نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی بلندگو الجی دمیده شده یا خیر

فهرست مطالب

آموزش بررسی بلندگو الجی دمیده شده یا خیر

بررسی کنید که آیا بلندگو الجی شما دمیده شده اند یا خیر؟ بلندگو الجی دمنده اغلب حکم اعدام به نظر می رسند، اما پایان تنظیم صدای شما نیستند. در واقع اکثر اسپیکرهای دمیده شده را می توان بدون تعویض هیچ یک از قطعات تعمیر کرد.

آیا بلندگو الجی شما منفجر شده اند

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیستم را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واقعاً منفجر شده اند، سپس سیم پیچ ها، معایب، پارچه یا سیم کشی را تنظیم کنید. اگر آنها خراب هستند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آنها را به تعمیرگاه بیاورید. در اینجا روش سه مرحله ای برای بررسی اینکه آیا بلندگو الجی شما منفجر شده اند آمده است:

بررسی کنید که آیا بلندگو الجی شما دمیده شده اند یا خیر

حجم را کاهش دهید

اولین و مهمترین مرحله کاهش صدا است. اگر فکر می کنید بلندگو الجی شما منفجر شده اند، کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را بالاتر ببرید تا ببینید آیا می توانید آنها را به وضوح بشنوید.

اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، بلندگو الجی منفجر می‌توانند غیرقابل تعمیر شوند. صدا را تا جایی کم کنید که به سختی قابل شنیدن باشد، سپس به مرحله بعدی بروید.

باس و تربل را  تنظیم کنید

بیس یا تریبل بسیار بالا تاثیر منفی بر سیستم بلندگو الجی دارد. ارتعاشات مداوم می تواند از سیم پیچ ها و پارچه پاره شود، بنابراین مهم است که هر دوی آنها را پس از تغییر صدا کاهش دهید.

اگر بلندگو الجی را از رایانه یا تلفن هوشمند پخش می‌کنید، در صورت وجود، صدای باس و سه‌بلند آن دستگاه‌ها را کاهش دهید.

سیم ها، کویل ها و پارچه را بررسی کنید

در برخی موارد، اگر پارچه از مخروط بلندگو الجی جدا شده باشد، می توانید واقعاً آن را بدوزید یا مهر و موم کنید. همچنین می‌توانید از درزگیر سیلیکونی استفاده کنید تا به جای اینکه پارچه را در یک مکان نگه دارید، انعطاف‌پذیر شود.

مخروط باید بتواند زمانی که باس در حال حرکت است حرکت کند. سیم‌ها و سیم‌پیچ‌های پشت پارچه را بررسی کنید که آیا در معرض یا شل شده‌اند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که یک اسپیکر دمنده باید تعویض شود. راستش، می‌توانید آنها را با قیمت بسیار ارزان‌تری تعمیر کنید یا با انجام چند اصلاح جزئی، آنها را به حالت اولیه خود بازگردانید.

به خاطر داشته باشید که صدای بلندگو الجی خود را در سطح پایین تا متوسط ​​نگه دارید تا در طولانی مدت از خاموش شدن آنها جلوگیری کنید.

مواد منبع دستکاری شده می تواند سیستم های صوتی را خراب کند

می توانید یک آهنگ را در یک برنامه کامپیوتری آپلود کنید، بهره را چندین برابر افزایش دهید و آن را روی یک CD یا آهنگ دیجیتال رایت کنید. این فرآیند ممکن است آشنا و بی ضرر به نظر برسد، اما یکی از سریع ترین راه ها برای شکستن بلندگو الجی است.

آنها می توانند بیش از حد گرم شوند، منفجر شوند یا کاملا غیر قابل استفاده شوند. منبع اصلی به اندازه خود سخنرانان مهم است.

از برنامه های دیجیتال شخص ثالث بلندگو الجی استفاده نکنید 

اگر بهره را دو یا سه برابر مشخصات اصلی آهنگ افزایش دهید، ممکن است فکر کنید که صدای بهتری دارد، اما می تواند اسپیکرهای شما را خراب کند.

برخی برای تغییر تنظیمات Gain برمی‌گردند و فکر می‌کنند که صدا را بهبود می‌بخشد و به آنها اجازه می‌دهد موسیقی را با صدای بلندتر در سیستم صوتی خود پخش کنند. در حالی که این درست است، تنظیم بیش از حد بهره می تواند بلندگو الجی شما را خرد کند.

حجم کامپیوتر را در سطح معقولی نگه دارید

اگر بلندگو الجی خود را از طریق رایانه یا دستگاه مشابه پخش می کنید، باید تنظیمات را تا حد معقولی کاهش دهید. بلندگو الجی شما می توانند با صدای بلند پخش شوند، اما این بدان معنا نیست که باید آنها را تا حد امکان بالا ببرید.

صدای دستگاه را کم کنید و صدای بلندگو الجی را متناسب با همان تنظیمات تنظیم کنید. به این ترتیب، لازم نیست نگران افزایش بیش از حد آنها با حداقل تغییرات باشید.

از سی دی، سیستم های سرگرمی یا وینیل استفاده کنید

این سه منبع خیلی صدا ندارند زیرا برای بلندگو الجی طراحی شده اند. محتوای دیجیتال از جمله گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها نیز قابل قبول است.

با این حال، انجام تنظیمات بر روی این دستگاه ها، از بین بردن بلندگو الجی را آسان می کند. برای جلوگیری از بریده شدن صدا یا اعوجاج، به تنظیمات استوک بچسبید. دلیلی وجود ندارد که آهنگ یا فیلم را بیشتر از میزانی که برای اجرا طراحی شده است، افزایش دهید.

این تنظیمات در کوتاه مدت سرگرم کننده هستند، اما اگر به تجهیزات صوتی شما آسیب برسانند، می توانند هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض برای شما داشته باشند. بهتر است اجازه دهید مسیر بدون تغییرات جادویی خود را انجام دهد.

مقالات مرتبط:

آموزش تست باند و بلندگو

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =