نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus

فهرست مطالب

روش های اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus

اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus امروزه با وجود تجربه‌ای که در ارتباط با درخواست‌های مشتریان پس از خریداری تلویزیون‌های هوشمند دیده ایم، روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون، یکی از مهم‌ترین سؤالات مشتریان پس از خرید یک تلویزیون هوشمند است. بنابراین در این مورد این راهنما را برای شما آماده کردیم! امیدواریم که بتوانید به راحتی گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

تلویزیون‌های برند جی پلاس در دو سری ارائه شده و در هر سری، شامل تعدادی مدل هوشمند است.

روش اتصال موبایل به این تلویزیون‌ها به مدل بستگی دارد. از این رو لازم است ابتدا مدل دستگاه خود را بدانید تا بتوانید اتصال موبایل را انجام دهید. مدل تلویزیون پشت دستگاه درج شده است. در مورد مدل‌ها می‌توانید از مقالهٔ نسل دوم تلویزیون‌های G Plus اطلاعات لازم را کسب کنید.

روش اتصال موبایل به تلویزیون‌های هوشمند سری اول جی پلاس

ابتدا توجه داشته باشید که برای مانتیور کردن و نمایش صفحهٔ گوشی بر روی تلویزیون، لازم است موبایل شما قابلیت Mirroring داشته باشد. بدین شکل از طریق برنامه Wireless Display در منوی تلویزیون می‌توان به راحتی گوشی را به تلویزیون متصل کرد. دقت کنید که گوشی‌های Apple به تلویزیون‌های هوشمند سری اول G Plus متصل نمی‌شود.

سری اول تلویزیون‌های هوشمند G plus شامل مدل‌های زیر است:

GTV-50GU812S

GTV-55GU812S

GTV-65GU811N

چنانچه تلویزیون شما یکی از مدل‌های بالا می‌باشد به روش زیر عمل کنید:

تنظیمات تلویزیون

ابتدا کلید HOME بر روی کنترل تلویزیون را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت لیست برنامه (App List) شوید و صفحهٔ Wireless Display را باز کنید.

تنظیمات موبایل اندروید

در گوشی گزینهٔ مورد نظر برای اسکرین نمودن صفحه بر روی دستگاه تلویزیون را انتخاب کنید. این گزینه بر روی موبایل‌های برندهای مختلف، متفاوت است. در برند LG گزینه‌ای تحت عنوان میراکست موجود است. در گوشی سامسونگ و سونی گزینه Screen Mirroring و یا Smart view می‌باشد. در باقی برندها نیز می‌تواند نام‌هایی با همین معنا و محتوا باشد.

پس از انتخاب گزینهٔ مربوط بر روی موبایل، جستجوی تلویزیون از سوی گوشی آغاز می‌شود. پس از یافتن نام تلویزیون، آن را انتخاب کنید تا گوشی به تلویزیون متصل شود. توجه داشته باشید گاهی برقراری اینترنت و فیلترشکن، هنگام اتصال دو دستگاه اختلال ایجاد می‌کند.

روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون‌های هوشمند سری دوم جی پلاس

تلویزیون‌های هوشمند نسل دوم جی پلاس شامل مدل‌های زیر است:

GTV-49JU811N

GTV-49JU812N

GTV-55JU811N

GTV-55JU812N

GTV-65JU821S

برای اتصال گوشی به مدل‌های سری دوم تلویزیون‌های جی پلاس دو راه وجود دارد که در ادامه شرح داده می‌شود. مجدد تاکید می‌کنیم برای استفاده از این ویژگی بدون استفاده از برنامه و اپلیکیشن‌های کمکی، لازم است موبایل شما قابلیت Mirroring داشته باشد.

1 – اتصال موبایل به تلویزیون جی پلاس سری دوم از طریق قابلیت Mirroring موبایل

تنظیمات تلویزیون

ابتدا کلید HOME بر روی کنترل تلویزیون را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Air Screen شوید و Screen Mirror را انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون جی پلاس

در تنظیمات موبایل گزینهٔ مربوط به اسکرین کردن صفحه بر روی دستگاه تلویزیون را انتخاب کنید. این گزینه بر روی موبایل‌های مارک‌های مختلف، تفاوت دارد. در برند LG گزینهٔ میراکست مربوط به این عملکرد است. در موبایل سامسونگ و سونی گزینه Screen Mirroring و یا Smart view مربوط به این اتصال می‌باشد. در باقی برندها نیز می‌تواند نام‌هایی با همین معنا و محتوا باشد. پس از انتخاب گزینهٔ مربوط بر روی موبایل، جستجوی تلویزیون از سوی موبایل آغاز می‌شود. پس از یافتن نام تلویزیون، آن را انتخاب کنید تا گوشی به تلویزیون متصل شود. گاهی برقراری اینترنت و فیلترشکن، هنگام اتصال دو دستگاه اختلال ایجاد می‌کند.

اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus سری دوم از طریق برنامهٔ I Smart

برای تلویزیون‌های هوشمند نسل دوم GPlus امکان استفاده از برنامهٔ I Smart نیز فراهم شده است که برنامهٔ اتصال گوشی به تلویزیون است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از عملکردهای زیر استفاده کنید:

  • نمایش (Mirroring) تصویرتلویزیون‌های جی پلاس بر روی موبایل
  • کنترل کردن تلویزیون جی پلاس از طریق موبایل
  • اتصال گوشی Apple به تلویزیون GPlus و اشتراک گذاری محتوا

روش استفاده از برنامهٔ I Smart

  1. ابتدا برنامه I Smart را بر روی موبایل خود نصب کنید. دو روش برای نصب وجود دارد.
  • می‌توانید با ورودی به فروشگاه برنامه‌ها مانند App store، Google play store و بازار در گوشی خود برنامه را نصب کنید.
  • می‌توانید با انتخاب کلید HOME تلویزیون وارد صفحه I Smart شوید و سپس از طریق اسکن کد QR که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود، برنامه را نصب کنید.
  1. تلویزیون و موبایل را به یک مودم متصل کنید. برای استفاده از برنامه نیاز است هر دو دستگاه یک نقطهٔ اتصال مشترک داشته باشند. سپس برنامه را بر روی گوشی باز کنید و گزینهٔ Connect to TV را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری محتوا از طریق برنامه I SMART در تلویزیون‌های G Plus

برنامهٔ I SMART را از روی گوشی باز کنید و سپس وارد قسمت Mine شوید. در قسمت Local share محتوای گوشی شما تفکیک شده است. از این قسمت فیلم، عکس یا موسیقی دلخواه را برای پخش روی تلویزیون انتخاب کنید.

اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus
اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus

از قسمت TV To Phone OPT نیز می‌توانید کیفیت تصویر را تنظیم کنید. کیفیت تصویر در سه حالت «کیفیت بالا»، «روان» و «پیش فرض» قابل تنظیم است.

کنترل تلویزیون جی پلاس از طریق موبایل

برای کنترل تلویزیون از طریق گوشی و کنترل تلویزیون جی پلاس در برنامهٔ I SMART وارد قسمت Remote شوید. کلیدهای Power، HOME، منو، بازگشت، تغییر کانال، تغییر میزان صدا، Mute و اعداد برای استفاده در این قسمت قرار گرفته است. علاوه بر استفاده از کلیدها، در این قسمت می‌توانید از علامت نشانگر موس نیز بر روی صفحهٔ تلویزیون استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی بر روی علامت موس در سمت راست صفحه کلیک کنید. در نتیجه می‌توانید کنترل دستگاه را انجام دهید.

برای مشاهدهٔ مرحله به مرحله، می‌توانید ویدئوی قابلیت I SMART در سری دوم تلویزیون‌های جی پلاس را تماشا کنید.

دریافت تصویر و صدای تلویزیون بر روی موبایل

یکی از ویژگی‌های نسل دوم تلویزیون‌های جی پلاس قابلیت مانیتورینگ معکوس از تلویزیون بر روی گوشی می‌باشد. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید به واسطهٔ برنامهٔ I Smart، تصویر تلویزیون را بر روی صفحهٔ موبایل خود داشته باشید. برای دریافت صفحه نمایش تلویزیون و صدای آن بر روی گزینه‌های مشخص شده کلیک کنید.

اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus
اتصال موبایل به تلویزیون‌های Gplus

امیدواریم از سادگی اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند خود لذت ببرید!

اکنون اتصال موبایل را انجام داده‌اید و می‌توانید به راحتی از امکانات فراهم شده استفاده کنید. در صورتی که مشکلی در انجام اتصال وجود دارد، منتظر اعلام شما هستیم. لطفاً مشکلات را برای ما بنویسید تا بررسی لازم صورت گیرد و راهکار رفع مشکل، زیر همین راهنما، حضور شما اطلاع رسانی شود.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =