نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج پکیج دیواری

فهرست مطالب

مشکلات رایج پکیج دیواری به همراه عیب یابی و راه‌حل‌های رفع آن

مشکلات رایج پکیج دیواری تصور کنید برای فرار از سرمای هوا، سریعاً خودتان به خانه می‌رسانید بلکه گرم شوید. ولی وقتی وارد خانه می‌شوید حس اینکه نزدیک است خون در رگ‌هایتان منجمد شود، به شما دست می‌دهد. در واقع خانه کاملاً سرد است. به سراغ شیر آب گرم می‌روید، بلکه با گرم شدن دستانتان و بازگشتِ حس درون انگشتانتان سریعاً مشکل را بررسی کنید، که حس می‌کنید با هر قطره آب که از شیر می‌آید هر لحظه امکان دارد که تبدیل به قندیل یخ شود.

بنظر شما چرا این مشکلات رخ داده است؟ فکر کنم با این تفاسیر وقت آن رسیده که چند لباس دیگر روی لباس‌هایتان بپوشید و چشمان خود را ببندید و حس کنید که قرار است خانه را با چوب اسکی، تبدیل به پیست اسکی کنید. چون خانه کاملاً یخ زده‌است. اما اگر از فکر سرما فراری هستید و فرد کاملاً سرمایی هستید، برای اینکه شرایط بیشتر از این سخت نشود، وقت گران بهای خود را به ما دهید تا با راه‌های رفع مشکلات پکیج، تعمیر پکیج و راه‌حل‌های آن آشنا شوید.

چرا پکیج روشن نمی‌شود؟

یک مشکل جدی که باعث عدم عملکرد رادیاتور و گرمای آب مصرفی می‌شود اصلاً کار نکردن پکیج است. برای اینکه بدانیم چرا پکیج روشن نمی‌شود موارد زیر را باهم چک می‌کنیم.

  1. چک کنید که پکیج به پریز برق سالم وصل شود. برق نیز قطع نباشد.
  2. در صورتیکه از محافظ برق استفاده می‌شود، پکیج بدون محافظ تست شود.

درصوتی که با چک کردن موارد فوق باز هم برق وارد پکیج نشد، لازم است که پکیج توسط تکنسین متخصص آن بررسی شود. پس برای تعمیر پکیج گلدیران باید به متخصص آن اطلاع دهید.

چرا پکیج، به طور خودکار در ساعاتی از روز خاموش می‌شود؟

اگر شما پکیج  دارید که در ساعاتی از روز خاموش می‌شود و به دنبال علت و حل این موضوع می‌گردید، در ادامه همراه ما باشید.

  1. در ساعاتی که پکیج خاموش می‌شود، در واقع یعنی هنگام باز کردن شیر آب گرم پکیج، برای گرم کردن آب روشن نمی‌شود چک کنید که فشار آب منزل طبیعی باشد. اگر فشار آب همواره پایین است، از پمپ آب استفاده کنید، زیرا روشن بودن و عملکرد درست پکیج در ساعاتی از شبانه روز که فشار آب طبیعی است بیانگر این است که پکیج مشکلی ندارد.
  2. در دستگاه‌های مدل پرستیژ چک کنید که دستگاه روی حالت تایمر نباشد، که در این صورت نیاز است که یکبار پکیج ریست شود. ناچه تایمر پکیج فعال باشد ممکن است دستگاه در ساعاتی از روز خاموش شود.

چرا رادیاتورها گرم نمی‌شود؟

مشکلات رایج پکیج دیواری
مشکلات رایج پکیج دیواری

وضعیت سلکتور را تغییر دهید و FUNCTION را انتخاب کنید.

با یکبار انتخاب کلید SET، حالت «SET 00» را انتخاب کنید.

بعد می‌توانید با کلید + یا ــ، محدوده دمایی را بین 40 تا 85 درجه تنظیم کنید.

زمانی که تنظیمات انجام شد، لطفاً سلکتور مربوط مجدد بر روی حالت شکل برف قرار گیرد.

در مدل‌های پایونیر پکیج ابتدا سلکتور میانی را بر روی شکل برف قرار دهید.

سپس با تنظیم سلکتور، که شکل رادیاتور (4 خط عمودی) بر روی آن نمایش داده شده، به سمت + دما را بالاتر ببرید. (بازهٔ 40 تا 85 درجه)

نکته: توجه کنید لولهٔ رفت و برگشت آب گرم (اولین و چهارمین لوله) از زیردستگاه در صورت داشتن شیر، باز باشد، بررسی شود که رادیاتورها هواگیری شده باشد و شیر رادیاتورهای منزل و شیر رفت آب گرم و برگشت آب گرمِ پکیج باز باشد. برای اطلاع کامل از نحوهٔ هواگیری پکیج می‌توانید مقاله راه اندازی پکیج برای فصل سرد را مطالعه کنید.

مشکلات رایج پکیج دیواری
مشکلات رایج پکیج دیواری

نکته : چنانچه نیمی از پره‌های رادیاتورها سرد و نیمی از پره‌ها گرم است و یا قسمت بالای پره‌ها سرد و قسمت پایین پره‌ها گرم است، رادیاتورها را هواگیری کنید.

مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی در پکیج گلدیران

عواملی ممکن است باعث گرم و سرد شدن آب در پکیج شوند، در ادامه عوامل تاثیرگذار بر این مشکل را نام می‌بریم. برای رفع و بررسی این موضوع چند لحظه‌ای همراه ما باشید.

  1. اگر از پمپ فشار در ساختمان منزل استفاده شده باشد، در این حالت بدلیل نوسان پمپاژ آب توسط پمپ، ممکن است آب مصرفی مدام سرد و گرم می‌شود.
  2. نوسان فشار آب منزل. به عبارتی هر عاملی که باعث شود آب نرمال و استاندارد تعریف شده برای پکیج، جهت روشن شدن شعله وارد پکیج نشود که باعث سرد و گرم شدن آب بهداشتی می‌شود.
  3. کم بودن فشار گاز منزل و یا بالا بودن فشار گاز
  4. اگر یکی از شیرهای آب منزل این مشکل را داشته باشد و نوع شیر اهرمی باشد، این امکان وجود دارد که ایراد از شیر آب منزل باشد.
  5. فشار سیکل پکیج نیز باید طبیعی باشد. (1.5 بار)
  6. لازم است دمای پکیج حد پایین‌تر مثلاً 50، تنظیم شود و در صورت رفع مشکل شیر دسته گازی از زیر دستگاه نیمه بسته شود تا فشار گاز کم شود. در صورت رفع مشکل، فشار گاز شهر بالا بوده است.

چرا فشار آب بهداشتی از فشار آب منزل کمتر است؟

اگر شما احساس می‌کنید که فشار آب بهداشتی از فشار آب منزل کمتر شده، بهتر است برای حل و بررسی این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

اگر این مورد فقط در مورد یکی از شیرهای آب منزل  بود احتمالاً ایراد از شیر آب می‌باشد.

عواملی که ممکن است موجب ایجاد این مشکل گردد به صورت زیر است:

  1. در صورتیکه فیلتر سختی گیر آب در مسیر آب شهر ورودی قرار گرفته باشد، ممکن است بدلیل کیپی آن، فشار آب ورودی کاهش یابد.
  2. در صورتیکه فیلتر سختی گیر آب در مسیر آب شهر قرار نگرفته باشد، احتمال دارد مبدل رسوب گرفته باشد. البته این مورد در صورتیکه مدتی از نصب دستگاه گذشته باشد اتفاق می‌افتد نه در مواردیکه دستگاه تازه نصب شده است.

چرا پکیج صدای غیر طبیعی می‌دهد؟

اگر هنگام کار دستگاه از آن صداهای غیر عادی می‌شنوید نیز برای بررسی و حل این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

صدای غیر طبیعی می‌تواند ناشی از موارد ذیل باشد:

  1. فن دستگاه
  2. ایراد از پمپ
  3. برد (صدای سوت کوتاه بدهد)
  4. شیلنگ‌های خرطومی استفاده شده زیر پکیج که بیشترین صدا مربوط به اولین لوله که در مسیر پمپ دستگاه قرار گرفته است می‌باشد. که دراین حالت می‌توان با بست‌های کمری شلنگ‌ها را ثابت کرد تا در اثر لرزش صدا ایجاد نکند.
  5. وجود هوا در سیستم، که نیاز است رادیاتورها هواگیری شود و در صورت نیاز از سوی تکنسین هواگیری پمپ انجام شود.

چک کنید اگر در لحظه تشکیل شعله صدای انفجار می‌دهد فشار گاز می‌بایست کم گردد.

راه حل از بین بردن یخ زدگی لوله‌های زیر پکیج گلدیران چیست؟

اگر در فصل سرد زمستان با مشکل یخ زدگی لوله‌های زیر پکیج رو به رو شدید برای حل آن اگر پکیج بیرون از منزل در بالکن نصب شده است و دچار یخ زدگی شده لازم است به وسیلهٔ سشوار، شلنگ آب مصرفی ورودی را گرم نمایید تا یخ زدگی لوله برطرف گردد.

در صورتیکه موفق به انجام این کار نشدید و یا این مورد را انجام دادید اما یخ زدگی به قطعات پکیج آسیب رسانده است،  بهتر است جهت تعمیر پکیج خود از تعمیرکاران حرفه‌ای آن راهنمایی بگیرید.

فکر می‌کنید وقت تعمیر پکیج دیواری شما رسیده است؟

امیدواریم این نکات برای رفع نگرانی شما در زمینه پکیج دیواری کافی بوده باشد. و به راحتی بتوانید آن را عیب‌یابی و حل کنید. اما اگر مشکل پکیج‌تان با این 7 مورد برطرف نشد، احتمالاً دچار نقص فنی شده است. نقص فنی ممکن است به قطعات اصلی و تخصصی مربوط شود و نیاز است دستگاه شما توسط تعمیرکار متخصص بازدید شود، تا به صورت دقیق عیب یابی و تعمیر شود. در این‌صورت می‌توانید خدمات تعمیر پکیج خود را در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت از متخصصان مجاز و حرفه‌ای گلدیران دریافت کنید. اگر نظر یا سوالی داشتید نیز ممنون می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =