نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خالی شدن گاز یخچال

فهرست مطالب

نشانه های خالی شدن گاز یخچال ال جی چست؟

چرا یخچال ال جی خنک نمی کند؟ دلیل کار کردن مداوم کمپرسور یخچال چیست؟ دلیل برفک زدن اواپراتور یخچال چیست؟ یکی از دلایلی که منجر به بروز هر یک از این مشکلات می شود، خالی شدن گاز یخچال است. همانطور که می دانید گاز، نقش خنک کردن محفظه داخل یخچال را برعهده دارد که توسط کمپرسور به سمت اواپراتور هدایت می شود.

دلایل متعددی از جمله بروز نشتی در مسیر لوله های کمپرسور، سوراخ شدن لوله های اواپراتور و … در خالی شدن گاز یخچال ال جی نقش دارند. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بیشتر با نشانه ها و دلایلی که موجب کاهش گاز یخچال ال جی می شوند، آشنا شوید.

نقش گاز در یخچال چیست؟

درواقع نقش و وظیفه گاز در یخچال، خنک کردن محفظه داخل این دستگاه است. همانطور که اشاره کردیم گاز یخچال توسط کمپرسور یا موتور آن خنک شده و با فشار زیاد به سمت اواپراتور هدایت می شود. اواپراتور نیز گاز را وارد مدار یخچال کرده و درنتیجه موجب خنک شدن محفظه داخل یخچال می شود.

این پروسه با قرار گرفتن گاز یخچال در بالاترین نقطه و مکیده شدن توسط کمپرسور و برگشت داده شدن، تکرار می شود؛ درنتیجه همیشه داخل یخچال خنک خواهد بود. دقیقا به همین دلیل است که اگر گاز یخچال کاهش پیدا کرده باشد یا به اتمام برسد، داخل یخچال مانند قبل خنک نخواهد بود. متاسفانه اگر دیر متوجه خنک نبودن داخل یخچال شوید، ممکن است با خراب شدن مواد غذایی که درون یخچال قرار داده اید، مواجه شوید.

محل قرارگیری گاز یخچال کجاست؟

قبل از اینکه به سراغ دلایل و نشانه های خالی شدن گاز یخچال ال جی برویم، لازم است بدانید که محل قرارگیری گاز یخچال کجاست. مطمعنا تاکنون پشت یخچالتان را دیده اید که پر از لوله های فلزی است. این لوله های فلزی از کندانسور، رادیاتور، یخ ساز، اواپراتور، کمپرسور و سایر نقاط یخچال عبور می کنند و خودشان محل اصلی عبور گاز هستند؛ درواقع این کمپرسور یا موتور یخچال است که گاز را در لوله های فلزی پشت یخچال به حرکت در می آورد.

بعد از اینکه موتور یخچال گاز را درون لوله های فلزی پشت یخچال به حرکت در می آورد، گاز در جایخی یخچال تمامی سرمای خود را به مواد درون جایخی می دهد و سپس گرم می شود؛ درنتیجه دوباره توسط کمپرسور به گاز فشرده شده خنک برگشت داده می شود و این پروسه دائم تکرار می شود.

دلیل خالی شدن گاز یخچال ال جی چیست؟

از مهم ترین دلایلی که در خالی شدن گاز یخچال ال جی دست دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز نشتی در مسیر لوله های یخچال یا کمپرسور
  • وارد شدن ضربه به لوله ها یا پوسیدگی آن ها
  • سوراخ شدن لوله های اواپراتور یا خارج شدن آن ها از جای خود
  • خارج شدن شیر والف یا لوله اصلی متصل به کمپرسور به دلیل جابجایی نادرست یخچال

چگونه بفهمیم گاز یخچال خالی شده است؟

یکی از مهم ترین و البته رایج ترین سوالاتی که کاربران یخچال ال جی همیشه از تعمیرکاران این دستگاه می پرسند، این است که چطور بفهمیم گاز یخچال خالی شده است؟ اگر یکی از مشکلات زیر برای یخچال شما به وجود آمده است مطمئن باشید که گاز آن خالی شده است و باید به فکر شارژ گاز یخچال خود باشید:

یکی از مهم ترین نشانه های خالی شدن گاز یخچال ال جی، یکسره کار کردن این دستگاه است؛ درحالیکه ابتدای اواپراتور آن نیز برفک می زند. اواپراتور که قطعه ای برای سرما سازی در یخچال است در یخچال های قدیمی در قسمت بالای یخچال (قسمت یخدون) قرار دارد و در یخچال های جدید در قسمت فریزر قرار دارد.

اگر صدای کمپرسور یا همان موتور یخچال تغییر کرده باشد به معنای کاهش یا تمام شدن گاز یخچال است.

درحالیکه موتور یخچال یکسره کار می کند اما این دستگاه برودت لازم را ندارد باید بدانید که گاز آن در حال اتمام است.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =