نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون سه بعدی

فهرست مطالب

تلویزیون سه بعدی ال جی چه جور تلویزیونی است؟

تلویزیون‌های سه بعدی پس از اینکه چندین سال پیاپی با استقبال کاربران روبه‌رو بودند و فروش بالایی را تجربه کردند با پایان تلخی روبه‌رو شدند و از همه کاربران دنیای رنگارنگ تلویزیون‌ها خداحافظی کردند اما چرا؟ در این مطلب تصمیم داریم از موفقیت تلویزیون سه بعدی ال جی به شکست آن برسیم و ببینیم داستان از چه قرار بود که تلویزیون‌های سه بعدی که اینگونه با استقبال و اشتیاق کاربران مواجه شده بودند ناگهان با سر سقوط کردند؟ پس در ادامه این مطلب با ما باشید.

تلویزیون سه بعدی ال جی

تلویزیون سه بعدی ال جی نوعی نمایشگر تولید شده توسط کمپانی بزرگ ال جی است که امکان تماشای هر محتوای تصویری از فیلم و سریال گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی را به صورت برجسته و سه بعدی برای کاربر فراهم می‌کند. البته تنها برند ال جی نبود که به ساخت تلوزیون سه بعدی روی آورد بلکه برندهای زیادی بودند که شروع به طراحی و تولید تلویزیون‌های سه بعدی کردند و به اشتباه آینده این تلویزیون‌ها را خیلی روشن می‌دانستند.

اما برند سونی و ال جی آخرین برندهایی بودند که از طراحی و تولید تلویزیون سه بعدی دست کشیدند. در کل عملکرد تلویزیون‌های سه بعدی به این شکل است که با فریب دادن چشم و مغز انسان بعد و عمق سوم را به تصاویر اضافه می‌کنند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که ابعاد تصاویر سه بعدی که در تلویزیون نمایش داده می‌شوند به ارتفاع و عرض تلویزیون در حالت دو بعدی معمولی محدود می‌باشند.

نحوه ایجاد یک تصویر سه بعدی در یک صفحه نمایش مسطح چگونه است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه می‌توان تصویری سه بعدی را بر روی یک صفحه نمایش مسطح به وجود آورد؟ درواقع صفحه نمایش سه بعدی هر صحنه را در دو تصویر، یکی را برای چشم راست و دیگری را برای چشم چپ نمایش می‌دهد. دو تصویر تمام صفحه می‌باشند که تقریبا مشابه یکدیگر می‌باشند.

اما کمی به سمت راست و چپ کج شده‌اند. تکنولوژی سه بعدی با ترکیب این دو تصویر ذهن را فریب داده و موجب می‌شود که تصویر سه بعدی شکل بگیرد. به همین دلیل اگر کاربران تلویزیون  هنگام تماشای یک فیلم سه بعدی از عینک مخصوص تلویزیون سه بعدی استفاده نکنند تصاویری روی هم افتاده و بهم ریخته را مشاهده خواهند کرد.

اما کاربرانی که از عینک مخصوص برای دیدن محتوای سه بعدی در تلویزیون استفاده می‌کنند این دو تصویر را یک تصویر سه بعدی می‌بینند.

پایه و اساس سیستم سه بعدی بر مبنای یک فرایند بصری به نام Steropsis  است. از آن جایی که چشم‌های انسان حدود 2.5 اینچ با یکدیگر فاصله دارند، زاویه دید هر چشم با چشم دیگر متفاوت است. تکنولوژی سه بعدی نیز از همین مسئله استفاده کرده است به گونه‌ای که دو تصویری که در تلویزیون سه بعدی نمایش داده می‌شوند نیز کمی اختلاف زاویه دارند. درنهایت نیز دو تصویر در تلویزیون سه بعدی با کمی اختلاف زاویه و همراه با عینک مخصوص به صورت عمق‌دار و سه بعدی نمایش داده می‌شوند.

چرا تلویزیون سه بعدی ال جی با شکست مواجه شد؟

  • ساخت محتوای سه بعدی و باکیفیت خیلی هزینه‌بر بود
  • برخی از کاربران با دیدن محتوای سه بعدی دچار سردرد می‌شدند
  • همه باید برای دیدن محتوای سه بعدی از عینک مخصوص استفاده می‌کردند
  • خدمات فروش و پس از فروش تلویزیون‌های ال جی را از ما دریافت کنید

تلویزیون‌های ال جی در کنار کیفیت بالایی که دارند از تنوع بالایی هم برخوردار هستند. با این وجود اگر شما هم تمایل دارید که یک تلویزیون ال جی داشته باشید می‌توانید برای خرید این تلویزیون از یک مرکز معتبر به همراه دریافت خدمات پس از فروش ویژه به نمایندگی رسمی تلویزیون ال جی سری بزنید.

نمایندگی فروش تلویزیون ال جی دارای کارشناسان خبره و مجربی است که با در نظر گرفتن بودجه و نیاز هر یک از مشتریان بهترین مدل‌های تلویزیون ال جی را به آن‌ها معرفی می‌کنند. با این وجود می‌توانید با مراجعه به نمایندگی تلویزیون ال جی بهترین مدل این تلویزیون را با مشاوره و راهنمایی کارشناسان این مرکز خریداری کرده و از انتخاب و خرید خود راضی باشید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =