نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وجود یخ در دیوارهای یخچال الجی

فهرست مطالب

وجود یخ در دیوارهای یخچال. آیا تا به حال در یخچال الجی خود را باز کرده اید و به این فکر کرده اید که چرا دیواره پشتی آن با درخششی از رطوبت پوشیده شده است؟ این تراکم است که کاملا طبیعی و به طور کلی بی ضرر است. چیزی که در اکثر یخچال الجی های مدرن عادی نیست، تجمع یخ در خارج از واحد فریزر است. اگر یک تکه یخ بزرگ روی دیوار یخچال الجی تشکیل شده است، باید اقدامات فوری برای حذف آن انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تجمع یخ در یخچال الجی و نحوه رفع آن، ادامه مطلب را بخوانید.

وجود یخ در دیوارهای یخچال

تجمع یخ در یخچال الجی

همیشه این احتمال وجود دارد که رطوبت در دیواره های داخلی یخچال الجی شما جمع شود، به خصوص در قسمت پشتی. به این دلیل که هوای سرد رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم نگه می دارد. هر چه هوا سردتر باشد رطوبت بیشتری از آن خارج می شود. سپس این رطوبت روی سطوح یخچال الجی شما می نشیند. هوای داخل یخچال الجی شما به سمت پشت سردتر است، به همین دلیل است که رطوبت اغلب در آنجا شکل می گیرد.

با این حال، اگر مشاهده کردید که یخ شروع به تشکیل شدن در داخل یخچال الجی کرده است، این نشان دهنده این است که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. رطوبت معمولی شروع به یخ زدن می کند، که می تواند منجر به مشکلات کنترل دما در داخل واحد شود. همچنین می تواند منجر به خرابی دستگاه شود.

نحوه یخ زدایی دستی یخچال الجی

یخ می تواند به دلایل مختلفی تشکیل شود. گاهی اوقات، اینها دلایل یکباره یا موقتی هستند، مانند مسائل آب و هوایی یا نحوه پر کردن یخچال الجی. اگر بیش از حد معمول در را باز و بسته کرده باشید، ممکن است یخ جمع شود. اگر مشاهده کردید که یخ جمع شده است، ممکن است بخواهید یخچال الجی را یخ زدایی کنید، سپس مراقب آن باشید تا ببینید آیا دوباره مشکل ایجاد می شود. عود یخ نشان دهنده مشکل جدی تری است.

همه دستگاه‌ها یکسان نیستند، بنابراین به یاد داشته باشید که دستورالعمل‌های سازنده خود را برای گام‌های دقیق‌تر در مورد اینکه در صورت تجمع یخ در دستگاه شما چه باید بکنید، مشورت کنید. در اینجا مراحل اساسی برای یخ زدایی دستی یخچال الجی آورده شده است:

  1. همه چیز را از یخچال الجی و فریزر خارج کنید، سپس آن را به واحد دیگری منتقل کنید. اگر دستگاه دیگری ندارید، بدون تعویض آن، چیزهایی را که در یخچال الجی است بخورید تا بتوانید دستگاه را بدون هدر رفتن یخ‌زدایی کنید.
  2. دستگاه را از برق بکشید.
  3. درهای یخچال الجی و فریزر را باز کنید تا هوای گرم داخل شود.
  4. قطره چکه ها یا حوله ها را زیر جلوی یخچال الجی قرار دهید تا آبی که در نهایت تمام می شود را بگیرد.
  5. اجازه دهید دستگاه کاملاً یخ زدایی شود (این می تواند 24 ساعت کامل طول بکشد)، سپس قسمت های داخلی را با یک حوله تمیز خشک کنید.
  6. دستگاه را دوباره به برق وصل کنید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار می کند. با بازگشت دمای یخچال الجی به دمای معمولی، مراقب تجمع یخ باشید.
  7. وقتی دما به اندازه کافی سرد شد دوباره آن را با مواد غذایی پر کنید و مطمئن شوید که درها را تا حد امکان بسته نگه دارید.

نمایندگی تعمیرات پیشرفته یخچال

نکاتی برای کاهش تجمع یخ در یخچال الجی

شما نمی خواهید که مجبور باشید اغلب فرآیند یخ زدایی دستی را انجام دهید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید، چه یک واحد با اندازه کامل یا یک یخچال الجی کوچک با تجمع یخ داشته باشید:

  • درها را تا حد امکان بسته نگه دارید. هر بار که در یخچال الجی را باز می کنید، هوای گرم و مرطوب را وارد یخچال الجی می کنید. این می تواند غلیظ شدن را افزایش دهد و ممکن است یخچال الجی شما را سخت تر کند.
  • اطمینان حاصل کنید که یخچال الجی شما همسطح است تا درها بسته بمانند.
  • لولاها و واشرها را بررسی کنید. در صورت لزوم برای اطمینان از بسته شدن محکم و مهر و موم شدن درها، قطعات جایگزین را سفارش دهید.
  • اجازه دهید ظروف داغ قبل از نگهداری سرد شوند تا رطوبت آن در یخچال الجی کاهش یابد.
  • غذاهای پر آب مانند میوه ها و سبزیجات را در کریسپر با رطوبت کنترل شده نگهداری کنید تا رطوبت در ناحیه اصلی کاهش یابد.
  • مطمئن شوید که ترموستات یخچال الجی به درستی تنظیم شده است. FDA دمای داخلی 40 درجه یا کمتر را توصیه می کند، اما شما نمی خواهید آنقدر پایین بیایید که غذاها و نوشیدنی ها در داخل یخچال الجی یخ بزنند.
  • دمای داخلی یخچال الجی را با توجه به دمای محیط بیرون تنظیم کنید. اگر دمای اتاق گرم است، ممکن است لازم باشد ترموستات یخچال الجی را کم کنید تا برای ایمنی مواد غذایی به اندازه کافی خنک بماند. اما اگر در اتاق بیرون خیلی سرد است، ممکن است لازم باشد دمای داخلی یخچال الجی را کمی افزایش دهید تا از تشکیل یخ در داخل جلوگیری کنید. یخچال الجی های هوشمند اغلب می توانند این تنظیم را برای شما انجام دهند.

پیشنهاد مطالعه: بسته نشدن درب یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =