نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سنسورهای گوشی‌های هوشمند

فهرست مطالب

سنسورهای گوشی‌های هوشمند

حسگرهای مختلفی در گوشی‌‌های هوشمند امروزی به کار رفته‌اند تا این گوشی‌ها را از آنچه که هستند، هوشمندتر سازند. در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند امروزی حسگرهایی چون حسگر شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج، GPS و .. بکاررفته‌اند تا کاربران در زمان نیاز، به آنها مراجعه کرده و از آنها استفاده کنند. در این مقاله برآنیم تا برخی از سنسورهای بکاررفته در گوشی‌های هوشمند امروزی را معرفی کرده و شیوه کار آنها شرح دهیم.

گوشی‌های هوشمند امروی شامل چندین سنسور مختلف هستند که همگی در این گجت جای گرفته‌اند. شما به عنوان یک کاربر، با استفاده از این سنسورها به بسیاری از قابلیت‌های گوشی دسترسی خواهید داشت. برای آشنایی با سنسورهای گوشی‌های هوشمند با ما همراه باشید. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با این سنسورها و شیوه‌ی فعالسازی و یا غیرفعالسازی آنها می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر موبایل ال جی تماس بگیرید.

معرفی سنسورهای گوشی‌های هوشمند

نمایندگی موبایل ال جی ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با این محصول به متقاضیان است. مراجعه کنندگان به این مرکز بسته به نوع سرویس مورد نیاز به یکی از پارت های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری راهنمایی می‌شوند و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت می‌نمایند.

در صورتی که مرحله عیب‌یابی حاکی از سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده داشته باشد، موبایل معیوب به پارت تعمیر سخت‌افزاری، و به عکس، در صورتی که اشکال پیش آمده، نرم‌افزاری تشخیص داده شود، موبایل به پارت تعمیرات نرم افزاری تحویل داده می شود. (گاه اشکال پیش آمده هم سخت افزاری و هم نرم افزاری است که در اینصورت به هر دو پارت ارجاع داده می شود).

نقطه اشتراک هر دو پارت نمایندگی موبایل ال جی، حضور مهندسانی زبده و مجرب است که توانایی رفع پیچیده ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه را دارا هستند.

شتاب سنج

سنجش حرکت دستگاه توسط سنسور شتاب‌سنج‌، بر اساس محورهای افقی انجام می‌پذیرد. به همین دلیل است که این سنسور می‌تواند حتی بدون آنکه کاربر یک ابزار پوشیدنی جداگانه را تهیه کند، گام های وی را بشمارد. از مهم‌ترین قابلیت‌های سنسور شتاب‌سنج تغییر حالت نمایش اپلیکیشن‌ها از عمودی به افقی‌، نشان دادن سرعت فعلی در اپلیکیشن‌های رانندگی و بسیاری موارد دیگر را می‌توان نام برد.

این مورد از سنسورهای گوشی‌های هوشمند، جهت قرار گرفتن گوشی را به نرم‌افزار موبایل گزارش می‌دهد. شتاب‌سنج‌ می‌تواند شتاب را اندازه‌گیری کند. البته خود سنسور شتاب‌سنج از سنسورهای دیگری تشکیل می‌شود، از جمله ساختارهای میکروسکوپی کریستال که به علت برخورد نیروهای شتاب‌دهنده، تحت فشار قرار می‌گیرند و شتاب‌سنج، ولتاژ ناشی از کریستال‌ها را تفسیر می‌کند تا بفهمد که گوشی شما در حال حرکت است و مسیر دنبال شده توسط گوشی چه مسیری است.

GPS

مورد دیگر از سنسورهای گوشی‌های هوشمند، فناوری GPS (مخفف Global Positioning System‌) است. این فناوری، یک تکنولوژی موقعیت‌سنج جهانی است که اطلاعات خود را از طریق ماهواره‌های قرار گرفته در مدار زمین کسب می‌کند. دستگاه‌های GPS در داخل تلفن‌ها، یک اتصال از یک ماهواره در فضا می‌گیرند تا دریابند که شما در کدام قسمت زمین ایستاده‌اید. در واقع این سنسور از هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما استفاده نمی‌کند، به همین دلیل حتی اگر تلفن شما انت نداشته باشد، باز هم موقعیت مکانی شما تشخیص داده می‌شود.

البته این تنها راه موجود برای GPS جهت پیدا کردن موقعیت گوشی کاربر نیست. بلکه فاصله‌ای که کاربر تا برج‌های مخابراتی دارد نیز می‌تواند تا حدودی موقعیت تقریبی کاربر را به دست آورد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با این سنسوره و شیوه‌ی فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر موبایل ال جی تماس بگیرید.

مغناطیس‌سنج

مورد دیگر از سنسورهای گوشی‌های هوشمند، سنسور مغناطیس‌سنج است. این سنسور مسئولیت پیدا کردن موقعیت گوشی را در فضای فیزیکی دارد. این مورد از سنسور گوشی، توان اندازه‌گیری میدان مغناطیسی را دارد و با تغییر ولتاژ خروجی گوشی می‌تواند به کاربر اعلام کند که کدام سمت، شمال است.

باید توجه داشت که این سنسور به‌تنهایی نمی‌تواند برای اپلیکیشن‌های نقشه به کار آید و برای این کار نیاز به دریافت اطلاعات از شتاب‌سنج و GPS تلفن دارد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با این سنسوره و شیوه‌ی فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر موبایل ال جی تماس بگیرید.

ژیروسکوپ

مورد دیگر از سنسورهای گوشی‌های هوشمند، ژیروسکوپ است. این مورد، سنسور کمک کننده به شتاب‌سنج برای تشخیص جهت قرار گرفتن گوشی است. این سنسور نقش بسزایی در افزایش سطح دقت تشخیص حرکت دارد. برای مثال اگر یک بازی رانندگی را روی موبایل خود اجرا کنید و صفحه نمایش را تکان ‌دهید، ژیروسکوپ (و نه شتاب سنج) میزان حرکت و سمت حرکت شما را نشخیص می‌دهد.

بد نیست بدانید که این سنسور در ارتفاع‌سنج هواپیما نیز استفاده شده است. برای تعیین ارتفاع و همچنین شناسایی موقعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با این سنسوره و شیوه‌ی فعالسازی و یا غیرفعالسازی آن می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر موبایل ال جی تماس بگیرید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 14 =