آیا قصد خرید تلویزیون هوشمند ال جی دارید؟ بهتر است بدانید هنگام استفاده از تلویزیون های ال جی با چه مشکلاتی مواجه می شوید تا بتوانید مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید برطرف کنید. در اینجا 6 مورد از رایج ترین مشکلاتی که در تلویزیون های ال جی با آن مواجه می شوند و راه حل های آن ها آورده شده است.
کانتورینگ یا پوسترسازی اشتباه
ممکن است با نوارهای غیر واقعی رنگ ثابت در یک تصویر روی صفحه مواجه شوید. به این موضوع کانتورینگ کاذب یا پوسترسازی می گویند.
متأسفانه ال جی هنوز به این مشکلات که بسیاری از کاربران گزارش کرده اند، رسیدگی نکرده است. اما شما می توانید این مشکل را زودتر، قبل از خرید خود متوجه شوید.
در صورت امکان، هنگام خرید تلویزیون، خوب است واحد واقعی را که قصد دارید به خانه ببرید، تست کنید تا مشکلات نمایشگر را بررسی کنید.
رنگ ها ناسازگار هستند
مشکلات رنگ معمولاً زمانی شروع می شود که تلویزیون به خودی خود خاموش می شود و به دنبال آن صدای ترکیدن می آید. پس از این، تغییراتی در قوام رنگ مشاهده خواهید کرد. متأسفانه، زمانی که تلویزیون بیش از حد استفاده می شود و اغلب در منبع تغذیه تلویزیون شما ریشه دارد، این اتفاق می افتد. اغلب، خازن داخل تلویزیون مقصر است.
- در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون را به تعمیرگاه مجاز ببرید و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.
- فراموش نکنید که در صورت وجود ضمانت تعمیر بخواهید.
بدون خروجی صدا
مواردی وجود دارد که تلویزیون ال جی شما سیگنال صوتی یا صدایی از بلندگوها خارج نمی شود. این ممکن است با راه اندازی مجدد تلویزیون شما برطرف شود.
- دو راه برای راه اندازی مجدد تلویزیون ال جی وجود دارد.
- اولین مورد این است که آن را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و بعد از یکی دو دقیقه دوباره آن را وصل کنید.
- روش دیگر این است که کلید کاهش صدا و پاور روی ریموت کنترل را همزمان فشار داده و نگه دارید تا تلویزیون راه اندازی مجدد شود. پس از مشاهده لوگوی راه اندازی ال جی، دکمه های کنترل از راه دور خود را رها کنید.
اگر هنوز صدایی شنیده نمی شود، مجموعه ای از بلندگوهای خارجی را وصل کنید و ببینید آیا صدا از بلندگوها خارج می شود یا خیر. اگر صدایی از بلندگوهای خارجی می آید، باید اتصالات بلندگو را بررسی کنید.
در غیر این صورت، احتمالاً مشکل از قطعات مربوط به آمپلی فایر داخل تلویزیون است. برای تعویض قطعه معیوب باید آن را توسط یک مرکز تعمیر مجاز بررسی کنید.
پورت های HDMI 2.1 به درستی نمایش داده نمی شوند
مشکلات پورت HDMI 2.1 مخصوصاً برای تلویزیونهای OLED الجی، بهویژه سری 9 و X، مشکلساز است. خوشبختانه یک به روز رسانی سیستم عامل برای این مشکل وجود دارد.
این موضوع به خصوص غیرعادی است زیرا الجی قابلیتهای بازی تلویزیونهای OLED خود را ارتقا میدهد، با توجه به اینکه پهنای باند بالای 48 گیگابیت در ثانیه دارد، با پشتیبانی از HDMI در سری 9 و پشتیبانی از HDMI 40 گیگابیت در ثانیه برای سری 2020 X. هنگامی که صحبت از HDMI 2.1 در تلویزیون های OLED می شود، ممکن است با دو مشکل مواجه شوید.
- اول از همه، با ادغام نرخ نوسازی متغیر G-Sync انویدیا با نرخ فریم 120 هرتز، فقط یک صفحه سیاه دریافت می کنید. این مسئله در تمام عمق بیت یا وضوح اتفاق می افتد.
- مشکل دوم بیشتر در سری X اتفاق می افتد و سیگنال های خروجی را در نمونه برداری رنگی RGB/120 هرتز/4:4:4 به 4:2:2 کاهش می دهد. این مشکل حتی زمانی که G-Sync خاموش است و بدون توجه به وضوح خروجی رخ می دهد، زیرا کیفیت تصویر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
برخی از افراد تصور می کنند که مشکل ممکن است مربوط به کارت گرافیک Nvidia باشد یا کابل های HDMI مورد استفاده به طور رسمی برای 2.1 توسط HDMI.org تایید نشده اند. دیگران همچنین تعجب می کنند که آیا مشکل دوم شامل پهنای باند کمتر سری X می شود یا خیر، اما معلوم می شود که این موضوع با منابع 8 و 10 بیتی نیز اتفاق می افتد.
برای رفع این مشکل، ال جی در سپتامبر 2020 به روز رسانی سیستم عامل را منتشر کرد.
- با رفتن به منوی تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی می توانید به به روز رسانی سیستم عامل دسترسی پیدا کنید. به همه تنظیمات بروید، سپس منوی عمومی را در سمت چپ انتخاب کنید.
- از اینجا می توانید به About this TV بروید و سپس به دنبال گزینه Check for updates بگردید. آپدیت را دانلود و نصب کنید، سپس تلویزیون خود را مجددا راه اندازی کنید تا سیستم عامل اجرا شود.
پخش جریانی برنامه ها کار نمی کند
بسیاری از کاربران تلویزیون الجی به مواردی اشاره کردند که برخی از سرویسهای استریم مانند Netflix یا Hulu با تلویزیونهای خود کار نمیکنند.
- اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تلویزیون ال جی شما به اینترنت متصل است.
- با فرض اینکه تلویزیون شما به روتر متصل است و شبکه شما به خوبی کار می کند، بررسی کنید که آیا پلت فرم استریم روی دستگاه های دیگر مانند تلفن هوشمند یا رایانه شما کار می کند یا خیر.
برای این عیب یابی، اجازه دهید از Netflix به عنوان مثال استفاده کنیم. (این نکات برای سایر برنامه های نصب شده بر روی تلویزیون ال جی شما نیز کارساز خواهد بود.)
- اگر برنامه روی دستگاههای دیگر شما کار میکند، همانطور که قبلاً ذکر شد، تلویزیون را راهاندازی مجدد کنید.
- همچنین می توانید روتر خود را با خاموش کردن، جدا کردن کابل برق و وصل مجدد آن پس از دو دقیقه مجدداً راه اندازی کنید.
- به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون و برنامه Netflix را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل، شما باید آخرین به روز رسانی ها را برای عملکرد بی عیب و نقص اجرا کنید. آنها به طور همزمان به روز نمی شوند، بنابراین باید به طور دوره ای برای به روز رسانی ها بررسی کنید.