نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مراحل عیب یابی تلویزیون

فهرست مطالب

آیا عیب یابی تلویزیون پاسخگوی نیازهای شماست؟

اگر تلویزیون شما بدون دلیل واضح کار نمی کند، همیشه مشکل سخت افزاری نیست. قبل از اینکه پول خرج کنید، وقت بگذارید و چند جستجوی اینترنتی انجام دهید و عیب یابی کنید. مشکلات متداول زیادی وجود دارد که می تواند منجر به عدم پاسخگویی تلویزیون یا تصویر آشفته شود و اکثر آنها نیازی به تعمیر فیزیکی واقعی ندارند. اگر مشکل سخت افزاری دارید، تحقیقات سریع می تواند به شما بگوید که آیا آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ابتدا کمی عیب یابی انجام دهید

اولین قدم شما باید این باشد که وب سایت نمایندگی سازنده تلویزیون خود را بررسی کنید تا ببینید آیا ابزار یا راهنمای عیب یابی دارد یا خیر. بسیاری این کار را انجام می دهند و می توانند مشاوره و راه حل های بالقوه مدل خاص را ارائه دهند. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، مارک و شماره مدل تلویزیون و همچنین شرح مشکل را جستجو کنید، مانند: “mybrand xxxx-3210-ac روشن نمی‌شود.” شما باید سایت های متعددی را پیدا کنید که در آن افراد دارای مشکل مشابه به دنبال کمک بوده اند – و امیدواریم که آنها را پیدا کنند.

این فرآیند ممکن است به شما کمک کند تا راه حل های احتمالی را محدود کنید، خواه آن ها DIY باشند یا تعمیر کامل. همچنین ممکن است متوجه شوید که هزینه تعمیر چقدر است، چه نوع سؤالاتی باید بپرسید، یا – در بهترین حالت – آیا این یک مشکل شناخته شده است که منجر به فراخوانی شده است.

عیب یابی تلویزیون

در مورد هزینه تعمیر تلویزیون تحقیق کنید

اگر تلویزیون شما به وضوح آسیب دیده است یا عیب یابی شما مشکل را به یک مشکل سخت افزاری خاص محدود می کند، قدم بعدی این است که بدانید هزینه تعمیر چقدر است. تعدادی از سایت ها می توانند میانگین هزینه تعمیرات ملی یا منطقه ای را به شما ارائه دهند که به شما یک نقطه مرجع می دهد.

در مرحله بعد، با تعمیرگاه های معتبر محلی تماس بگیرید تا برآوردها را دریافت کنید. برخی برآوردهای رایگان ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر برای زمان تکنسین خود هزینه می کنند. این معقول است و لزوماً یک معامله شکن نیست. هر تخمینی که به طور قابل توجهی بالاتر یا کمتر از سایر تخمین‌ها یا میانگین‌هایی است که در مورد آنها تحقیق کرده‌اید، می‌توانند کنار گذاشته شوند. تخمین های Lowball اغلب منجر به صورتحساب های بالاتر از حد انتظار می شود و برآوردهای بالا به این معنی است که ممکن است بیش از حد لازم پرداخت کنید.

بیشتر عیب یابی تلویزیون به تعداد انگشت شماری از مشکلات مکرر، از جمله تعویض صفحه نمایش، تعویض برد اصلی یا برد تامین کننده برق تلویزیون، یا گاهی اوقات یک قطعه مشکل ساز مانند خازن یا مقاومت که از کار افتاده خلاصه می شود. این هزینه منعکس کننده هزینه تعویض قطعات، زمان تکنسین و گاهی اوقات هزینه اضافی برای انجام تعمیرات در خانه شما و نه در مغازه است.

هزینه های نسبی را وزن کنید

در تلویزیون های الجی صفحه تخت متوسط، تعمیر صفحه نمایش ترک خورده یکی از پر هزینه ترین تعمیرات است. معمولاً در همه نمایشگرها به جز بزرگ‌ترین نمایشگرها، هزینه آن بیشتر از هزینه یک تلویزیون جایگزین است. تعویض صفحه نمایش یک تلویزیون بزرگتر هزینه بیشتری دارد، اما خود تلویزیون ها نیز قیمت بالاتری دارند، بنابراین ممکن است همچنان به نفع شما باشد. نام تجاری نیز مورد توجه قرار می گیرد. در برندهای بزرگی مانند سامسونگ، قیمت تعمیر صفحه نمایش تلویزیون ممکن است کمتر از بسیاری دیگر باشد، زیرا آنها بسیار رایج هستند. ممکن است تهیه قطعات برای تلویزیون های کمتر شناخته شده یا غیر مارک سخت تر باشد.

هنگامی که برآورد خود را به دست آوردید، آن را با هزینه خرید یک تلویزیون جایگزین مقایسه کنید. اگر این دو کاملاً نزدیک هستند، خرید یک تلویزیون جدید – با گارانتی کامل و تمام آخرین ویژگی‌ها – ممکن است گزینه خوبی باشد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =