل زیر را انجام دهید:
1- با استفاده از taskbar، روی گزینه اسپیکر کلیک راست کنید.
2- گزینه sound را انتخاب کنید.
3- با باز شدن پنجره، گزینه Digital Output Device را انتخاب کنید تا کابل اچ دیام آی به عنوان پیش فرض انتخاب شود.
4- در نهایت گزینه ok را انتخاب کنید.
از دیگر دلایل عدم پخش صدا با کابل HDMI، میتوان به خرابی درایورهای کامپیوتر یا لپ تاپ یا ویروسی شدن آن اشاره کرد.

چگونه صدای کیس را به تلویزیون وصل کنیم
چگونه صدای کیس را به تلویزیون وصل کنیم

رفع مشکل صدای کابل اچ دیام آی با disk cleanup

فایلهای موقتی که روی لپ تاپ یا کامپیوتر قرار میگیرند، گاهی مشکلاتی به وجود میآورند. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از HDMI نیست، به طور موقت فایل و پوشه را حذف کنید. برای حذف پوشه از لپ تاپ یا کامپیوتر از disk cleanup استفاده کنید.
سینما خانگی یکی از لوازم جانبی محبوب تلویزیونهای هوشمند امروزی است که گاهی اوقات در اثر استفاده بیش از اندازه و نادرست دچار مشکلاتی میشود. با مراجعه به صفحه تعمیر سینما خانگی الجی میتوانید با نحوه عیب یابی و تعمیر این دستگاه هوشمند و کاربردی آشنا شوید.
در این مقاله سعی کردیم پاسخ مناسبی به سوالات چگونه صدای لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟ و چگونه صدای کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنیم، بدهیم.
برای ارتباط با واحد تعمیرات این مرکز کافیست به صفحه مرکز تعمیرات الجی مراجعه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در مقالههای بعدی همراه ما باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه پخش صدای لپ تاپ و کامپیوتر از طریق تلویزیون»

    1. از سال 99 جواب شمارو ندادن پس قطعا جواب منم نمیدن یه مانیتور واید 29 ال جی خریدم , تصویر هست صدا نیست , طبق این راهنمایی خروجی hdmi صدا هم ندارم رو لپ تاپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =