نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ایمن بودن کابل های مانیتور الجی

فهرست مطالب

ایمن بودن کابل های مانیتور الجی: اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید. سیم برق مانیتور الجی و کابل صفحه نمایش مانیتور الجی به طور ایمن وصل شده اند. برای شروع، مانیتور الجی را بچرخانید تا پشت آن نمایان شود و به کابل‌هایی که به سمت آن می‌روند توجه کنید.

چرا ایمن بودن کابل های مانیتور الجی مهم است

 سیم برق مانیتور الجی از پریز برق به مانیتور الجی می رود. اگر ایمن نباشد، مانیتور الجی به سادگی روشن نمی شود (نشان دهنده عدم وجود چراغ برق در جلوی مانیتور الجی). یا ممکن است باعث کوتاه شدن مانیتور الجی شود. در این حالت، مطمئن شوید که سیم برق تا انتها فشار داده شده و اتصال آن ایمن است. توجه داشته باشید که اکثر کابل های برق مانیتور الجی دارای اتصال C13/C14 هستند.

نکات مربوط به ایمن بودن کابل های مانیتور الجی

بعد، کابل نمایشگر مانیتور الجی را بررسی کنید. کابل نمایشگر مانیتور الجی کابلی است که تصویر را از کامپیوتر به نمایشگر LCD می رساند. از پشت رایانه تا مانیتور الجی اجرا می شود، بنابراین باید این بار اتصالات را در هر دو طرف بررسی کنید. برای انجام این کار: به پشت مانیتور الجی بروید و کابل بزرگ دیگر (معمولاً مشکی) را پیدا کنید – کابل DSUB (VGA) 15 پین، DVI یا HDMI خواهد بود. کابل را تا انتها تا کامپیوتر دنبال کنید و توجه داشته باشید که کجا وصل شده است.

ایمن بودن کابل های مانیتور الجی

پیچ نکردن کابل‌های HDMI

توجه داشته باشید که کابل‌های HDMI را نمی‌توان پیچ کرد. اگر فضا به‌خصوص تنگ است. یا اگر کابل آنقدر ضخیم است که به درستی خم نمی‌شود. (به منظور ایجاد اتصال)، ممکن است بخواهید از آداپتور HDMI مرد به زن استفاده کنید. . من از اینها در تلویزیون های LED 55 اینچی خود استفاده می کنم که از کابل های HDMI بسیار ضخیم استفاده می کنند. در غیر این صورت، نمی توانم کابل را وصل کنم.

حالا مانیتور الجی را روشن کنید تا ببینید روشن می شود یا خیر. در غیر این صورت، سیم های کابل های برق و ویدئو را به هم بزنید تا ببینید. آیا باعث روشن شدن یا خالی شدن مانیتور الجی می شود. اگر یکی از سیم ها ایراد داشته باشد، صفحه نمایش روشن و خاموش می شود تا با حرکت شما مطابقت داشته باشد. در صورت عدم تغییر، به مرحله بعدی بروید.

پیکربندی کابل DVI و HDMI خود را مرور کنید

ایمن بودن کابل های مانیتور الجی: در مورد HDMI و DVI، چند ملاحظات اضافی وجود دارد که باید در نظر داشت. به زبان ساده: هر دو DVI و HDMI سیگنال های دیجیتال هستند. اگر سیگنال خیلی ضعیف باشد، مانیتور الجی با رایانه همگام نمی شود و در نتیجه صفحه خالی می شود. اگر کابل بیش از حد طولانی باشد، یا سیگنال تقسیم شده باشد. (با استفاده از یک تقسیم کننده DVI یا HDMI بدون برق)، این می تواند باعث سیاه شدن مانیتور الجی شود زیرا سیگنال به اندازه کافی قوی نیست.

خرابی کابل HDMI

بر اساس تجربه من، برخی از کابل های HDMI به سادگی پس از مدتی همگام سازی را به درستی متوقف می کنند. حتی اگر قبلاً خوب کار می کردند. حتی اگر همان کابل روی دستگاه دیگری به خوبی کار کند. گاهی اوقات، اگر اخیراً پیکربندی سخت افزاری تغییر کرده باشد، کابل های HDMI به درستی کار نمی کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک گیرنده استریو خریداری کرده باشید. کابل را به جای مستقیماً از طریق مانیتور الجی از طریق گیرنده عبور داده باشید. در این حالت، می توانید اسپلیتر یا گیرنده را دور بزنید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

در هر صورت، پیشنهاد می کنم کابل HDMI دیگری را امتحان کنید (اگر کابلی در اطراف دارید) تا ببینید آیا با این کار مشکل شما حل می شود یا خیر. اگر نه، یکی را بخرید که دارای AWG (ضخامت) بالا باشد، زیرا به اطمینان از سیگنال قوی کمک می کند. من کابل های HDMI 24 AWG CL2 6 فوت (یا بزرگتر) را پیشنهاد می کنم توسط Monoprice – من بسیاری از آنها را دارم. عالی هستند – و همچنین از طریق آمازون در دسترس هستند!

با فرض اینکه کابل ها به طور ایمن وصل شده اند، مانیتور الجی را روشن کنید. بررسی کنید که آیا مانیتور الجی همچنان سیاه می شود یا خیر. اگر نه، به مرحله بعدی بروید.

اطمینان حاصل کنید که کابل های مانیتور الجی آسیبی ندیده اند

اگر سیم برق مانیتور الجی یا کابل نمایشگر گیر کرده یا پیچ خورده باشد (مخصوصاً در انتهای آن)، این می تواند باعث اتصال کوتاه سیگنال و خالی شدن صفحه نمایش شود.

ایمن بودن کابل های مانیتور الجی: در این صورت، باید هم کابل برق و هم کابل نمایشگر را به مانیتور الجی (و همچنین کابل کامپیوتر) جدا کرده و آنها را به صورت فیزیکی بررسی کنید. گاهی اوقات در صورتی که میز کامپیوتر روی آن ها قرار گرفته باشد (معمولاً به دلیل جابجایی یا جابجایی میز، کابل ها را می توان گیر کرد). با این حال، اغلب اوقات، انتهای کابل معمولاً به دلیل چسباندن محکم در پشت کامپیوتر یا مانیتور الجی خم یا پیچ می‌خورد. که منجر به کوتاه شدن کابل می‌شود. در نهایت، اگر کابل VGA یا DVI دارید. مطمئن شوید که پین ​​خمیده ای وجود ندارد.

اگر متوجه علائم نیشگون گرفتن یا پارگی شدید، یا اگر انتهای آن به شدت پیچ خورده یا خم شده است، باید کابل را تعویض کنید. اگر پین‌های خمیده‌ای دارید. می‌توانید پین‌ها را با استفاده از پیچ‌گردان صاف کنید – اما مطمئن شوید که برق مانیتور الجی از قبل قطع شده است.

مقالات مرتبط:

کابل های تلویزیون

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =