نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوختن هارد گوشی

فهرست مطالب

علایم سوختن هارد گوشی ال جی

گوشی همراه مانند دیگر ابزارهای الکترونیکی به حافظه‌ای جهت نگهداری و ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارد. هارد گوشی‌ها را اصطلاحا EMMC می‌نامند و تقریبا عملکردی مشابه دیگر هاردها دارند. برخی اختلالات مانند نوسانات الکتریکی، آسیب‌های مکانیکی مانند آب‌خوردگی یا ضربه، اقدام جهت ریست فکتوری حین شارژ و استفاده از شارژرهای غیراستاندارد باعث می‌شود که قطعه حساس الکترونیکی به‌راحتی صدمه ببیند و به تعمیرات گوشی همراه نیاز داشته باشد.

اولین قدم در تعمیرات گوشی همراه، تشخیص نقص و خرابی است. اما شما به‌عنوان فردی که اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارید؛ چگونه سوختن هارد را تشخیص می‌دهید؟! در مقاله پیش‌رو قصد داریم که علایم و نشانه‌هایی که شما را در تشخیص سوختگی هارد گوشی ال جی راهنمایی می‌کند؛ معرفی کنیم.

تشخیص خرابی هارد موبایل الجی

با توجه به اینکه هارد یکی از قطعات اصلی و مهم موبایل است؛ بروز هرگونه نقص و ایراد در آن باعث اختلال در عملکرد گوشی و از کار افتادن آن می‌شود. بنابراین تشخیص خرابی هارد ال جی کار آنچنان سختی نیست و تنها کافی است که برخی علایم را بدانید!

نکته مهم این است که پس از مشاهده علایم سوختگی هارد موبایل، سریعا به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید و تعمیرات گوشی همراه را انجام دهید. هرچه خرابی سریع‌تر رفع شود؛ امکان بروز آسیب به دیگر قطعات کمتر می‌شود. اماعلایم رایج سوختن هارد موبایل الجی کدامند؟

گوشی ال جی خاموش شده‌است و دیگر روشن نمی‌شود!!

بیشترین گزارش خرابی کاربرانی که از گوشی‌های ال جی استفاده می‌کنند؛ همین نشانه است. البته اگر گوشی به‌صورت ناگهانی خاموش شود و دیگر موفق به روشن‌کردن آن نشوید؛ احتمالات خرابی زیادی دارد. اما معمولا متخصصان و تعمیرکاران بیشترین احتمال را سوختن هارد در نظر می‌گیرند. در این صورت تنها راه‌حل، تعویض قطعه است. تشخیص سوختگی، تعمیرات گوشی همراه و تعویض هارد را حتما به یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای بسپارید!

امکان انتقال اطلاعات در هارد موبایل وجود ندارد!

این نشانه جز علایم سوختن هارد گوشی ال جی به حساب نمی‌آید اما نشان‌دهنده خرابی در قطعه الکترونیکی است. در این وضعیت گوشی مطابق معمول روشن می‌شود و سیستم‌عامل مشکلی ندارد. اما زمانی‌که جهت انتقال اطلاعات هارد با هر دستگاه الکترونیکی دیگر اقدام می‌کنید؛ با مشکل مواجه می‌شوید! در این صورت خرابی هارد کاملا مشخص و واضح است.

اما چرا علامت مذکور را میان علایم سوختن هارد بیان کردیم؟ اگر همین مشکل به ظاهر کوچک را سریعا برطرف نکنید؛ ممکن‌است در طولانی‌مدت باعث خرابی‌های جبران ناپذیر هارد و دیگر قطعات گوشی شود و تعمیرات گوشی ال جی را با سختی مواجه سازد. بی‌توجهی به نواقص ساده در نهایت منجر به سوختن هارد می‌شود.

گوشی ال جی روشن می‌شود اما روی لوگوی ال جی می‌ماند!

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا کاربران با آن مواجه می‌شوند؛ هنگ‌کردن موبایل روی لوگوی شرکت است که در این حالت امکان بروز خرابی‌های زیادی در نظر گرفته می‌شود. یکی از احتمالات، خرابی یا سوختن هارد است. بنابراین تعمیرکار در این وضعیت اقدام به فلش‌کردن گوشی می‌کند. در بیشتر مواقع مشکل یا خرابی گوشی با فلش‌کردن برطرف می‌شود. اما اگر مشکل حل نشد؛ قطعا اشکال رخ‌داده از طرف هارد موبایل ال جی است و تعمیرات گوشی همراه الزامی به‌شمار می‌آید.

البته در این شرایط حالت دیگری نیز امکان‌پذیر است. تعمیرکار جهت انجام تعمیرات، موبایل را فلش می‌کند و گوشی فلش را قبول می‌کند اما زمانی‌که گوشی را دوباره روشن می‌کنیم؛ سیستم پردازش یا اصطلاحا لود نمی‌شود. هنگامی‌که تکنسین با چنین شرایطی روبرو می‌شود؛ احتمال خرابی به چند عامل ممکن‌است بستگی داشته باشد. مهم‌ترین آن‌ها سوختن هارد است؛ اما امکان آسیب جدی به cpu یا پاور نیز وجود دارد.

بهترین راه تشخیص خرابی یا سوختن هارد گوشی ال جی در خانه

توجه داشته باشید که خرابی هارد با سوختن آن تفاوت دارد. خرابی‌های هارد از طریق تعمیرات گوشی همراه توسط تعمیرکاران مجاز به‌راحتی انجام می‌شود. در حالی‌که اگر قطعه هارد سوخته باشد؛ تعمیرات آن ممکن نیست و تعمیرکار تنها امکان تعویض هارد را دارد.

اما چگونه بدون مراجعه به تعمیرگاه و نمایندگی ال جی، خرابی یا سوختگی هارد را تشخیص دهیم؟ کافی است که موبایل را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید. اگر سیستم قادر به شناسایی موبایل نشود؛ سوختگی هارد احتمال بالایی دارد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =