نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش راه اندازی سخت افزار لپ تاپ

فهرست مطالب

چگونه یک لپ تاپ را سخت راه اندازی کنیم؟

تنظیم مجدد سخت به عنوان آخرین راه حل برای کارکردن مجدد کامپیوتر در مواقعی است که به ورودی های دیگر پاسخ نمی دهد. برای بازنشانی سخت رایانه، باید با قطع منبع تغذیه آن را به صورت فیزیکی خاموش کرده و سپس با اتصال مجدد منبع تغذیه و راه اندازی مجدد دستگاه، آن را دوباره روشن کنید. در رایانه رومیزی، منبع تغذیه را خاموش کرده یا خود دستگاه را از برق بکشید، سپس دستگاه را به روش عادی راه اندازی مجدد کنید. با یک رایانه لپ تاپ، به ویژه با یک باتری غیر قابل جابجایی، این فرآیند کمی پیچیده تر است.

چرا تنظیم مجدد؟

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است به تنظیم مجدد سخت نیاز داشته باشد. اگر صفحه قفل شده است و نمی توانید از هیچ یک از کنترل های صفحه کلید یا ماوس استفاده کنید، تنظیم مجدد سخت افزار تنها گزینه جایگزین است. اگر لوازم جانبی مانند چاپگر، مودم یا روتر سایر سخت افزارهای خارجی پیام (عدم پاسخگویی) را ارائه می دهند، بازنشانی سخت می تواند مشکل را حل کند.

اگر رایانه شما هنگام بوت شدن ویندوز قفل می شود و یک صفحه سیاه با نشانگر چشمک زن در گوشه سمت چپ بالای صفحه نشان می دهد، احتمالاً باید راه اندازی مجدد را امتحان کنید. اگرچه تنظیم مجدد سخت نمی تواند مشکل شما را در همه شرایط حل کند، اما در صورت بروز هر یک از موارد بالا باید در بالای لیست روشهای شما باشد

روش کار با باتری قابل جابجایی

هنگامی که تنظیم مجدد سخت ضروری می شود، منبع تغذیه خارجی را جدا کرده و باتری را خارج کنید. دکمه روشن / خاموش یا دکمه (Start) را برای پنج تا ده ثانیه فشار داده و نگه دارید تا بار الکتریکی باقی مانده ذخیره شده در مدار دستگاه آزاد شود. منبع تغذیه خارجی را بدون نصب مجدد باتری وصل کنید.

 دکمه روشن / خاموش یا (شروع) را مطابق معمول برای بوت شدن لپ تاپ خود فشار دهید. هنگامی که صفحه هشدار ویندوز مبنی بر خاموش شدن ویندوز به طور معمول ظاهر می شود، در صورتی که قبلاً برجسته نشده است، کادر گفتگوی (Windows Windows Normally) را انتخاب کنید. ویندوز باید شروع به کار کند و لپ تاپ شما باید طبق معمول کار کند. بعد از موفقیت آمیز بودن تنظیم مجدد، باتری را دوباره وصل کنید.

روش بدون باتری قابل جابجایی

همه اتصالات مانند برق، چاپگر، ذخیره سازی و سایر لوازم جانبی را از لپ تاپ جدا کنید. اگر لپ تاپ شما دارای محفظه باتری غیر قابل جابجایی، ثابت یا مهر و موم شده است، به صفحه وب سازنده مراجعه کنید تا ترکیب صفحه کلید را که هرگونه بار الکتریکی باقیمانده را تخلیه می کند، بیابید.

در اکثر مدلها، دکمه (شروع) یا پاور را برای انجام این کار به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارید. برخی از ماشین ها برای انجام تخلیه به کلید دوم نیاز دارند تا همزمان فشار داده شود. منبع تغذیه خارجی را دوباره وصل کنید. دکمه روشن / خاموش یا (شروع) را مطابق معمول برای بوت شدن لپ تاپ خود فشار دهید.

هنگامی که صفحه هشدار ویندوز مبنی بر خاموش شدن ویندوز به طور معمول ظاهر می شود، در صورتی که قبلاً برجسته نشده است، کادر گفتگوی (Windows Windows Normally) را انتخاب کنید. ویندوز باید شروع به کار کند و لپ تاپ شما باید طبق معمول کار کند.

علل احتمالی

لپ تاپ شما ممکن است به دلایل مختلف قفل شود. انجام برخی آزمایشات برای تعیین علت برای بررسی وجود ویروس یا بدافزار با نرم افزار ضد ویروس اسکن کنید. سعی کنید یک اسکن تشخیصی کامل انجام دهید و یک گزارش در منوی برنامه Windows Advanced System Tools ایجاد کنید.

نرم افزار و به روز رسانی BIOS را بررسی کنید. تست حافظه سیستم را اجرا کنید. دستگاه های جانبی خود را برای اتصال خطا به یکدیگر و راه اندازی مجدد لپ تاپ بررسی کنید. اگر سیستم شما بلافاصله یا بلافاصله پس از نصب دستگاه جانبی قفل شد، قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.

اگر لپ تاپ شما به طور منظم به تنظیم مجدد سخت نیاز دارد، سعی کنید سیستم عامل و نرم افزار سیستم خود را دوباره بارگیری کنید. بازنشانی های سخت به سخت افزار لپ تاپ شما آسیب نمی رساند اما در نهایت ممکن است بر عملکرد سیستم عامل یا نرم افزار سیستم شما تأثیر بگذارد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =