نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه جلوگیری و رفع سوختگی صفحه نمایش تلویزیون

فهرست مطالب

رفع سوختگی صفحه نمایش تلویزیون سوختن OLED، که گاهی اوقات به آن رایت صفحه نمایش OLED می‌گویند. این اتفاق زمانی می افتد که طرح کلی یک تصویر روی صفحه باقی می ماند و منجر به تغییر رنگ می شود. خوشبختانه راه های سریع و آسانی برای رفع آن یا حداقل کاهش اثرات آن وجود دارد. اینجا آنها رایت کردن صفحه نمایش چیست و به شما می گویند چگونه از آن جلوگیری یا اصلاح کنید.

رفع سوختگی صفحه نمایش تلویزیون

سوختن OLED چیست و چرا اتفاق می افتد؟

Burn-in ظاهر یک “تصویر شبح” در تلویزیون یا تلفن شما است که از بین نمی رود. ناشی از فناوری نمایشگر است. هر پیکسل جداگانه نور خود را تولید می کند که به تدریج با گذشت زمان کم می شود. اگر تصویری روشن بماند. صفحه‌نمایش برای ساعت‌ها، پیکسل‌های خاصی بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند و سریع‌تر تخریب می‌شوند و تغییر رنگ در مناطق خاصی ایجاد می‌کنند.

برخی از دلایل رایج سوختن صفحه تلویزیون عبارتند از:

  • نگه داشتن تلویزیون خود بر روی کانال‌های شبکه خبری یا ورزشی که نشان‌واره ثابت یا تیک تیک را نمایش می‌دهند برای مدت طولانی – ممکن است قسمت‌هایی از نشان‌واره یا علامت‌گذاری در آن بسوزد.
  • مکث تلویزیون
  • انجام یک بازی ویدیویی که دارای گرافیک ثابت است
  • پاسخ ندادن به “آیا هنوز تماشا می کنید؟” درخواست در یک سرویس استریم

دلایل رایج سوختن صفحه نمایش گوشی عبارتند از:

  • روشنایی صفحه برای مدت طولانی خیلی زیاد است
  • بیکار ماندن تصاویر روی صفحه برای مدت زمان طولانی
  • عدم استفاده از عملکرد زمان نمایش صفحه

تفاوت بین سوختگی صفحه و حفظ تصویر چیست؟

در حالی که سوختن صفحه نمایش و حفظ تصویر در ابتدا مشابه به نظر می رسند، اما در واقع بسیار متفاوت هستند. سوختن صفحه دائمی است و چه کانال را تغییر دهید، چه به منوی دیگری بروید یا دستگاه خود را خاموش کنید، باقی خواهد ماند. با حفظ تصویر، تغییر رنگ موقتی است و پس از تغییر به تصویر دیگری یا خاموش شدن آن، در نهایت ناپدید می‌شود.

آیا صفحه نمایش های تلویزیون QLED نسبت به صفحه نمایش های تلویزیون OLED در معرض سوختن بیشتر هستند؟ تلویزیون‌های QLED® از فناوری متفاوتی نسبت به تلویزیون‌های OLED استفاده می‌کنند و بعید است که دچار سوختگی شوند.

تست سوختگی صفحه نمایش OLED چیست و چگونه آن را انجام دهم؟

فکر می کنید تلویزیون یا گوشی هوشمند شما ممکن است دچار سوختگی شده باشد؟ می توانید به راحتی با اجرای یک تست سوختگی بررسی کنید، که ویدیویی پخش می کند که به شما کمک می کند تغییر رنگ را در صفحه نمایش خود تشخیص دهید.

الجی یک ویدیوی تست سوزاندن تلویزیون در YouTube™ دارد که با هر مارک تلویزیون یا تلفنی کار می کند. این یک صفحه نمایش قرمز جامد را نشان می دهد. اگر متوجه هر رنگ دیگری شدید، ممکن است دچار سوختگی شده باشید. همچنین ویدیوهایی وجود دارند که در طیف رنگی چرخشی می‌شوند تا به تشخیص مشکل کمک کنند.

چگونه از سوختن صفحه تلویزیون OLED جلوگیری کنیم؟

محافظت از تلویزیون OLED شما در برابر سوختگی فقط به تعمیر و نگهداری نیاز دارد. این نکات را دنبال کنید تا نمایش ها و فیلم های خود را واضح نگه دارید،

نکاتی برای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش OLED در تلویزیون:

  • روشنایی را کاهش دهید. نگه داشتن سطح روشنایی خود در محدوده 45 تا 50، استرس پیکسل های تلویزیون را کاهش می دهد و به طولانی شدن عمر آنها کمک می کند.
  • از تایمر خواب استفاده کنید. اگر جلوی تلویزیون چرت بزنید، لوگوی کانال یا منوی پخش می‌تواند ساعت‌ها روی صفحه‌نمایش شما باشد و خطر سوختگی را ایجاد کند. این ویژگی بعد از مدت زمان مشخصی تلویزیون شما را خاموش می کند.
  • کانال را به صورت دوره ای تغییر دهید. اگر از تماشاگران پرشور ورزش یا بیننده اخبار هستید، تیک تیک پایین صفحه ممکن است بدون اینکه متوجه شوید باعث سوختگی شود. تعویض کانال به آن پیکسل ها استراحت می دهد.
  • تلویزیون خود را در حالت مکث رها نکنید. این هم برای تلویزیون و هم برای بازی های ویدیویی صدق می کند. توقف طولانی مدت یک نمایش یا بازی باعث می شود که برخی از پیکسل ها بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند و در نهایت تغییر رنگ دهند.
  • محافظ صفحه را برای دستگاه های بازی و پخش فعال کنید. اگر مکث چیزی است که نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، روشن کردن محافظ صفحه باعث تغییر رنگ‌های تلویزیون شما می‌شود و به جلوگیری از سوختن کمک می‌کند.
  • تلویزیون خود را خاموش کنید. خاموش نگه داشتن تلویزیون در زمانی که آن را تماشا نمی کنید به حفظ صفحه نمایش شما کمک می کند.

نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش در تلویزیون OLED

Burn-in در تلویزیون شما دائمی است، اما چند راه وجود دارد که می توانید برای بهبود آن تلاش کنید.

  • روشنایی را تنظیم کنید. کاهش تنظیم روشنایی به کمتر از 50 می‌تواند هرگونه سوختگی را کاهش دهد. این همچنین باید باعث شود هر گونه احتباس تصویر از بین برود.
  • تغییر پیکسل را فعال کنید. تلویزیون‌های OLED از برندهایی مانند LG® و Sony® دارای فناوری تغییر پیکسل هستند که به طور خودکار تصاویر را روی صفحه حرکت می‌دهد تا از پیکسل‌ها در برابر استفاده بیش از حد محافظت کند. می توانید به صورت دستی این را در تنظیمات خود روشن کنید.
  • یک ویدیوی تغییر رنگ پخش کنید. همانطور که با تلفن خود توصیه کردیم، YouTube را روی تلویزیون خود بکشید و ویدیویی را پیدا کنید که برای کمک به حذف سوختگی طراحی شده است.
  • تلویزیون خود را تعویض کنید برخلاف گوشی‌ها، نمی‌توانید فقط یک صفحه نمایش جدید را در تلویزیون خود عوض کنید. اما قبل از خرید یک گارانتی جدید، گارانتی سازنده خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سوختگی را پوشش می دهد یا خیر.

مقالات مرتبط:

نحوه کاهش تاخیر ورودی در تلویزیون ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =