نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل روشن نشدن لپ تاپ الجی

فهرست مطالب

دلیل روشن نشدن لپ تاپ الجی: تشخیص سخت افزار لپ تاپ الجی می تواند بسیار مشکل باشد. این مقاله تلاشی برای جایگزینی تکنسین تعمیر نیست، بلکه تلاشی برای رفع مشکلات رایجی است که شاید به سادگی نیازی به فناوری نداشته باشد.

دلایل روشن نشدن لپ تاپ الجی

این مقاله همچنین فرض می‌کند که شما از پریز برقی که به آن وصل شده‌اید، برق دارید و همه دستگاه‌های USB خارجی به غیر از اجزای ضروری مانند صفحه‌کلید، ماوس، نمایشگر و کابل برق جدا شده‌اند. با این گفته، ما به اینجا می رویم!

دلیل روشن نشدن لپ تاپ الجی

کابل های برق دلیل روشن نشدن لپ تاپ الجی

  • طناب های خود را بررسی کنید
  • سیم های لپ تاپ الجی اغلب می توانند در بلوک برق جدا شوند. اطمینان حاصل کنید که تمام انتهای آن به دیوار، آداپتور و لپ‌تاپ الجی چسبیده است.
  • برای رایانه‌های رومیزی، مطمئن شوید که سیم 3 شاخه محکم در پریز دیوار/محافظ برق و در پشت منبع تغذیه رایانه قرار دارد.
  • اگر بند ناف فرسوده شده است یا حیوان خانگی از طریق آن غذا خورده است، قبل از بررسی کامل آنها را حتما از دیوار جدا کنید. اگر سیم ها آسیب دیده باشند، باید تعویض شوند. از نوار برق روی سیم هایی که دارای سیم در معرض دید هستند استفاده نکنید. لپ‌تاپ الجی‌ها، بیشتر از کابل‌های برق رومیزی، بسیار سبک هستند. اگر آنها از طریق گاز گرفته شده باشند، ممکن است برق کافی به رایانه نرسد یا احتمالاً باعث آتش سوزی شود.

اتصال شل، بیشتر در لپ‌تاپ الجی‌ها تا رایانه‌های رومیزی، اگر شاخک در انتهای جایی که به لپ‌تاپ الجی وصل می‌شود آسیب ببیند، شارژ یا شارژ ضعیفی نخواهد داشت.

نقاط درج: جک های برق لپ تاپ الجی

اگر کابل ها خوب و خوب باشند، اما برق روی لپ تاپ الجی قابل مشاهده نیست، ممکن است جک پاور بدی داشته باشید. این نوع تعمیر به یک تکنسین نیاز دارد. اغلب، کل لپ تاپ الجی باید جدا شود تا جک جدید جایگزین شود یا لحیم شود. این مشکل اغلب دیده می شود که ممکن است مجبور شوید کابل برق را به روش خاصی نگه دارید تا برق را به لپ تاپ الجی وارد کنید. آگاه باش؛ هنوز ممکن است آداپتور برق خراب باشد و باعث ایجاد مشکل بسیار مشابه شود. تنها راه برای فهمیدن تفاوت این است که از یک ولت متر استفاده کنید و ببینید آیا ولت هایی که روی آداپتور برق نوشته شده است مانند 19 ولت خارج می شود یا خیر.

برای رایانه های رومیزی، به ندرت سیم برق دسکتاپ الجی در محل اتصال پشت رایانه خراب می شود، اگرچه اگر کابل به نحوی تکان بخورد یا کشیده شود، غیرممکن نیست. کابل های برق باید در پشت لپ تاپ  رومیزی بسیار محکم باشد. باید بازی یا تکان دادن بسیار کمی در اتصال وجود داشته باشد.

چراغ با بوق

بیشتر اوقات، این به دلیل نقص حافظه است. اگر سیستم شما بیش از یک ماژول حافظه دارد، پیشنهاد می‌شود یک ماژول را بردارید و دیگری را بگذارید تا ببینید آیا سیستم بوت می‌شود یا خیر، اگر اتفاقی متفاوت نیفتاد، همین کار را با ماژول دیگر انجام دهید. لطفاً قبل از انجام این کار برای لپ‌تاپ الجی یا رومیزی، باتری لپ‌تاپ الجی را جدا کنید یا برق را قطع کنید. حتما خودتون رو هم زمین گیر کنید. یک بار الکتریسیته ساکن یا حذف یک ماژول حافظه در زمانی که برق در دسترس است می تواند پایان کار سیستم شما باشد.

اگر حافظه مشکلی نداشته باشد، ممکن است ویدیو، CPU یا مادربرد خراب باشد. ساده ترین راه برای از بین بردن صفحه نمایش مشکل بد این است. که یک مانیتور خارجی را به لپ تاپ الجی خود وصل کنید. اگر نمایشگر دریافت کنید، صفحه نمایش بدی دارید. دسک‌تاپ الجی‌ها در حال حاضر یک مانیتور خارجی دارند مگر اینکه یک سیستم همه‌کاره باشد. در این صورت اگر موجود باشد آن را به عنوان یک لپ‌تاپ الجی در نظر بگیرید و یک مانیتور خارجی وصل کنید.

دلایل سخت افزاری روشن نشدن لپ تاپ الجی

اگر صفحه نمایش خوب است، دو مورد آخر باقی مانده CPU و مادربرد هستند. این امر مستلزم سطح مهارت تکنسین برای تشخیص است، دوباره به دلیل جداسازی رایانه ها.

خرابی های مادربرد

  • خازن های برآمده یا نشتی.
  • کابل های شل یا خراب از منبع تغذیه به مادربرد.
  • کابل های شل یا خراب از مادربرد به هارد دیسک.
  • CPU همانطور که در بالا ذکر شد.
  • حافظه همانطور که در بالا ذکر شد.
  • به ندرت، هرچند ممکن است پردازنده گرافیکی یا پردازنده مرکزی کرک یا تراشه شده باشد، عکس زیر را ببینید.

دلیل روشن نشدن لپ تاپ الجی: خرابی هارد دیسک

  • اگر هارد دیسک نتیجه خرابی بوت باشد، سیستم احتمالاً به شما می گوید که بخش بوت یافت نشد یا خطای بوت ویندوز را به شما می گوید. یکی دیگر از مشکلات رایج، گیرکردن سیستم در صفحه بوت، به عنوان مثال، لوگوی ویندوز است.
  • صداهای کلیک عجیب، صدای تفنگ اشعه ایکس، چرخش هارد دیسک به بالا و کاهش سرعت برای توقف و غیره.
  • صفحه نشان می دهد که نمی توان بازیابی را شروع کرد، یا تشخیص نمی تواند راه اندازی را تعمیر کند.

اگر هر یک از این مشکلات پیش آمد، بهتر است یک تکنسین در تهیه نسخه پشتیبان از داده ها کمک کند. اگر تا این لحظه فرصت انجام این کار را نداشته اید.

مقالات مرتبط:

راه اندازی مجدد لپ تاپ الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + ده =