نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مدل‌های مختلف تلویزیون الجی

فهرست مطالب

بررسی تخصصی مدل‌های مختلف تلویزیون الجی!

زمانی تنها راه ارتباطی ما با فضای مجازی کامپیوترها بودند! در واقع کامپیوترها دستگاه های تازه وارد و مهیج زندگی ما به شمار می رفتند. وقتی می خواستیم سری به یاهو مسنجر و یا وبلاگ بزنیم، پس از روشن کردن سیستم، انتخاب گزینه‌ی Dial up و همچنین تحمل صدای گوش خراش اتصال، آدرس صفحه‌ها را در مرورگر تایپ می کردیم. البته مدتی به کارهای شخصی می‌رسیدیم و بعد سری به مانیتور می زدیم تا ببینیم صفحه دلخواهمان باز شده است یا خیر…

پس از اینکه گوشی های هوشمند رواج یافت و امکان استفاده ساده تر از فضای مجازی مهیا شد، تولیدکننده های تلویزیون نیز به ارائه دستگاه های هوشمند پرداختند. اکنون فرزندان ما می توانند به راحتی بر روی تلویزیون به جستجو در صفحات وب بپردازند و از حاصل پیشرفت تکنولوژی لذت ببرند.

تلویزیون هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

تلویزیون های هوشمند این قابلیت را دارند که علاوه بر تماشای کانال و فیلم امکانات بیشتری در اختیار ما قرار دهند و قابلیت های تلویزیون ال جی مزایای زیادی در این رابطه دارد. Smart tv ها رفته رفته از سوی کمپانی های تولید تلویزیون به سوی بازار روانه شدند، تا خریداران بتوانند از تلویزیون به عنوان یک وسیله سرگرمی استفاده‌ی بیشتر و مفیدتری داشته باشند.

ویژگی های تلویون های هوشمند

تلویزیون های هوشمند معمولا 5 ویژگی مهم دارند:

قابلیت اتصال به اینترنت

مهم ترین ویژگی تلویزیون های هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت است. بیشتر تلویزیون های هوشمند جدید WIFI  داخلی دارند و برای اتصال به شبکه نیاز به ارتباط سیمی و یا اتصال دانگل WIFI  وجود ندارد. البته راهکار دیگری برای اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت و آن هم استفاده از دستگاه‌های جانبی اندروید باکس است که ویژگی‌های دستگاه‌های هوشمند را به تلویزیون‌ها اضافه می‌کند.

قابلیت به روزرسانی آنلاین

معمولا کارخانه ها پس از مدتی برای رفع مشکلات سیستم عامل و یا تغییر ظاهری منوی دستگاه، ورژن جدید نرم افزاری ارائه می دهند. این نسخه های نرم افزاری به صورت آنلاین قابل دریافت و بارگذاری بر روی تلویزیون می باشد. این امکان در منوی تلویزیون ال جی وجود دارد و در صورت ارائه‌ی نسخه‌ی نرم افزاری جدید از سوی کارخانه می‌توان از آن استفاده کرد.

استفاده از اپلیکیشن

در حال حاضر اپلیکیشن ها، بسیار کاربردی و پرمخاطب هستند. هر روز تعداد زیادی اپلیکیشن از فروشگاه های اپ دانلود و استفاده می شود. یکی از بهترین ویژگی های تلویزیون های هوشمند، می تواند همین امکان استفاده از اپلیکیشن ها باشد.

البته باید در نظر داشت که تعداد و نوع اپلیکیشن های قابل استفاده بر روی تلویزیون تا حد زیادی به کارخانه تولید محصول و سیستم عامل دستگاه مربوط می شود.

استفاده از کنترل جادویی  (Magic Remote)

مشخص است که استفاده از یک تلویزیون هوشمند با ویژگی هایی که ما را با فضای گسترده‌ی مجازی مرتبط می‌سازد، آن هم با یک کنترل معمولی، کار آسانی نیست. حتی اگر آسان نیز باشد، نمی‌تواند جالب و لذت بخش باشد.

بنابراین بهترین پیشنهاد برای یک استفاده‌ی آسان، بهره مندی از ارتباط کنترل جادویی و موس تلویزیون هوشمند است. این امکان برای دستگاه‌های هوشمند فراهم شده است.

یکی از مهم ترین کاربردهای تلویزیون های هوشمند، اتصال موبایل یا کامپیوتر و اشتراک گذاری محتوا بر روی تلویزیون است. گاهی پیش می آید که می خواهیم تصاویر و فیلم های موبایلمان را بر روی صفحه تلویزیون تماشا کنیم؛ یا موزیک های گوشی را از طریق تلویزیون بشنویم. تلویزیون های هوشمند به روش های متفاوت این امکان را برای ما فراهم می کند.

حتی گاهی می‌توان استفاده از تلویزیون به جای مانیتور را در نظر داشت. البته تلویزیون‌ها نسبت به کامپیوترها محدودیت زیادی دارند.

سیستم عامل تلویزیون ال جی و تلویزیون هایی با سیستم عامل Netcast

کمپانی ال جی اولین تلویزیون هوشمند خود را در سال 2011 ارائه داد و این ابتدای راهی رو به رشد، برای پیشرفت تلویزیون های هوشمند ال جی بود. این تلویزیون ها دستگاه هایی با سیستم عامل Netcast بودند و در واقع یک منوی ساده داشتند. سیستم عامل به طورکلی اصلی¬ترین برنامه یک سیستم است که منابع سیستم را مدیریت کرده و بستری برای اجرای برنامه ها فراهم می¬کند.

در ابتدا برخی از تلویزیون های هوشمند ال جی Wifi  داخلی نداشتند و برای اتصال بی سیم اینترنت، نیاز به استفاده از دانگل وجود داشت. در برخی مدل ها تعدادی از قابلیت های یک دستگاه هوشمند نیز وجود نداشت، که اکنون شکل تکامل یافته‌ی این تلویزیون ها را بسیار می ببینیم.  در تصویر زیر نمونه ای از منوی یک تلویزیون Netcast را مشاهده می کنید.

دستگاه هایی با نام گذاری های زیر تلویزیون هایی با سیستم عامل Netcast  می باشند:

– تلویزیون های ال جی سری  LV

– تلویزیون های LG سری LW

این مدل ها محصول سال 2011 هستند و اولین دستگاه های هوشمند ال جی به شمار می روند. اولین مدل تلویزیون هوشمند ال جی مدل LW57000  است. LW65100  و LW9500 نمونه ای از مدل های سال 2011 ال جی هستند.

– تلویزیون های ال جی سری LM

این مدل ها محصول سال 2012 هستند و از نظر شکل ظاهری منو، کمی با مدل¬های قبلی تفاوت دارند. مدل-های LM66100 و LM62000 نمونه های پرفروش محصولات سال 2012 می¬باشند.

– تلویزیون های LG سری  LN

– تلویزیون های ال جی سری LA

تلویزیون های ال جی سری LA  و LN تلویزیون های سال 2013 هستند. این مدل ها نیز از نظر منو تفاوت هایی با مدل های قبلی دارند؛ البته سیستم عامل این مدل همچنان Netcast  می باشد. مدل-های LA66000 و LN57000 نمونه های پرمخاطب سال 2013 هستند.

  البته برخی مدل های هوشمند با سیستم عامل Netcast  نیز تولید شده است، که از نظر نام‌گذاری کمی با مدل های گفته شده تفاوت دارند. کارشناسان مرکز تعمیرات الجی با تخصص و تجربه ای که در مورد این سری از تلویزیون های ال جی دارند، می¬توانند هنگام بروز ایراد در تلویزیون، برای رفع عیب دستگاه در کنار شما باشند. تفاوت سری های تلویزیون ال جی در این نوع سیستم عامل بیشتر تفاوت در منوهاست.

تلویزیون هایی با سیستم عامل Webos

پس از سیستم عامل Netcast به منظور ارائه تلویزیونی با منوی طبقه بندی شده و زیباتر، نیاز بود بر روی تلویزیون ها سیستم عامل جدیدی استفاده شود. از این طریق استفاده از ویژگی هایی همچون اشتراک گذاری، استفاده از اپلیکیشن ها، اتصال به شبکه  و استفاده از منوی تنظیمات آسان تر می شد.

در واقع Netcast دیگر سیستم عامل مناسبی برای استفاده از یک دستگاه هوشمند نبود. این نیاز از سوی باقی برندها نیز احساس می شد و  هر یک سیستم عاملی برای تلویزیون های ساخت خود انتخاب نمودند.

سیستم عامل webos

ال جی نیز سیستم عامل webos را برای تلویزیون ها انتخاب کرد تا پیچیدگی منوها را به حداقل برساند. تلویزیون هایwebos اکنون یکی از پرطرفدارترین نمایشگرهای دنیا می باشند. این سیستم عامل بر پایه لینوکس و ارائه شده از سوی کمپانی HP  است.

می توان گفت Webos  از نظر طراحی منو و صفحات یکی از زیباترین تلویزیون هاست و شما با مشاهده ‌ی منوها و تصویر Home dashboard به جذابیت آن پی می برید. نوار برنامه ی دستگاه امکان استفاده آسان و همراه با هیجان برای شما فراهم می کند. تفاوت اصلی این تلویزیون ها با سری Netcast، تفاوت های منو و برخی ویژگی های کاربردی دستگاه ها است.

منوی دستگاه به دو بخش تنظیمات و نوار برنامه پایین صفحه تقسیم شده است و دانلود برنامه های سیستم عامل webos نیز از این قسمت قابل دسترسی است.

جالب است بدانید گاهی این پرنده از بعضی کارکردها عصبانی شده و اعتراض هم می کند! مثلا زمانی که هنگام راه اندازی دستگاه قصد اتصال به اینترنت یا کانال یابی نداشته باشید معترض می شود. سیستم عامل Webos  مدل‌های مختلف، از نظر ورژن تفاوت دارد که در ادامه شرح داده می شود.  البته برخی مدل ها همانند OLED های جدید ال جی دارای سیستم عامل Webos  می باشند.

اما از نظر نام‌گذاری متفاوت هستند. بهترین برنامه های webos نیز از قسمت LG Content Store قابل دسترسی است و پس از ثبت نام در تلویزیون ال جی می‌توان از آنها استفاده کرد.

تلویزیون های ال جی webos1 (محصولات webos  سال 2014)

نامگذاری تلویزیون های Webos  سال 2014 ال جی با حروف زیر آغاز می شود:

– تلویزیون های ال جی سری LB

– تلویزیون های ال جی سری UB

این نامگذاری مربوط به اولین سری webos  است و تفاوت آنها با سری Netcast  بیشتر مربوط به شکل ظاهری منو می باشد. 65200 ، LB67000 ، LB69000 و UB8500 مدل های پرمخاطب سال 2014 هستند.

تلویزیون های ال جی webos2 (محصولات webos  سال 2015)

برخی از تلویزیون هایی که با حروف زیر شروع می شوند، دارای سیستم عامل webos2 می باشند:

– تلویزیون های LG سری LF

– تلویزیون های ال جی سری UF

به سیستم عامل webos  ورژن 2 ویژگی های زیر اضافه شده است:

  • دسترسی لیست ورودی ها در قسمت HOME (Input Picker)
  • دسترسی سریع به منوهای کاربردی (Quick setting)
  • امکان ذخیره ی کانال‌های دلخواه My Channels
  • تفکیک قسمت Live TV برای تماشای محتوای در حال پخش کانال ها

مدل UF85000  و LF63000 تلویزیون هایی بودند که از سوی مشتریان  LG بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

تلویزیون های ال جی webos3 (محصولات webos  سال 2016)

سال 2016 تحولی در ارتباط با قابلیت تلویزیون های webos  روی داد و برخی قابلیت های بسیار کاربردی و مهم به تلویزیون های Webos  ورژن 3 اضافه شد. برخی از این قابلیت ها موارد زیر هستند:

  • دسترسی به محتوای محبوب (My Content)
  • تنظیم صدای جادویی ( Magic Sound Tuning )
  • اتصال آسان از طریق Magic Mobile Connection
  • عملکرد Magic Zoom
  • ویژگی تصویری HDR
  • Music Player

محصولات تصویری webos سال 2016 معمولا با حروف زیر شروع می شود:

– تلویزیون های ال جی سری LH

– تلویزیون های LG سری UH

از پرفروش ترین مدل های سال 2016 مدل های UH65200 ، UH85000 و LH60000 می¬باشد.

تلویزیون های ال جی webos 3.5 (محصولات webos سال 2017)

نامگذاری این محصولات به شکل زیر است:

– تلویزیون های ال جی سری LJ

– تلویزیون های LG سری  UJ

– تلویزیون های ال جی سری SJ

علاوه بر بعضی ویژگی های عنوان شده، ویژگی های زیر هم به این تلویزیون ها اضافه شده است:

  • قابلیت Quick Access
  • دسترسی به محتوای مرتبط با فیلم در حال پخش از طریق ویژگی Magic Link
  • قابلیت پخش فیلم های 360 درجه (360 Play)

مدل SJ85000 ، UJ75200 ، UJ69000  و LJ62000 نمونه ای از مدل های webos 3.5  هستند.

تلویزیون های ال جی webos4 (محصولات webos  سال 2018)

مدل تلویزیون های webos4  معمولا با حروف زیر شروع می شود:

– تلویزیون های ال جی سری LK

– تلویزیون های LG سری   UK

– تلویزیون های ال جی سری SK

به این مدل ها قابلیت مهم هوش مصنوعی (AI) اضافه شده است و از مدل های این سال می توان مدل SK85000 ، SK95000 ، SK80000 ، UK77000 و LK63000 را نام برد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =