نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های رایج تلویزیون الجی

فهرست مطالب

خرابی های رایج تلویزیون الجی

در طول چند سال اخیر شرکت ال جی (LG) یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و از یک شرکت محدود تولید کننده لوازم صوتی و تصویری به تولید کننده بزرگ کلیه لوازم منزل تبدیل شده است و بدیهی است به موازات این رشد در بخش تولید، بخش خدمات و تعمیر تلویزیون ال جی هم شرایط جدیدی پیدا کند.

در میان انبوه تولیدات ال جی در طی چند سال گذشته مواردی از ضعف در طراحی و تولید دیده می‌شود که سری LN و ضعفی که در بخش Back Light آن وجود دارد از معروفترین این نمونه‌ها است که به دلیل استفاده از LEDهای بی‌کیفیت در مدت کوتاهی دچار نقص شده و مصرف کننده را راهی تعمیرگاه تلویزیون می‌کند. تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یکی از عیوب شناخته شده در بین تعمیرکاران تلویزیون در طی چند سال گذشته شده است.

در این قسمت برخی از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون های ال جی را بررسی می‌کنیم.

 متداول ترین عیوب تلویزیون ال جی:

روشن و خاموش شدن متوالی تلویزیون ال جی:

این ایراد بیشتر در سری LN و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی اتفاق می‌افتد. قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا هنوز ادامه دارد می‌تواند به بخش‌های مختلفی که هرکدام صدها قطعه دارند مربوط باشد. اما معمول ترین دلیل این مشکل، قطع شدن نور بک لایت است.

در تلویزین‌های ال جی سری LN این ایراد یک ضعف کارخانه‌ ای است که با تعمیر بک لایت و اصلاحاتی که بر روی آن انجام خواهد گرفت رفع خواهد شد و درصد احتمال خرابی را بسیار کم خواهد کرد.

اگر این ایراد را در تلویزیون ال ای دی معمولی ال جی خود مشاهده می‎کنید باید به دنبال رفع ایراد در لامپ‌های ال ای دی باشید. سوختن تمام لامپ‌های LED می‌تواند باعث قطعی تصویر تلویزیون گردد.

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالی که صدا دارد:

این ایراد بیشتر در سری LN و به خصوص مدل‌های بدون گارانتی اتفاق می‌افتد و ایراد در بخش بک لایت تلویزیون و یک ضعف کارخانه‌ای است که با تعمیر بک لایت تلویزیون و اصلاحاتی که روی دستگاه شما انجام خواهد شد، درصد احتمال خرابی بسیار کم می‌شود.

تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد:

ابتدا دستگاه را ریست نرم افزاری کنید و سپس از درستی اتصالات دستگاه مطمئن شوید. در صورت برطرف نشدن ایراد، از بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

استفاده از کابل HDMI نا مرغوب نیز می‌تواند باعث خاموشی ناگهانی و یا قطع تصویر در تلویزیون شود. بهتر است از به کاربردن کابل‌های تقلبی و نامرغوب بپرهیزید و از کابل HDMI استاندارد ارائه شده با تلویزیون بهره ببرید.

نحوه تعمیر آداپتور تلویزیون ال ای دی:

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون LED از تعمیر تغذیه تلویزیون CRT ساده‌تر است، چون به نسبت کوچک‌تر است و معمولا دارای یک خروجی ۱۲ ولت با جریان ۲ تا ۴ آمپر است. بعضی از مدل‌ها دارای خروجی ۱۸ یا ۲۴ ولت هستند. امروزه مدارات منبع تغذیه و مادربرد روی یک برد طراحی می‌شوند، مانند تلویزیون های جدید LED ال ای دی ال جی. در حالی که در مدل‌های قدیمی‌تر در ماژول جدا طراحی می شدند. تعمیر آداپتور منبع تغذیه تلویزیون بسیار ساده است، زیرا به راحتی می توان با جایگزین یک مدل سالم از خرابی آن اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از دستگاه منبع تغذیه خارجی برای تست تلویزیون (از طریق جک ورودی( استفاده کرد.

تلویزیون خود به خود خاموش شد :

تلویزیون‌های امروزی با ولتاژ پایین برق کار می‌کنند، این مسئله موجب می‌شود با نوسانات برق تلویزیون به ناگهان خاموش شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق جلوگیری کنید و از محافظ برق بهره ببرید. اگر نوسان برق باز هم ادامه یابد ممکن است به برد پاور تلویزیون شما آسیبی جدی وارد کند. برد پاور وظیفه تامین ولتاژ و آمپر مین برد را دارد، با خرابی آن در عملکرد مین برد نیز اختلا ایجاد می‌شود.

مین برد. در تلویزیون های ال ای دی ال جی نیز خرابی دستگاه های ورودی که به آنها متصل می شود باعث از کار افتادن مین برد تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون شده و خاموشی خود به خود آن را به همراه دارد برای رفع این موارد باید مین برد تلویزیون تعویض شود.

تلویزیون خود به خود خاموش می شود :

این عیب بیشتر به دلیل نوسان برق می باشد و در بیشتر موارد برد پاور خراب می شود. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند احتمال خرابی در برد مین نیز هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد.تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود. تلویزیون های ال ای دی ال جی نیز به علت خرابی دستگاه های ورودی که به آنها متصل می شود باعث از کار افتادن مین برد تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون می شود و در این موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد مین تعویض شود.

تلویزیون هنگام کار کردن هنگ می کند و خاموش و روشن می شود:

هنگ کردن تلویزیون بیشتر مربوط به مین برد می باشد. خرابی مین برد ال ای دی ال جی قابل تعمیر می باشد که در منزل انجام می شود و برد تلویزیون های ال ای دی ال جی هم در اکثر موارد تعمیر می شوند.

خرابی این قطعه باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می‌گردد. بهتر است برای رفع هر چه سریعتر این اختلال به سراغ تعمیرکاری ماهر و متخصص بروید.

تعمیر تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =