نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟

فهرست مطالب

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ شاید شایع ترین مشکل بلندگو الجی عدم وجود صدا باشد. اگر بلندگو الجی شما نویز پخش نمی کنند، عملا بی فایده هستند. خبر خوب این است که اصلاحات بیش از اندازه کافی وجود دارد که بسیاری از آنها را می توانید بدون کمک حرفه ای خودتان انجام دهید.

دلیل اینکه صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید

چه بلندگو الجی قدیمی داشته باشید که ارزش زیادی ندارند یا کاملاً جدید، زمان آن رسیده است که این مشکل را یک بار برای همیشه برطرف کنید. این فرآیند پنج مرحله ای را دنبال کنید:

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟

صدای خروجی از سیستم صوتی را تنظیم کنید

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما گاهی اوقات بلندگو الجی شما اگر خیلی کم یا زیاد باشند ممکن است صدای خود را از دست بدهند. بسیاری از سیستم‌های بلندگو الجی دارای ماشه‌های ایمنی هستند که از انفجار بیش از حد بلند آنها جلوگیری می‌کند. دستگاه شما همچنین ممکن است از بالا رفتن بیش از حد آن جلوگیری کند.

بررسی کنید که آیا بلندگو الجی بی صدا هستند یا خیر

بلندگو الجی بی‌صدا هرگز صدا تولید نمی‌کنند، بنابراین راه‌حل شما ممکن است به سادگی رفع مشکل باشد. بلندگو الجی، گیرنده و دستگاهی را که برای پخش صدا استفاده می کنید بررسی کنید. هر سه آنها باید بی صدا شوند. فراموش نکنید که صدای فراگیر خود را نیز بررسی کنید!

هر سیم برق را تعمیر، تعویض یا وصل کنید

سیم ها اغلب تنها عامل عدم صدا هستند. در صورت شل بودن اتصالات ممکن است بلندگو الجی شما بیفتند یا ترک بخورند، اما سیم های قطع شده قادر به ایجاد نویز نیستند. همه آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی به برق وصل شده اند.

دستگاه خروجی سیستم

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ (گوشی هوشمند، لپ تاپ، تلویزیون، سیستم سرگرمی و غیره) را بررسی کنید. این دستگاه‌ها می‌توانند منبع مشکل باشند زیرا دکمه‌های بی‌صدا جداگانه دارند. قبل از بررسی آنها، صدای بلندگو الجی خود را پایین بیاورید تا وقتی تنظیمات لازم را روی دستگاه انجام دادید، صدای بلند بلند نشوند.

مطمئن شوید که بلندگو الجی را روی کانال مناسب تنظیم کرده اید

برخی از بلندگو الجی چندین کانال دارند، بنابراین بررسی اینکه آیا در تنظیمات مناسب هستند ضروری است. اگر بلندگو الجی شما به کانال 1 متصل است، اما گیرنده در حال پخش صدا به کانال 2 است، هیچ صدایی از طریق آنها دریافت نخواهید کرد.

همانطور که می بینید، اجتناب از بسیاری از دلایل نسبتاً آسان است. در حالی که یافتن راه حل همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، جلوگیری از تکرار آن بسیار مهم است.

شل شدن سیم ها یا بلند کردن صدا می تواند باعث آسیب دائمی به بلندگو الجی شود.

اعوجاج صدا یک مشکل رایج است

اگر سیستم صوتی شما ناهنجار یا نامفهوم به نظر می رسد، ممکن است رفع آن ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. قبل از اینکه یک بلندگو الجی جدید بخرید یا صدها دلار برای تعمیرات حرفه ای خرج کنید، ما لیستی از راه حل های سریع را برای شما تهیه کرده ایم که می توانید امتحان کنید. در زیر، دلایل متعددی را پیدا خواهید کرد که صدا ممکن است مخدوش یا دور به نظر برسد.

بررسی کنید که آیا بلندگو الجی از دستگاه دیگری پخش می شوند

اگر قادر به شنیدن صدای واضح نیستید، بلندگو الجی را به چیز دیگری وصل کنید. اگر آنها خوب کار کنند، پس دستگاه مشکل دارد. اگر نه، بلندگو الجی باید تعمیر شوند. بیایید چند تعمیر را در چهار گزینه زیر پوشش دهیم.

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ کابل را تعویض کنید

کابل های قدیمی و پیچ خورده به مرور زمان از بین می روند. کابل های شما باید مرتب، مرتب و منظم باشند تا از شکستن یا جدا شدن آنها جلوگیری شود. چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ اگر هر یک از کابل ها شکسته یا شکسته به نظر می رسند، ممکن است زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد. این تغییر می تواند از خطرات ایمنی نیز جلوگیری کند.

چرا صدایی از بلندگو الجی شما نمی آید؟ شل بودن اتصالات سیم

همانطور که در بخش قبل دیدیم، اتصالات کابلی و سیمی می تواند بر سیستم صوتی شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که همه آنها به درستی وصل شده اند. متوجه خواهید شد که این راه حل تقریباً در هر مشکل بلندگو الجی موجود در این لیست یافت می شود زیرا این یک مشکل رایج است.

اتصال بلوتوث اغلب با فاصله یا تداخل مخدوش می شود

هر چیزی که دستگاه بلوتوث شما را از مسیری واضح به بلندگو الجی مسدود کند، می‌تواند باعث تیرگی یا اعوجاج شود. این مشکل شامل دیوارها، درها، کاناپه ها، مبلمان و سایر سازه های بزرگ و متراکم می شود.

بررسی کنید که آیا یک سیم پیچ دمیده شده است

Electronics Notes بیان می‌کند که می‌توانید یک سیم‌پیچ دمیده را با مرکزیت آن روی بلندگو الجی تعمیر کنید. اگر بدون تعمیر خراب است، بهتر است با شرکت تماس بگیرید تا جایگزینی دریافت کنید. بسیاری از سیم پیچ های بلندگو الجی مخصوص برند (یا حداقل اندازه خاص) هستند، بنابراین مطمئن شوید که سیم پیچ درست را جایگزین می کنید.

اکثر سیستم های صوتی در صورت وجود مشکل الکتریکی، صدای متفاوتی دارند. چه سیم شل باشد یا یک سیم پیچ ناهمتراز، باید همه چیز را از بالا به پایین بررسی کنید.

اعوجاج اغلب می‌تواند نشانه‌ای از قطع شدن سیگنال باشد، اما ممکن است به این معنی باشد که بلندگو الجی شما در معرض خطر خاموش شدن هستند.

 

مقالات مرتبط:

مشکلات صدای سینما خانگی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =