نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایا و معایب شستن لباس در آب داغ

فهرست مطالب

شستن لباس در آب داغ . می توان گفت یکی از اختراعات بزرگ عصر ما، ماشین لباسشویی الجی ساعت ها وقت و انرژی را آزاد کرده است. اما حتی در حال حاضر، برخی از سوالات باقی مانده است. یعنی شستن لباس ها در آب داغ همیشه راه حلی است؟ یا این همه گرما بیشتر به پیراهن مورد علاقه شما آسیب می رساند تا فایده؟ امروز، ما جوانب مثبت و منفی بحث آب داغ را می‌شکنیم. در اینجا نحوه شستن لباس ها با دمای مناسب آب آورده شده است.

شستن لباس در آب داغ

تمیزی کامل لباس ها با آب داغ

آب گرم بهترین گزینه برای لباس هایی است که در آن زندگی می کنید – شلوارهای تمرینی، جوراب ها و بوکسرها، برای شروع. این ملایم ترین دما نیست، اما از طریق کثیفی و بوها قدرت می گیرد. آب گرم بیشترین قدرت پاک کنندگی را دارد زیرا واکنش شیمیایی مواد شوینده را سرعت می بخشد. این به معنای کاهش زمان شستشو و کمتر شدن مواد شوینده است. اگر می خواهید تضمین کنید لباس هایتان روز بعد بوی تمیزی و تازگی خواهند داشت، آن ها را در آب داغ بشویید.

کشته شدن میکروب ها توسط آب داغ

حشره آنفولانزا در مدرسه فرزند شما وجود دارد؟ تازه از هواپیما پیاده شدی؟ شستن لباس ها در آب داغ دفاعی عالی در برابر میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها است. برای از بین بردن میکروب‌ها و آلرژن‌ها، باید در دمای 140 درجه فارنهایت یا بیشتر بشویید، بنابراین ملحفه‌ها و لباس‌های آلوده احتمالی را در یک شستشوی داغ بیندازید و بگذارید آب بهترین کار را انجام دهد، یعنی از بین بردن میکروب‌ها!

اما تنظیم مخزن آب گرم روی 140 درجه فارنهایت می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر بچه دارید. یک گزینه مطمئن تر، استفاده از واشر با محیط ضدعفونی کننده است. اگر چرخه شستشوی لباسشویی الجی شما مطابق با استانداردهای NSF باشد، 99.9 درصد از باکتری ها، ویروس ها و آلرژن ها را از بین می برد.

اگر آب ماشین لباسشویی الجی شما آنقدر داغ نمی شود که میکروب ها را از بین ببرد، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. وقتی سرکه سفید با صابون لباسشویی الجی معمولی یا جوش شیرین ترکیب می شود، لباس های شسته شده را ضد عفونی می کند و آنها را تازه و تمیز می کند.

حرکت سریع مولکول های آب گرم

آب داغ لکه های محلول در آب مانند سس گوجه فرنگی، شراب و خون را سریعتر از بین می برد. هرچه مولکول‌های آب سریع‌تر حرکت کنند، شانس بیشتری برای شل شدن و از بین بردن کثیفی، چربی و لکه‌ها به پارچه افزایش می‌یابد.

منفی: آب گرم برای محیط زیست ناسازگار است

در حدود یک دهه گذشته، ما به طور فزاینده ای نگران محیط زیست بوده ایم. مقدار زیادی از انرژی که برای شستن یک بار لباس‌های شسته‌شده استفاده می‌شود، مستقیماً برای گرم کردن آب قیف می‌شود – آخرین مطالعات نشان می‌دهند که تا یک سوم انرژی مورد نیاز برای شستشوی یک بار برای تولید گرما صرف می‌شود.

این انرژی از طریق الکتریسیته تولید می‌شود، که عمدتاً توسط سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود – و وقتی نیروگاه برای تغذیه ماشین‌های لباسشویی الجی شما سخت‌تر کار می‌کند، محصولات جانبی بیشتر و بیشتری در جو زمین منتشر می‌شوند. در نظر بگیرید که چه مقدار لباسشویی الجی در هفته انجام می دهید و سپس به این فکر کنید که چگونه هزینه برق شما را افزایش می دهد و بر محیط زیست تأثیر می گذارد!

آسیب آب داغ به لباس یا تغییر رنگ

دفعه بعد که در حال شستن لباس‌ها هستید، نوع لباس‌هایی را که می‌شوید در نظر بگیرید. آب داغ می تواند باعث پخش شدن و محو شدن رنگ های روشن شود و می تواند انواع خاصی از پارچه را کوچک کند. آب داغ همچنین می تواند به پارچه های مصنوعی خاصی مانند پلی استر، نایلون و وینیل آسیب برساند. گرما الیاف را می شکند و می تواند پارچه را خراب کند.

آسیب آب داغ به پارچه های ظریف

اغلب استفاده از آب سرد برای پارچه های ظریف مانند هر چیزی که با توری، پشم یا ابریشم ساخته شده است، توصیه می شود. آب داغ می تواند لکه هایی را روی پارچه های ظریف ایجاد کند و باعث کوچک شدن، محو شدن و چروک شدن دائمی آنها شود. این پارچه ها به دما و محلول های تمیز کننده حساس هستند، بنابراین از شوینده ای استفاده کنید که برای مواد ظریف ساخته شده است. اگر این اقلام را با دست نمی شویید، در عوض آن ها را با شستشوی سرد و با چرخه ملایم اجرا کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: کف بیش از حد ماشین لباسشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =