نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع صدای کم تلویزیون الجی

فهرست مطالب

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

رفع صدای کم تلویزیون
رفع صدای کم تلویزیون

تنظیمات بلندگو را بررسی کنید

چک کردن بلندگوی تلویزیون الجی اولین و مهمترین مرحله برای عیب یابی این مشکل است. این امکان وجود دارد که شما یک دستگاه خروجی را انتخاب نکرده باشید، یا ممکن است دستگاهی را انتخاب کرده باشید که وجود ندارد و در نتیجه صدای کم است.

با رفتن به تب “صدا” در تنظیمات تلویزیون الجی می توانید به تنظیمات بلندگو دسترسی پیدا کنید. در اینجا، می‌توانید به برگه «Speakers» دسترسی پیدا کنید و متوجه شوید که آیا بلندگوهای تلویزیون الجی به عنوان یک دستگاه صوتی خروجی انتخاب شده‌اند یا خیر.

اگر به این صورت انتخاب نشدند، آنها را تنظیم کنید و تلویزیون الجی خود را مجددا راه اندازی کنید، سپس بررسی کنید که آیا صدای معمولی را بازیابی کرده اید یا خیر.

تست صدا را انجام دهید

می‌توانید یک آزمایش صدا برای تشخیص علت صدای کم انجام دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. به “تنظیمات” بروید و “پشتیبانی” را انتخاب کنید.
  2. “Self Diagnosis” را انتخاب کنید و “Start Sound Test” را انتخاب کنید.

اگر در طول تست صدا با مشکل مواجه شدید، باید برای کمک متخصص با سازنده تلویزیون الجی خود تماس بگیرید.

افکت شبیه سازی شده را خاموش کنید

تلویزیون الجی‌های سامسونگ ممکن است دارای ویژگی جلوه شبیه‌سازی شده باشند که می‌تواند منجر به کاهش صدای داخلی شود. این حالت صدای تلویزیون الجی شما را حتی در 100 پایین می آورد.

برای غیرفعال کردن جلوه شبیه سازی شده در تلویزیون الجی خود، به تنظیمات صدا بروید و جلوه شبیه سازی شده را در ویژگی های صوتی موجود جستجو کنید. آن را انتخاب کنید و وقتی آن را پیدا کردید نوار آبی را در جهت مخالف بلغزانید. اگر نوار خاکستری شد، تلویزیون الجی به شما اطلاع می‌دهد که جلوه شبیه‌سازی شده را غیرفعال کرده‌اید. تلویزیون الجی خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا این راه حل مشکل را برطرف کرده است.

تنظیمات MTS را بررسی کنید

تنظیمات صدای چند تلویزیون الجی (MTS) مسئول صدایی است که تلویزیون الجی شما هنگام اتصال به دستگاه خروجی تولید می کند. MTS دارای دو ویژگی اصلی، اصلی و استریو است که بسته به دستگاه خروجی شما، حجم متفاوتی را ارائه می دهد.

به طور معمول، تنظیمات تلویزیون الجی را در حالت استریو خواهید دید. این ساده ترین پیکربندی است و با وجود دستگاه خروجی همیشه فعال است. اگر سیستم صدای فراگیر دارید، باید تلویزیون الجی را روی “Main” تنظیم کنید تا همه بلندگوها کار کنند.

اگر هر یک از ویژگی‌های MTS را غیر از Main یا Stereo انتخاب کنید، ممکن است با اختلال صدا یا از دست دادن کامل صدا مواجه شوید، بنابراین فقط به این دو پایبند باشید.

کابل منتهی به دستگاه خارجی را جدا کرده و دوباره وصل کنید

کابلی را که تلویزیون الجی خود را به دستگاه خارجی متصل می‌کند، جدا کنید، سپس آن را از هر دو طرف دوباره وصل کنید و تأیید کنید که صدای تلویزیون الجی همچنان کم است. اگر چنین است، سعی کنید از کابل دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. همچنین می توانید پورت دیگری را در تلویزیون الجی خود امتحان کنید. موردی که شما استفاده می کنید ممکن است معیوب باشد.

از طرف دیگر، می‌توانید از همان کابل برای اتصال تلویزیون الجی خود به دستگاه دیگری استفاده کنید و اگر صدای دستگاه دیگر بلند است، دستگاه خارجی شما ممکن است مشکل‌ساز باشد.

صدا را در ست تاپ باکس خود افزایش دهید

اگر یک ستاپ باکس به تلویزیون الجی خود وصل کرده اید، صدا را با بلندگوهای تلویزیون الجی و ستاپ باکس که قادر به کنترل سطح صدا هستند به بخش هایی تقسیم می کند. دکمه افزایش صدا را روی جعبه تنظیم خود فشار دهید تا صدا را به حد مطلوبی افزایش دهید و تأیید کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر ستاپ باکس خود را با استفاده از کابل AV به تلویزیون الجی وصل کرده اید، مطمئن شوید که کابل ها را محکم به ورودی ویدیوی صحیح وصل کرده اید.

پخش ویدیو را بررسی کنید

همچنین می تواند بررسی کند که آیا برنامه یا پخش ویدیو معیوب است یا خیر. اگر تلویزیون الجی شما با صدای کامل است اما صدای کمی تولید می کند، ممکن است پخش ویدیو یا برنامه با مشکل مواجه شود. برای تأیید این موضوع، ویدیوی دیگری را پخش کنید تا ببینید آیا صدا افزایش می یابد یا خیر.

نرم افزار تلویزیون الجی خود را به روز کنید

به‌روزرسانی تلویزیون الجی شما می‌تواند خطای صدای کم را برطرف کند اگر یک اشکال موقت باعث آن شود. می‌توانید تأیید کنید که آیا به‌روزرسانی‌هایی موجود است، سپس آن‌ها را دانلود کنید. علاوه بر رفع اشکالات، به‌روزرسانی‌ها ممکن است با ویژگی‌های جدید نیز همراه باشند و عملکرد بهینه تلویزیون الجی شما را حفظ کنند. برای به روز رسانی تلویزیون الجی:

  • به تنظیمات بروید و “پشتیبانی” را انتخاب کنید.
  • به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را جستجو کنید.
  • فایل آپدیت موجود را دانلود و نصب کنید.
  • تلویزیون الجی خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا به روز رسانی ها مشکل را برطرف کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =