نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکلات مانیتور کامپیوتر

فهرست مطالب

روشن نشدن مانیتور کامپیوتر الجی

این مقاله برای کسانی از شماست که رایانه رومیزی دارید که آن را روشن کرده اید، چراغ ها روی کیس روشن هستند و می توانید صدای در حال اجرا شدن فن را بشنوید … اما مانیتور الجی شما روشن نمی شود.

مانیتور الجی خود را تست کنید

اول از همه، ممکن است هیچ مشکلی در کامپیوتر شما وجود نداشته باشد. اولین و ساده ترین آزمایش این است که ببینید آیا مانیتور الجی شما مقصر است یا اتصالات مانیتور الجی شما به جای کامپیوتر شما مقصر است.

بررسی کنید که مانیتور الجی شما روشن است

خوب، این بسیار واضح است، اما گاهی اوقات کابل ها ممکن است شل شوند. بررسی کنید که دوشاخه برق در پریز محکم باشد و اتصال دیگر در مانیتور الجی محکم باشد و پریز دیواری روشن باشد! اگر پس از انجام این کار و روشن شدن مانیتور الجی، ممکن است احساس احمقانه ای داشته باشید، اما حداقل می توانید به سر کار خود بازگردید – یا بازی کنید.

سوکت دیواری خود را بررسی کنید

اگر مانیتور الجی شما هنوز سیاه است، سعی کنید مانیتور الجی را به پریز برق دوم وصل کنید. هنوز شانسی ندارید، پس باید به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

نور پس زمینه مانیتور الجی خود را بررسی کنید

هنگامی که رایانه شما روشن است و مانیتور الجی شما فقط یک صفحه سیاه نشان می دهد، از مشعل استفاده کنید و آن را مستقیماً روی صفحه بتابانید. اگر می توانید تصویری را با استفاده از لمس ببینید، به احتمال زیاد نور پس زمینه مانیتور الجی مقصر است و باید آن را تعویض کنید. این کار برای افراد بدون تجربه تعمیر کامپیوتر مناسب نیست و با توجه به خطرات احتمالی شکستن صفحه نمایش خود، توصیه می شود برای این مشکل از یک تعمیرکار معتبر کمک بگیرید.

خرابی مانیتور کامپیوتر

رد کردن مشکل با کامپیوتر

اگر هیچ یک از گزینه‌های عیب‌یابی ذکر شده در بالا مشکل شما را حل نکرده است، اکنون وقت آن است که آزمایش کنید آیا می‌توانید مشکل رایانه خود را رد کنید و بدانید که مشکل از مانیتور الجی یا اتصالات به مانیتور الجی شماست.

از مانیتور الجی دوم استفاده کنید

اگر مانیتور الجی دیگری دارید (مثلاً از رایانه دیگری در خانه یا حتی دوستانتان)، از این برای بررسی اینکه آیا مانیتور الجی شما معیوب است استفاده کنید. به سادگی مانیتور الجی موجود خود را جدا کنید و مانیتور الجی دوم را که می دانید مانیتور الجی کار می کند وصل کنید. من این کار را با استفاده از منبع تغذیه و کابل مانیتور الجی دوم انجام می دهم.

اگر مانیتور الجی دوم/جایگزین آنها را روشن کرد، می‌دانید که مشکلی در رایانه شما وجود ندارد، بنابراین اکنون می‌توانید این موضوع را رد کنید.

منبع تغذیه مانیتور الجی را بررسی کنید

مورد بعدی که باید آزمایش کنید این است که آیا مشکل ممکن است منبع تغذیه مانیتور الجی از جمله کابل باشد یا خیر. برخی از مانیتور الجی با منبع تغذیه داخلی یا داخلی طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر از نوع خارجی (شبیه به نوعی که توسط یک لپ تاپ معمولی استفاده می شود) استفاده می کنند.

اگر منبع تغذیه با مانیتور الجی دوم قابل تعویض باشد، اکنون مانیتور الجی دوم را با استفاده از منبع تغذیه مانیتور الجی اصلی وصل می کنم. اگر مانیتور الجی همچنان روشن می شود، می دانید که مشکل منبع تغذیه نیست.

اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، ممکن است راه حل بسیار ساده ای داشته باشید، اگرچه راه حلی واقعا کم هزینه نیست. راه حل شما ممکن است فقط خرید یک منبع تغذیه جدید باشد که باید بتوانید آن را از فروشگاه هایی مانند Computer Alliance یا MSY Technology تهیه کنید.

با این حال، قبل از اینکه بروید و یک منبع تغذیه صفحه نمایش جدید بخرید، ابتدا مانیتور الجی اصلی خود را به منبع تغذیه مانیتور الجی دوم وصل کنید و ببینید آیا مانیتور الجی شما روشن می شود یا خیر. اگر این کار را کرد، می دانید که تنها چیزی که نیاز دارید منبع تغذیه جدید است.

با این حال، اگر باز هم نشد، نه تنها با منبع تغذیه مشکل دارید، بلکه مشکل دیگری نیز دارید.

کابل مانیتور الجی را بررسی کنید

این به اندازه منبع تغذیه یک آزمایش ساده است. فقط مطمئن شوید که اتصالات هر انتهای کابل به کامپیوتر و مانیتور الجی شما محکم و ایمن باشد. اگر بعد از سفت کردن مانیتور الجی شما کار کند، ممکن است دوباره کمی احمق شوید اما نتیجه عالی داشته باشید.

اگر این کار نکرد، کابل ها را تعویض کنید تا ببینید آیا کابل ایراد دارد یا خیر. اگر رایانه و مانیتور الجی شما از طیف وسیعی از انواع اتصال پشتیبانی می کند، VGA (15 پین آبی)، DVI یا DL-DVI-D (سفید)، HDMI یا پورت نمایش را امتحان کنید. اگر این مشکل شما را حل کرد، راه حل ساده خرید کابل جدید را دارید که می تواند به صورت آنلاین یا در فروشگاه های کامپیوتری مانند Computer Alliance، MSY، Umart یا حتی Officeworks انجام شود.

اگر مانیتور الجی سیاه باقی بماند، ممکن است یک مانیتور الجی معیوب داشته باشید که احتمالاً بهتر است نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اگر هنوز رد نکرده اید که ممکن است به جای مانیتور الجی مشکل از رایانه شما باشد، باید به مراحل بعدی عیب یابی اینکه چرا مانیتور الجی روشن نمی شود بروید.

کارت گرافیک را بررسی کنید

اگر تجربه ای در تعمیر رایانه ندارید، بررسی کارت گرافیک مستلزم باز کردن رایانه شخصی شما است. اگر تجربه دارید، کارت گرافیک را بردارید و آن را در اسلات PCI-e (یا اسلات PCI-e دیگری اگر مادربرد شما بیش از یک دارد) ریست کنید و یکی دیگر را امتحان کنید که می دانید کار می کند. اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است مشکل از مادربرد رایانه شما باشد.

مادربرد کامپیوتر

مانند یک کارت گرافیک، می توانید (اگر یک تعمیرکار با تجربه کامپیوتر هستید) مادربردها را تعویض کنید تا تشخیص دهید که آیا این دلیل سیاه بودن صفحه نمایشگر شما است یا خیر. این کار مستلزم تلاش بسیار است و برای افراد کم تجربه یا ضعیف توصیه نمی شود.

ممکن است بهتر باشد با چیزی کمی ساده تر مقابله کنید. ماژول های RAM را در رایانه خود جایگزین کنید، تعویض کنید یا فقط دوباره نصب کنید. مادربرد معمولی شما مجهز به دو یا چهار اسلات رم است که معمولاً دارای 1، 2 یا 4 ماژول (استیک) DDR2 (قدیمی‌تر)، DDR3 (جدیدتر) یا DDR4 (جدیدترین) است. با حذف و سپس نصب مجدد آنها، ممکن است بتوانید مشکل خود را حل کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =