نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع راه اندازی نشدن لپ تاپ

فهرست مطالب

نحوه عیب یابی لپ تاپی که راه اندازی نمی شود

لپ تاپ دارای چندین مرحله (فقط شروع نمی شود) است. مشکل این است که لپ تاپ دارای دو منبع تغذیه است: هنگامی که AC در دسترس نیست، برق از باتری لپ تاپ گرفته می شود. بنابراین بلافاصله می دانید که وقتی لپ تاپ بلافاصله روشن نمی شود، مشکل منبع تغذیه دارید. اگر لپ تاپ مرده به نظر می رسد، مشکل منبع تغذیه دارید. در اینجا نحوه عیب یابی آمده است:

بررسی باتری

مطمئن شوید که لپ تاپ به برق متصل است. اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی نصب شده است. سعی کنید باتری را بردارید تا لپ تاپ را فقط از برق AC استفاده کنید. اگر کار می کند، ممکن است یک باتری معیوب داشته باشید که نیاز به تعویض دارد. اگر باتری دوم دارید، به جای آن از آن استفاده کنید.

بررسی سیم AC

آجر برق روی سیم AC را بررسی کنید. آیا آداپتور مناسب لپ تاپ شماست؟ سایر دستگاههای قابل حمل ممکن است دارای آداپتورهای مشابه باشند، اما مگر اینکه با ولتاژ و آمپر لپ تاپ شما مطابقت داشته باشد، لپ تاپ کار نمی کند. (نه اینکه این مورد برای من اتفاق افتاده باشد.)

ولتاژ و آمپر نام تیم های فوق العاده ای خواهند بود. تصور کنید آنها با یکدیگر بازی می کنند. برقی می شد

هنگامی که لامپ لپ تاپ روشن است، نشان می دهد که لپ تاپ عمر کمی دارد. این بدان معناست که سخت افزار لپ تاپ تشخیص می دهد که قدرت دارد. مشکل می تواند سخت افزار لپ تاپ باشد نه منبع تغذیه.

هنگامی که لپ تاپ شما دارای لامپ های جداگانه برای برق AC و باتری است، می توانید هر دو را بررسی کنید. اگر لامپ AC روشن می شود اما باتری روشن نمی شود، مشکل باتری است. هنگامی که لامپ باتری روشن است اما لامپ AC تیره باقی می ماند، ممکن است آجر برق متوقف شده یا برق AC از دیوار خراب شود یا مشکل اتصال داشته باشید.

بررسی سخت افزار

اگر فکر می کنید از نظر فنی مهارت دارید، می توانید برخی سخت افزارها را آزمایش کنید. به عنوان مثال، اگر لپ تاپ دارای درایوهای دیسک قابل جابجایی است، بررسی کنید که آیا آنها به درستی وصل شده اند یا خیر: با خاموش شدن لپ تاپ، درایوها را خارج کرده و دوباره آنها را دوباره داخل دستگاه قرار دهید. Ditto برای کارت حافظه رایانه: لپ تاپ را خاموش کنید، حافظه را بردارید و سپس حافظه را دوباره قرار دهید.

لپ تاپ ها وقتی خراب می شوند شروع به کار نمی کنند. سخت افزار لپ تاپ می تواند خراب شود. قطعات الکترونیکی خراب تحت پوشش اکثر ضمانت های لپ تاپ قرار می گیرند. شما باید از طریق تماس با سازنده لپ تاپ پشتیبانی دریافت کنید.

کلید Caps Lock را فشار دهید. اگر قدرت دارید، چراغ Caps Lock روی لپ تاپ با فشردن کلید روشن و خاموش می شود. اگر چنین است، مشکل می تواند صفحه نمایش باشد.

بررسی تنظیمات روشنایی

تنظیمات روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ را بررسی کنید. اگر سطح روشنایی بیش از حد کم شود، صفحه تاریک می شود، به ویژه در یک اتاق روشن یا در زیر نور مستقیم خورشید. سعی کنید روشنایی را تا انتها بالا ببرید تا ببینید آیا صفحه نمایش می درخشد یا خیر.

یک مانیتور خارجی را به پورت مانیتور لپ تاپ وصل کنید. اگر مانیتور خارجی کار می کند، مشکل فقط در صفحه نمایش لپ تاپ است، نه در آداپتور نمایش لپ تاپ یا سایر سخت افزارهای داخلی. از آنجا که لپ تاپ و مانیتور یک چیز هستند، تعمیر مانیتور (یا آداپتور نمایش) شامل تعویض اجزای اصلی لپ تاپ می شود. شما باید لپ تاپ را برای تعمیر به نمایندگی بازگردانید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =