نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطوط افقی یا عمودی در تلویزیون

فهرست مطالب

خطوط افقی یا عمودی در تلویزیون

 

به هنگام ظاهر شدن خطوط افقی یا عمودی در صفحه تلویزیون، علت ریشه ای آن را با تست کردن تصویر تلویزیون، چک کردن اتصالات کابل، و تایید اینکه دستگاه های خارحی به خوبی کار می کنند، شناسایی نمایید.

مراحل زیر را دنبال کنید، سپس راه حل های احتمالی را در بخش های زیر پیدا کنید.

کانال های مختلف مشاهده کنید تا متوجه شوید که این خطوط در تمام کانال ها ظاهر می شوند.

اگر خطوط در تمام کانال ها مشاهده شد، ورودی (یا برنامه) را تغییر داده تا متوجه شیود که این خطوط هنوز ظاهر می شوند.

اگر خطوط در تمام ورودی ها ظاهر شدند، تست تصویر را اجرا کنید.

  • به منوی تصویر بروید (تنظیمات < تصویر)
  • گزینه تست تصویر را انتخاب کنید.

 

اگر خطوط در طول تست تصویر ظاهر شد

در این مورد، مشکل احتمالا مربوط به خود تلویزیون است و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

قبل از درخواست سرویس تعمیر، تلویزیون را به حالت کارخانه برگردانید. این کار کمک می کند تا مشخص شود که مشکل از نرم افزار یا سخت افزار است.

  • دسترسی به منوی عمومی (تنظیمات < عمومی)
  • زدن گزینه تنظیم مجدد برای تنظیمات اولیه
  • مراحل تنظیم مجدد را دنبال کرده، سپس تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید.

نکته: رمز پیش فرض 0، 0، 0، 0 یا 1، 2، 3، 4 است.

 

اگر خطوط در بعضی از کانال ها ظاهر می شود

از آنجایی که بعضی (یا اکثر) کانال ها واضح هستند، مشکل احتمالا مربوط به سخت افزار یا نرم افزار تلویزیون نمی شود.

در این مورد، احتمالا سیگنال ضعیف در این کانال ها وجود دارد. مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • استفاده از آنتن:
  • اگر حالت تنظیم درستی را وارد کنید (تنظیمات < کانال ها < تنظیم دستی)، سپس می توان قدرت سیگنال کانال را مشاهده کرد.
  • اگر سیگنال ضعیف است، تطبیق آنتن را چک کنید. گاهی اوقات تغییر اندکی می تواند مشکلات سیگنال ضعیف را برطرف کند.
  • اگر سیگنال قوی است، آن کانال ممکن است مشکلات فنی از محل سازمان داشته باشد.

 

نکته: تنظیمات مرتبط با فرکانس ممکن است در آنتن وجود داشته باشد که می توان آن را برای بهبود عملکرد تنظیم نمود. در غیر اینصورت، آنتن باید تعویض شود.

 

  • استفاده از دیش ماهواره:
  • وضعیت هوا یا سایر موانعی که ممکن است سیگنال ماهواره را مهار کرده چک کنید.
  • رسیور ماهواره را برای تمیز کردن حافظه آن قطع کرده، سپس آن را مجددا وصل و دوباره امتحان کنید.
  • اگر مشکل همچنان وجود داشت، برای کمک بیشتر با ارائه دهنده ماهواره تماس بگیرید.

 

  • استفاده از جعبه کابل:
  • کیفیت ضعیف بعضی از کانال ها ممکن است مربوط به مشکل نرم افزار جعبه کابل یا سیگنال ارائه دهنده تلویزیون باشد.
  • جعبه کابل را قطع کرده، سپس آن را وصل نموده و دوباره امتحان کنید. در اینصورت حافظه جعبه کابل تمیز کنید.
  • اگر مشکل همچنان وجود داشت، برای کمک بیشتر با ارائه دهنده ماهواره تماس بگیرید.

 

اگر خطوط در تمام کنال ها ظاهر شده اما در سایر برنامه ها/ ورودی ها نمی باشد

مشکل ممکن است از دستگاه ورودی (آنتن، رسیور ماهواره، یا جعبه کابل)، کابل استفاده شده برای آن دستگاه، و یا برد ورودی در تلویزیون باشد.

ابتدا، از کابل دیگری استفاده کنید. که شامل کابل دو محوری که از دیوار به رسیور می رود (مستقیما به تلویزیون در مورد آنتن) و کابل سیگنال که از رسیور به تلویزیون می ورد (معمولا HDMI) می باشد.

اگر مشکل با وجود کابل های جدید همچنان باقی ماند، بهترین اقدام بعدی اینست که با ارائه دهنده ماهواره/ کابل تماس گرفته و رسیور جدید درخواست کرده (یا در صورت استفاده، آنتن را تعویض کنید). از آنجایی که سایر ورودی ها به خوبی کار می کنندد، مشکل احتمالا به دستگاه خارجی مربوط می شود نه تلویزیون.

اگر مشکل پس از وارد کردن کابل های جدید و ست باکس جدید باقی ماند، مرحله بعدی شامل تماس گرفتن به تکنسین حرفه ای تعمیرات است تا این مشکل را تشخیص دهد.

 

اگر خطوط در تمام کانال ها و ورودی ها ظاهر می شود، اما در برنامه ها وجود ندارد

در این مورد، مشکل احتمالا به برد منطقی تلویزیون مربوط می شود و ممکن است به سرویس تعمیر نیاز داشته باشید.

قبل از درخواست سرویس تعمیر، تلویزیون را به حالت کارخانه برگردانید. این کار کمک می کند تا مشخص شود که مشکل از نرم افزار یا سخت افزار است.

  • دسترسی به منوی عمومی (تنظیمات < عمومی)
  • زدن گزینه تنظیم مجدد برای تنظیمات اولیه
  • مراحل تنظیم مجدد را دنبال کرده، سپس تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید.

نکته: رمز پیش فرض 0، 0، 0، 0 یا 1، 2، 3، 4 است.

 

اگر خطوط در تمام کانال ها، ورودی ها و برنامه ها ظاهر می شود

در این مورد، مشکل احتمالا مربوط به خود تلویزیون است و ممکن است به سرویس تعمیر نیاز داشته باشید.

قبل از درخواست سرویس تعمیر، تلویزیون را به حالت کارخانه برگردانید. این کار کمک می کند تا مشخص شود که مشکل از نرم افزار یا سخت افزار است.

  • دسترسی به منوی عمومی (تنظیمات < عمومی)
  • زدن گزینه تنظیم مجدد برای تنظیمات اولیه
  • مراحل تنظیم مجدد را دنبال کرده، سپس تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید.

نکته: رمز پیش فرض 0، 0، 0، 0 یا 1، 2، 3، 4 است.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

7 دیدگاه دربارهٔ «خطوط افقی یا عمودی در تلویزیون»

  1. سلام،تلویزیون الجی مدل43uf6400gi دارم که حدود چند ماه پیش یه خط افقی پایین صفحه تلویزیون ظاهر شد الان بعد از چند ماه یه خط دیگه وسط صفحه ظاهر شده میخواستم بدونم دلیلش چیه

  2. سلام بعد از سه ماه از خرید تلوزیون خطوط افقی با فواصل منظم روی تلوزیون ظاهر شده مدل تلوزیون SM9000 می‌باشد ریست کارخانه هم کردم درست نشد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام به احتمال زیاد پنل یا بک لایت دچار مشکل شده . کارشناس به محل اعزام بشه در صورت قابل تعمیر بودن در محل تعمیر میکند در غیر اینصورت به تعمیرگاه جهت تست با دستگاه حمل می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =